• mrs.

ViktNeråt-05

Hejsan!

Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"

Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.

Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.

• Svar på tråden ViktNeråt-05
  • Fru Kirta

mormallis, VK är verkligen jättebra. Jag har varit medlem i två veckor och har gått ner två kilo :) Dagboken är ett jättebra hjälpmedel. Man får verkligen svart på vitt om vad man stoppar i sig. Jag har unnat mig lite extra på helgerna, ätit många små mål om dagen och rört på mig varje dag. Det verkar ge resultat :)

• KickanF

Forsfors: TAck för dina tips. Var ute o gick idag på lunchen. Bra tid för då har man fortfarande energin kvar. O visst leka med barnen, sätta på lite bra musik o stå o hoppa o dansa med dem..... Ja, eg. finns det inga ursäkter till att INTE röra på sig. Däremot är det lite svårare med att ut o gå med vagnen. För 2½ åringen vägrar o sitta i den, ska gå själv (o det går det i slow motion)

Mitt tips till Dig är: ställ ner vågen i källaren eller upp med den på vinden. Ok, när det går på rätt håll så är det "ett bra verktyg" men om det står still så kan den göra att man tappar motivationen o börja tröstäta istället ! Kanske räcker det att väga sig en gång i månaden/varannan vecka om man vet att man "skött sig".

• inte min tur än

mormallis

Kul att du också har gått med i viktklubben nu! Känns sundare än GI-metoden med atkinsonsmetoden de första veckorna. Man kan ju ha kvar lite av GI tänket men inte skippa kolhydraterna helt!

• blivande fru J

gårdagen gick bättre i alla fall, och ikväll ska jag träna, om ryggen tillåter det. Vaknade imorse av att den gör sjukt ont, förhoppningsvis släpper det av ett gympappass..

• Fru Larsson

Varför i hela friden står jag stilla???? Är ju jätteduktig och äter och tränar men vågen visar samma (ibland något kilo upp till och med)!!!!

Känner mig lite smalare faktiskt, men ändå! Vi är ju tre st som mäter och väger oss på söndagar men i söndags blev det inget. Blir galen om inte måtten minskat på söndag.

Jag förstår vad KickanF menar med att man bör ställa undan vågen.... Jag är besatt och väger mig hela tiden......

Börjar kännas lite svårt nu.... Ska ju ändå ner ca 7 kg, har hållt på drygt en månad och gått ner 200 gram... Yippieyayaho - inte.

Så, nu har jag gnällt klart!

• Hime

Larsson: Tja, om du *känner* dig smalare, borde det väl visa att du är på rätt spår! Tänk på att muskler väger mer än fett och kanske är det så att du genom din träning har börjat bygga upp muskler samtidigt som fettet börjar försvinna. Lita mer på måttbandet i detta fall och strunta i vågen! =)

• Hime

Har kört en omgång med Viktklubben för ett år sedan, då gick jag ner 7 kg! =) Under mitt uppehåll lyckades jag behålla min vikt på 82 kg, vilket jag ser som en seger i sig. För tre veckor sedan var det dags för en ny omgång. Den här gången använder jag mig faktiskt inte av dagboken, utan använder VK till peppning. Går stadigt ned ett halvt kilo per vecka och har börjat träna hemma (step 10 min, styrketräning 10 minuter och avslutar med step 10 min + stretchning) 2-3 gånger per vecka. Jag längtar hela tiden till nästa träningspass och blir rastlös i väntan! Som det skall vara, med andra ord! Mitt första delmål är 78 kg och slutmålet är 70.

• inte min tur än

Fru Larsson

har du inga byxor eller annat klädesplagg som du kunde ha förut och som du kan ha som mål att du ska komma i? Muskler väger ju en hel del!

• Fru Larsson

Jo, ni har rätt, det är inte vad som står på vågen som räknas....... Det vet jag ju - egentligen.

• KickanF

VÅGEN kan man definitivt INTE lita på. Eg. borde man nog bara väga sig när man är säker på att det börjat gå på rätt håll el. gått ner mer (själv väger jag mig i tid o otid). Bara för det så ska jag själv sätta ner "möget" i källaren o sen väga mig om en månad (skärtorsdag) då jag ska ha gått ner 4 kg. Sen får man ju hoppas att man inte går upp alla 4 över påsken. Men vi brukar inte frossa så mkt då, jämfört med Julen. En idé vore kanske att bjuda hit släkten för då bestämmer man själv vad som ska stå på bordet. Påskmeny´ala Viktväktarna kanske.
    Så jag röstar för Bort med vågen. Bättre att märka skillnaden i byxlinningen eller få en komplimang el. se resultatet i spegeln.

Svar på tråden ViktNeråt-05