• mrs.

ViktNeråt-05

Hejsan!

Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"

Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.

Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.

• Svar på tråden ViktNeråt-05
  • blivande fru J

jag har tenta på fredag och tycker mest synd om mig själv.. ingen lust att vara nyttig eller träna.. :(

• Fru Larsson

Oj oj! Verkar som vi är fler som har det lite kämpigt! Men vi får väl bita ihop och köra på! Jag tränar riktigt mycket nu och det känns bra i alla fall - synd att det inte ger några resultat bara, ha ha ha!

Blivande fru J, tillåt dig att ta det lite lugnt ett tag och fokusera på tentan!

• blivande fru J

jag gör mitt bästa och det går faktiskt ganska bra :)

• perfie

Hej hej !!
    Jätte peppande att läsa era inlägg !
    Jag kämpar jag med.
    Jag har slutat med cigaretter sedan 2 mån(använder nikotinplåster dock)
    försöker att äta sunt, går bra för det mesta .
    Det värsta är nog att sluta med vinet...
    Har druckit c a en flaska vin om dagen i flera års tid..
    Börjat att bli rädd nu när jag känner rent fysiskt att jag måste ha, framåt eftermiddagarna.
    Vet oxå att en del av mitt vikt problem ligger i alkoholen,när kroppen ska bränna alkoholen så ligger fettförbränningen nere.
    Försöker hursomhelst få ordning på mitt liv nu, men det är kämpigt för det är ju som en ond cirkel.
    Mår dåligt p g a av övervikten , dricker för att må bättre,äter mer för att jag har druckit,för att inte tala om ångesten dagen efter, när jag än en gång trillade dit...
    oj det blev deppigt det här det var inte meningen...Tack till alla för inspirationen !! Jag ska klara detta!!

• Cybermamman

Heja på blivande fru J, jag tycker du har så härligt fokus på det du gör

• Fru Larsson

perfie, det var klokt av dig att sluta dricka vin när du känner att det är ett beroende. Själv blir jag typ packad efter en flaska vin, jag och sambon brukar dela på en flaska på fredag och/eller lördag ibland. Lycka till med att bryta din onda cirkel som låter väldigt osund! Heja heja och välkommen till oss!

Va bra blivande fru J, det kommer säkert gå jättebra på tentan!

Hur går det för er alla? Jag kämpar på, men försöker hålla mig borta från vågen...

• KickanF

Perfie:
    fokusera på det att du faktiskt klarat det svåraste först, att sluta röka o sen får du kanske sänka kraven på dig själv o ta en sak i taget. Men man vill ju helst klara av allt på en gång, vilket i princip är omänskligt. Speciellt alkohol som verkligen är beroendeframkallande. Själv har jag också haft dåligt karaktär med alkoholen o kände att jag måste ha det varje helg. Det som blev min brytpunkt var att jag blev gravid o sambo! Om du inte klarar det själv så sök stöd någonstans. Men du har ju verkligen kommit en bra bit på väg som inser att du har ett problem med vinet o vill sluta. Jag förstår den onda cirkeln man kan hamna i. Det var som ett AA-möte jag var på där de sa att oftast missbrukar man inte bara t ex alkohol, utan även mat eller nåt annat.Men kom ihåg att det enda misslyckandet som finns är att sluta försöka.

• Fru Larsson

Hmmmm, nu när jag läste mitt inlägg till dig perfie så tycker jag det ser konstigt ut, som det kan feltolkas och uppfattas som ironiskt. Det var inte meningen och jag hoppas du inte uppfattade det så!

Go natt

• ThereseLaurin

Hej!!!

Jag vart så glad ställde mig på vågen efter att jag hade fuskat i en och en halv vecka och jag hade inte gått upp ett gram..kanske ned några =)
    Så nu är jag på min rätta väg igen=)

• blivande fru J

grattis therese! heja på!

Nu är det slut på pluggandet. Nu får det går som det gå imorogn (hoppas bra :))

ska bli skönt att komma igång med träningen igen

Svar på tråden ViktNeråt-05