ViktNeråt-05
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
jag ska definitivt träna idag! medelpass styrka får det bli.. Men Kickan, akta halsen! Vila en dag extra istället så det inte blir värre...
Ok, du har rätt Bl fru J. Jag sparar mig o går ut med flickorna en lång runda med vagnen imorgon istället. Läääängtar förresten efter våren så man kan ut o gå långa rundor. Det kan man ju klart nu med, men inte lika kul att gå runt i snöblasket.
Åh vad ni är duktiga, grattis ni som gått ner och heja fru J. Ställ inte så höga krav på dig själv, du kommer snart tillbaka!
Förlåt mig flickor ty jag har syndat! Konferens igår, middag och vin och party på kvällen. Idag har jag haft som ett stort hål i magen som måste fyllas på HELA TIDEN: Bullar, godis (fick ett påskägg i förskott och jag som nästan aldrig äter choklad köpte en stor fet chokladkaka idag, har bara tagit ett par bitar än). Dock en sund lunch (scampiwok, fantastikt gott) och middag (spagetti m köttfärssås).
Annars är jag ju rätt duktig, visst???? Visst är jag duktig? Säg att jag är duktig! Näerå.....
du är jätteduktig!
och jag har vänt min dåliga trend genom att ha promenerat en kvart och gått på styrkemedelpass i en timme nu på kvällen.
Här är min vecka hittills:
v. 11
måndag:
frukost: en hård brödmacka
lunch: varma koppen och en hård smörgås
middag: köttfärssås
förkastligt kvällsnöje: ett glas fun light och 180 gram choklad
motion: inte ett endaste dugg utom 5 min till affären för att köpa choklad typ
tisdag:
frukost: tre smörgåsar, ett glas juice
mellanmål: en halv apelsin
lunch: spagetti med köttfärssås och morötter
fika: kaffe och 4 chokladrutor
kvällsmat: pizza med grönsaker och köttfärs ca 650 kcal
motion: promenad 15 min, styrkemedel 60 min
måndagen är fruktansvärd, eftersom jag inte åt någon vettig frukost eftersom jag bara låg och grät var jag sur och hungrig hela dagen och tröståt på kvällen. idag känns bättre även om jag kunde låtit bli de där chokladrutorna och lagat en annan kvällsmat. ör 650 kcal för mycket för en middag efter träning?
Hur mkt bränner man förresten på ett styrkemedelpass där man tar ut sig fullständigt? På ett ungefär alltså.
Tack fru J!
Ingen aning om hur mycket man bränner under ett sånt pass (jag är dålig på det där med kalorier och hur mycket man behöver och hur mycket man gör av med) men med styrketräning är det ju så att man även förbränner efteråt och ju mer muskler du har ju högre fettförbränning har du dygnet runt!
enligt netdoktor har jag ätit för lite under dagen. känns ju bättre än att äta för mycket i alla fall :)
Man ska äta lite o ofta, men rätt o lätt. Det gäller bara att få in den vanan. Jag har satt upp en kanonbra meny där jag äter något var 3:e timme, nu ska jag bara få mig själv till att följa den.
*Hrm* läs gärna någon av vv-trådarna där folk beskriver hur de börjat gå ner i vikt när de började äta MER... (hint, hint ;)) Jag tror också på att äta bra saker med jämna mellanrum och inte för lite, för då försämras förbränningen och man har lättare att gå upp när man väl äter. En chokladkaka på 200 på gram en par gånger i veckan (!!!) gör ingenting om man har en bra förbränning, men om kroppen ligger på svält för jämnan så är ju risken STÖRRE att man går upp av det...
usch, jag önskar jag hade aptit, men jag blir bara sugen på att sova när jag tränat
Schalimar, du har rätt, kroppen behöver bränsle för att förbränna, annars ställs den in på sparlåga.
Jag har nog rätt bra koll på vad man bör äta (rätt fett, kolhydrater och protein osv) och när, men INGEN koll på hur mycket kalorier livsmedel innehåller och vilka mängder som behövs. Skulle vilja lära mig mer om det. Tror inte jag äter för lite dock, när jag äter för lite brukar jag bli galet hungrig och kasta i mig allt möjligt.......
Jag har inte vägt mig på ett tag nu. Ska köra spinning idag, kondisen har blivit jättebra känns det som (men nu festade jag ju i måndags med alkohol och cigaretter och det kan ju märkas av idag kanske)