• mrs.

ViktNeråt-05

Hejsan!

Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"

Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.

Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.

• Svar på tråden ViktNeråt-05
  • blivande fru J

jag tror jag ska sätta igång och springa, träning som mitt knä egentligen inte borde utsättas för.. det kan man ju göra på dagen också, gympapassen är ju mest på kvällstid. Har tvättat 4 maskiner tvätt nu på morgonen, nu blir det broccolipaj till lunch och sen städning och tvättsortering innan magen klarar löpningen. Ska bli skönt att komma ut...

• Fru Larsson

Ta det försiktigt fru J så du inte gör illa dig så du inte kan träna alls!

Jag tog en morgonpromenad i morse. Det är ju så skönt (bara man kommer upp)! Ikväll ska jag till gymet och träna rygg och axlar!

Är stenhård med kosten nu (hur länge det nu varar). Inget "lull-lull" (en kaka här, en ostskiva där osv). Äter rätt mycket tror jag.

Idag har jag hittils ätit:

Frukost: 1 grov smörgås och 1 wasa sportknäcke med makrill (1 burk totalt), minimjölk med havrefras.

Mellis: 1 äpple och en morot (för lite?)

Lunch: 9 bitar sushi, ett päron.

Sen blir det nog frukt till mellanmål och till middag köttfärsbiffar med keso, bönor och sallad. Efter träningen blir det proteindrink.

• Forsfors

Yes! jag har börjat gå ner, har gått ner ungefär 2 kilo på lika många veckor, verkar som dödläget är över för mig!!!! Hoppas att trenden håller i sig också!

• Fru Larsson

Forsfors! Va kul! Heja dig! Måtte detta hända mig också!

Känns skönt att ha tagit nya tag och att vara motiverad igen.

• Forsfors

Frun larsson: ja man får som ny energi när man äntligen tagit beslutet att lyckas gå ner. heja dig också!

• smultronet

I dag började jag om,

nu ska jag ner i vikt och jag ska inte förstöra det den här gången.

Har bara ätit bra i dag.

Ha en bra kväll allihoppa!

• Tostes flicka

Nej fan här ska jag också in var min spontana reaktion när jag såg att det fanns fler länkar att läsa under!

30 kg är vad jag vill få bort, skulle ju inte bli alltför upprörd om jag lyckas med det innan 31 dec detta år. Men jag ska ju inte stå brud förrens 2007 så jag har ju ett tag på mig.

Hoppas man får vara med!

blivande fru j:
    recept på brocolipaj tar jag tacksamt emot, det lät så otroligt gott!

• Fru Larsson

Tack forsfors!

Klart du får vara med Tostes flicka. Skönt att du har gott om tid! Du kommer säkert få resultat ganska fort eftersom du har så mycket att gå ner, det kan vara ganska motiverande till att fortsätta!!

Jag tycker den här tråden är kanonbra för peppning! Man är liksom inte ensam!

• Trolliz

Hejsan allihopa! *vinkar*

Ny på forumet. Börjar min karriär här hårt med att gå ut och sätta mitt mål inför sommaren: Att gå ner 7-8 kilo innan midsommar. Man vill ju se snygg ut i bikini ( och framför allt bli av med de där onödiga kilona som smygit sig på under vintern).

• mrs.

Hejsan!

Det var ett tag sen jag skrev, var påsken iväg men ... jag gick morgonpromenix och var också och simmade, plus att jag gick kanske 6h på stan då min make jobbade :)

Denna vecka har sen igen gått segare... vi ska flytta nästa vecka och jag har bara sprungit ärande runt på stan (vi flyttar fr utland ju, dvs massor av byrokrati saker att ta hand om) sedan har jag packat osv. flytten går nästa torsdag (Snabba beslut vi beslöt oss må innan påsk och nästa vecka bor vi redan i vår nya stad och hem).

Men jag skyller nu stress och likn att jag inte orkar springa mer än det som måstes och görs här hemma.

Ska springa när jag skrivit klart ner t stan igen på äranden samt efter 4 så springs det igen med min make.

Det viktigaste är bara att hålla koll på maten tills vi har det hela överstökat sedan kan jag börja träna igen har jag tänkt. Vikten har de samma nu som innan påsk (även fast jag nu har perioden).... :) det är jag glad för.

Nähe, jag ska gå ner nu på stan... så maten är klart t fyra, så vi kommer fort iväg efter det.

Många kramar och Ha En Riktigt Trevlig Helg!!!!

Svar på tråden ViktNeråt-05