ViktNeråt-05
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
för mig går det åt helv*te faktiskt.. jag börjar nästan ge upp
Nej nej! Ge inte upp! Pepp pepp!
Hejsan Tjejer!
Hur är det med er?
Hur äter ni nu och hur ofta tränar ni???
Jag har nu ätit sedan fredags efter 1200-1400kcal/dagar och då kan jag säga goda maträtter och sorbeglass (vv) :) jag har gått ner och idag har jag gjort min första morgonpromenad på 20min igen, det var länge sedan och innan lunchen tog jag motionscykeln och trampade jag 15min *pust* dålig kondis jag fått, in i duschen och sedan t en god lätt lunch: 1fullkornsbröd med tonfisk/dill/ketchup ihop-mix och ovanpå ½ gul paprika och ett stort glas vatten och efteråt en kopp kaffe.
det var för mer än 2timmar sedan men fortf mätt, det är nog sant att när man motionerar så känns det bättre och man är mättare av mindre.
min frukost var rejäl oxå :)
efter att jag var på min runda åt jag: 2½ dl fruktjoghurt 0.1%, 3dl cornflakes och en banan skivad.
idag blir det ännu: mellanmål:1banan plus 2.5dl mjölk och till middag: fullkornspasta, ketchup, och grillad kycklingfile med grönsallad, tomat, gurka.
mitt förslag till er om ni börjar känna åh nej, är ät frusna bär eller köp en bra sorbeglass. Motionsrunda behöver inte vara en svettig men frisk luft, och en bra dag meny.
Ge inte upp Fru J, du kommer igång :)
Mitt tips, köp Sund & slank tidningen och prova ett par dagar deras 3-veckors kuren så ser du om det kan hjälpa dig.
Äntligen har det lossnat! har gått ner 1,5 kg sedan förra veckan, känns underbart mitt i allt som är jobbigt. har börjat äta mycket mer än jag brukar, men nyttigt efter viktväktarnas modell, är dessutom noga och skriver ner och räknar points, planerar en dag i förväg vad jag ska äta, ska jag fika med någon på stan så planerar jag det också, äter 24 points om dagen 8ska göra det, men det är inte alltid jag får i mig så mycket) storhandlar och lagar RIKTIG mat för en gångs skull.
har prövat pilates också, och det ska jag fortsätta med. kände när jag höll på att "de här mesiga rörelserna kan väl inte ta något" men EFTERÅT då kändes det inte mesgt längre, jag var helt slut i hela kroppen, kan rekomendera pilates varmt. Har köpt en pilatesvideo som heter power of pilates, och övningarna är inte särskilt svåra att hänga med i heller.
jag har ätit 2 rutor mörk choklad varje dag också till kaffet förra veckan och gått ner ändå!!!!
Igår hade jag ångest hela dagen och begravde mig i sängen med en ckoladkaka och tyckte synd om mig själv. jag orkade inte äta upp hela men jag kände mig ändå som en hemsk människa efteråt.. jag måste bara få hem min ambo så allt kan bli som vanligt igen..
Har nu varit med i vv 1 vecka, var och vägde mig igår - 1,6 kg!!!! Känns himla skönt, har ätit god mat hela veckan. Även smakat lite av barnens lördagsgodis.
Så nu är det nya tag, ny vecka. Har mitt mål -10 kg tom 30/6. Bara 8,4 kg kvar!!!
Kom igen blivande fru j, det är bara att ta nya tag!! Idag kommer du säkert vara jätteduktig.
jag vet inte vad som är fel med mig, i vanliga fall tycker jag träning är roligt och jag gillar att äta nyttigt och äta mkt frukt mm men nu känns inget roligt längre. Min sambo har varit på affärsresa i Asien i två veckor och kommer hem i övermorgon, då blir jag nog lite mer motiverad att laga mat till båda två och gå och träna för att det är skönt och gå på långpromenad mm. Just nu känner jag mig bara så ensam och olycklig, eller igår kändes det så för då hade jag inget schemalagt men idag har jag varit i skolan och träffat folk så då är det roligare.. Jag tog tag i mitt liv kl 21 igår kväll då jag klädde på mig och gick och köpte en liter lättfil och apelsiner och fick lite luft. först då lsutade jag gråta och tycka synd om mig själv.. Apelsinerna var dessvärre ruttna, omöjligt att hitta bra frukt i affärerna. Idag ska jag gå och träna. Har precis ätit lunch, spagetti och köttfärssås (gjord på älg) med grönsaker och nu står kaffe och puttrar.. då orkar jag nog läsa under efetrmiddagen och sen träna och sen äta mer mat ikväll...
blivande fru j: Jag vet precis vad du menar. Min sambo jobbar utomlands o när han inte är hemma så "fyller" jag tomheten med mat. Man äter med känslorna. Fast ibland känner man sig som en alkis, man har alltid någon ursäkt till att man kan ta den där chokladkakan. T ex inatt så var jag uppe o åt både choklad o godis, men jag skyller på att jag har två sjuka småbarn som hållt mig vaken de flesta nätter på senare tid, o inatt var båda sjuka= ingen sömn alls. Det blir nästan för mycket, att varken sova gott el. äta nåt gott. Men det är bra att sambon är borta nu för han har också flunsan, o hade han varit hemma hade jag haft 3 att ta hand om).
Glömde ju skriva det viktigaste, att idag har jag börjat med nya tag. Ska ha gått ner 4-5 kg till min 40-årsdag som är om 30 dagar, men den dagen får jag ju såklart unna mig lite.Men just nu sover de små o jag ska upp på trampmaskinen lite (trots att jag har ont halsen). Ska bara slita mig ifrån datan först.