ViktNeråt-05
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
Jag ville bara säga att idag (efter att ha hållt igen i över en vecka) så är mitt sockersug nästan borta. Skönt. FAst det kan ju i o för sig ha o göra med att jag har inflammation i en tand..... det finns fördelar med allt.
Härligt Kickan F, ja inte tandinflammationen då utan det dämpade sockersuget! Jag känner också att det börjar dämpas. Hoppade ju över min "godisdag" i lördags. Är otroligt motiverad just nu (kan vända fort dessvärre)och lyckades baka en äppelpaj med sonen som är hemma och är sjuk UTAN ATT ÄTA EN ENDA BIT! Man går igenom diverse prövningar här i livet....
Jag har dragit ner en hel del på kolhydrater, främst pasta, ris och potatis. Istället har jag ätit mer rotfrukter.
Tack fru Larsson. Men visst är det sant, har man väl kommit in en bit på karaktärens bana, sen går det av bara farten. Ibland kan jag t o m stå o kolla en stund på chokladhyllan i affären, bara för att sen gå där ifrån o kunna berömma mig extra mkt för att jag lyckades låta bli att köpa nåt.... dubbelnougat, japp el..... Gonatt från en f d chokladmissbrukare.
Är mitt i början på mensen så mitt chokladbegär är enormt, men jag har hållit mig bra.
Dock syndade jag lite igår med att äta en liten liten bit glass med krossad choklad i. Så vad det verkar som nu har det värsta stillats
Hej!
Imorgon är första vägningsdagen..! Ska bli spännande att se hur det har gått, har ju bara hållit på med min viktnedgångs-satsning i en vecka, men hoppas på att ha tappat lite iaf! :) En positiv sak är att jag faktiskt inte har haft något sötsug de sista två dagarna! Något som är stort för en godisråtta som jag som annars käkar godis dagligen! Ska bli skönt om jag kan komma bort från denna dåliga vana! :p Uppdaterar hur det har gått med vägningen sen..tänk om jag har gått upp??!! Men byxorna känns sitta lite lösare, hoppas att det inte bara är inbillning..! ;)
Har dumt nog varit och hämtat mina 40-årspresenter från ICA Maxi. En stor ask After-Eihgt och en Daimtårta. Får väl spara på dem tills jag har gått ner mina 6-7 kg och ta fram dem o fira då istället!
Tostes flicka: sitter i samma sits och bara tänker på choklad, men har man inget hemma och håller sig ifrån affärer så mycket man kan så kan man klara sig
Fick en ny gå ner i vikt-morot idag, jag har fått sommarjobb som är fysiskt krävande, så det gäller att gå ner det jag kan + att träna upp konditionen så mycket det går tills jag börjar. ska städa på en camping maj-augusti, hoppas att man tappar n¨ågra kilon extra där och att de blir kvar på campingen, kanske hitatr någon bättre behövande dem
Torsdag ingen bra dag... Vetinte varför, mår allmänt illa?!? Själv inbillar jag mig att det är sockerabstinens (läs choklad). Tjuvvägde mig i morse, -6 hekto sen i måndags morse, alltid nåt. Hemma inga problem med varken mat eller godis, kommer upp på jobbet och chefen har köpt in 6 nya sorters godis. Mars, mars delight, snickers, twix, bounty och milky way. Hela sortimentet... Kul att stå å glo på det hela kvällen, snacka om hårda prövningar! Ska man förresten behöva utstå sånt när man jobbar på ett TRÄNINGSCENTER??? Tur att datorn finns å att man kan kika in till er emellanåt å hämta inspiration... Tro mig, idag behövs det mer än någonsin! kram på er!
Jen78: KÄMPA PÅ!!!! vet att det är jättesvårt att ståe emot godis, speciellt när det ligger framför näsan på en, jag led mig genom påsken och alla besök hos släktningar som ställde fram världens största godisskålar framför en, och klarade jag det, så klarar du att stå emot godiset på jobbet. Själv brukar jag när jag blir sugen:
1. intala mig att det är något äckligt och inte alls godis, typ att det är avföring istället för choklad eller något sånt, en kompis brukar låtsas att det är maskar i.
2. Tänka att det är NU eller aldrig, står jag inte emot fden lilla biten så är jag fast igen och då förstör jag för mig själv.
3. leka att det är en utmaning från någon sida typ "De försöker lura mig att falla för frestelsen för att de vill ha makt över mig/förstöra för mig/vinan över mig" och då blir jag ju envis och tjurig och står emot av princip.
4. Lova mig själv att jag ska få en fin belöning bara jag står emot, typ en ansiktsmak eller ett skumbad eller en träningstidning.
5.låtsas att jag inte vill ha, att jag är en sån där som inte tycker om godis och helt enkelt inte vill ha.
Forsfors ;
Tack för peptalket! = ) Som sagt, behövs verkligen idag... Främsta anleningen till att jag lyckats hålla mig borta från godiset är att jag vet vilken ångest jag går efter jag ätit det. Det är helt enkelt inte värt det! Syndade lite i lördags natt, förde in det i dagboken dan efter (är med i viktklubben) å herre gud vad saker å ting innehåller mycket kalorier! Sen känns det lite som du säger, det är den här gången det gäller... Har varit överviktig de sista två somrarna och jag har lovat mig att jag inte ska behöva vara det denna sommaren oxå... Är iofs inte överviktig menjag trivs inte med min kropp. Är 176 cm lång å vägde förra måndagen 75,6 kg. Satsar på att komma ner till 65. Tror det kan kännas lagom.
Har alltid varit jättesmal innan och tom mina vänner undrar varför jag nu blivit tjock. (!) Ska tilläggas att jag mestadels umgås med små blonda snärtor som är 150 långa och väger 40 kilo. Dock är det inte dom som påverkat mig utan snarare min garderob. Har så mycket fina kläder som jag vill kunna känna mig fin i igen utan att det ska va en stor bilring runt magen. Har nämligen merparten av mina kilo där... Synd att man inte kan punktförbränna!
Nähe, nu ska jag ta mig i kragen å äta lite gryta jag fixade till innan idag. Är nästan beroende av den! = )
Fortsatt trevlig kväll på er tjejer!
Verkar som vi har samma menscykel, jag är inne på min andra mensdag.... Vill ha CHOKLAD (men det börjar lägga sig suget, peppar peppar).
Stackare Jen78 som har det mitt framför näsan. Må högre makter ge dig styrka! . Förresten, 0,6 kg sedan i måndags är ju jättebra!
Forsfors, grattis till nya sommarjobbet!
Peppeppeppeppeppep!!!!!