• mrs.

ViktNeråt-05

Hejsan!

Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"

Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.

Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.

• Svar på tråden ViktNeråt-05
  • Tostes flicka

Idag har varit en helt okej dag, det blev visserligen en rätt sen lunch då jag var iväg och tränade men den blev ju sen också för en god sak.

Frukost: 1 dl havregrynsgröt, 2 osötade fullkornsbröd med kaviar light

Mellanmål: 1 banan, 1 äpple

Lunch: Skink&ost sallad (skinka, ost, gurka, paprika, champinjoner och avocado)

Mellanmål: 1 banan

Kvällsmat: Kyckling tortilla med gucamole

Sen ikväll blir det nog en skål med yoggi citron

• Fru Larsson

Välkommen Trolliz!

Flickor! Idag har jag gjort en enorm prestation. Jag har handlat godis till mina barn (smågodis - min stora passion i livet) utan att plocka en påse till mig! Jag ska inte äta en enda bit. Gu va jag e bra. visst? Näerå, jag brukar unna mig godis och god (= ofta onyttig) på lördagar och tycker det är helt ok, men där här lördan ska jag låta bli för att komma igång med de sunda vanorna!

Så här har jag ätit idag:

-Frukost: Lättmjölk med havrefras, tärnat päron och hasselnötter. Grov smörgås m rökt skinka
    -Gymträning (ben, biceps, axlar), efter det en "fitness-shake" (proteiner och snabba kolhydrater tror jag)
    -2 päron, några hasselnötskärnor
    Lunch: Fisksoppa (m torsk, lax, räkor), liten klick 5% creme fraishe.
    Mellis: 4 tunna skivor rökt skinka, ca 1 dl chilikeso

Till middag ska vi äta taco men då blandar jag bönor i min köttfärs och hoppar över tacoskalen.

Oj, vad långt det blev! Känner mig lite mallig för jag tycker jag har varit riktigt duktig med både träning och mat den här veckan!

• Forsfors

Yes, jag har gått ner 0,5 kg på två veckor till så jag har nu gått ner ca 2,5 kg på 4 veckor. Har börjat skärpa mig och går efter viktväktarnas popintsplan, planerar vad jag ska äta i förväg, vill jag fika eller äta godis, så planerar jag in det också så att det passar inom programmet, klarade mig igenom påsken på det sättet. äntligen verkar något fungera igen. kan varmt rekomendera viktväktarnas cd-rom, nu har jag en äldre upplaga, så jag vet inte hur deras nyaste program är, men detta verkar funka i allafall, nu när jag har skärpt till mig själv. Äter mer än någonsin också, god mat.

Har redan blivit piggare. försöker röra på mig varje dag, och hoppas få ett jobb som städare i sommar, för då skulle verkligen varje dag vara som ett träningspass, först cykla dit och sen städa hela dagen och cykla hem. har också planer på att bli medlem på det närliggande gymet om jag får jobbet och träna där innan eller efter, så har man det gjort när man åker hem så kan man ha picnic med sambon och njuta och lata sig resten av dagen men jag vet inte om jag får jobbet än så man ska väl inte sätta sina förhoppningar för högt, fast jag har kallats tillbaka på en andra intervju på tisdag (var på en i onsdags)innan den första intervjun så var jag jätterädd för att de inte skulle vilja ha mig på grund av tjocklek, men när man kallats dit ännu en gång så måste de väl åtminstone vara lite intresserade eller hur?

• Forsfors

Tostes flicka . jag ska inte heller gifta mig förräns 2007, och jag har ca 40 kg jag vill bli av med, visst är det skönt ändå att man inte måste stressbanta innan bröllopet. Fast jag blir inte heller arg om kilona försvinner innan...

• Tostes flicka

Forsfors
    Vad roligt att du också ska gifta dig då!
    Börjar man stressa så tappar man suget på en gång.. har jag märkt några gånger nu.

Blev så sugen på att cykla, måste skaffa mig en cykel först kan ju vara bra att ha en.

Så här har jag ätit idag(ska äta)
    Frukost: Fullkornsberikad Havregrynsgröt, 1 osötad fullkornsmacka med kaviar light på och 2 glas vatten.

Mellanmål: 1 äpple

Lunch: Strimlat kött med grillkrydda, Sallad, Gucamole och en bit fullkornsbaguette

Mellanmål: 1 banan

Ikväll blir det tacos och sista mellanmålet kommer antagligen bestå av yoggi citron (låtkalori)

Idag blev det en promenad på stan och så var jag iväg och simmade på morgonen.

• Trolliz

Tänkte avlägga rapport: Efter första veckan visar det sig att jag gått ner ca 1 kg. Känner mig supernöjd. Jag har verkligen skött mig i princip till 100 procent.

Har tidigare viktväktat och gått ner rätt mycket i vikt. Men det var ett år sen jag räknade points senast, och under det året har jag gått upp i vikt några kilo. De kilona ska bort nu + ett par kilo till så att jag hamnar på en jämn och bra siffra (satsar på 65 kg ).

Numera räknar jag inte points, utan försöker bara äta regelbundet, nyttigt och framför allt: undvika godis och fikabröd (min stora last).

• Trolliz

Tack för uppmuntran Tostes flicka!

Någonting som för mig fungerar som en sporre är ju att det börjar kännas som vår i luften, och att butikerna säljer fina sommarkläder. Jag vill känna mig fin i linnen, kjolar och badkläder - och vill inte väga mer än förra sommaren. Favoritbyxorna från förra sommaren ska passa även denna sommar!

Svårare att hålla uppe motivationen under vintern - när man gömmer kroppen under jeans och stickade tröjor.

• Lovisa78

Hej töser! Nyss hemkommen från utlandet och där har det varit gott om god mat, alkohol och lite godis. Känner mig helt uppsvullen och verkligen ofräsch... Tog därför en rejäl morgonpromenad innan frukost. Nu attan ska detta funka! Nyttig mat och morgonpromenader måste väl vara en oslagbar kombination?? Det som oroar mig lite är att jag ska åka på konferens imorgon och vara borta till helgen. Det betyder ju också hotellmat, viss mängd alkohol. Det positiva är att hotellet är ett spa så det finns bra möjligheter till träning. Är det nån som har nått bra tips hur man kan vara nyttig utan att känna sig som en tråkmåns/petig på konferens?
    Vädret är härligt så nu är det bara att ta ett djupt andetag "hyperventilerar" och bita ihop!! Snart badsäsong!! Pepp!

• Mia-76

Hej, får jag också vara med?

Jag ska gå ner 6 kilo till midsommar enligt plan, började förra veckan och är med i Viktklubben på Aftonbladet.

Råkade starta en egen 'gå ner utan kurer'-tråd och noterade inte att denna har samma tema. Men nu vill jag gärna vara med!

Måste säga att jag är imponerad av all pepp ni ger varann och alla motgångar som man kan vända till medgångar igen. Och att man inte är ensam...

Heja heja!

Kram

Svar på tråden ViktNeråt-05