ViktNeråt-05
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
Är också ett havrefrasfeak! Mia-76 jag äter alltid (läs för det mesta;)) mkt grovt bröd som min pojkvän kallar för tegelstenar. I detta är det inte ett uns fett eller sirap el ngt annat onyttigt. Det är väl nåt typ av pumpernickelbröd, men man vänjer sig och nu saknar jag faktiskt det när jag inte är hemma!
Tack för tipsen inför konferensen. Ska prova med någon frukt innan middagen och undvika fika/godis... Ska också försöka begränsa aokoholintaget så man inte bäljar i sig för då blir det ju som sagt mer som gärna slinker med ner...
Havremust?? Var hittar man det i hyllorna? Måste testa...
Nu ska jag packa inför konferensen! Stryka, prova, suck och stön, svett och bedrövelse ;)
Hej!
Hakar oxå gärna på här... Målet är 10 kilo innan sista juni, har redan avklarat 1,5. = )
Som frukosttips kan jag bara säga, ät ett ägg till gröten. Annars missar ni det så viktiga proteinet + att man håller sig mätt så mycket längre. Linfrö är oxå jättebra att strö på gröten, är gott, mättar och sänker det glykemiska indexet. Själv äter jag två grova mackor med diverse pålägg. Makrill, leverpastej, skinka, massor med grönsaker. Undviker dock smör och äter bara grovt och nyckelhålsmärkt bröd och pålägg. Till mackorna en kopp te, ett ägg och 2 msk Vitamineral. Jag mår som en prinsessa och klarar mig utan problem till klockan halv 2. Äter vid 9 efter 90 minuters morgonpromenad. Nu kämpar vi på tjejer, snart är sommaren här! = )
:(
Nu är jag riktigt ledsen! Har packat inför den stundande konferensen och nästan alla mina jeans är för trånga efter min weekendresa (läs frossarresa!!!). Varför kan man inte få unna sig lite i några dagar/vecka utan att det ska sätta sig på höfterna och runt magen?? Ja, ja, man får ju naturligtvis ha lite tålamod efter frossardagar för antagligen har jag även samlat på mig lite vätska...
Tog min vanliga morgonpromenad idag, det regnade och blåste - det tog emot! Men duktig var jag som tog mig ut ändå...
Välkommen Jen78, himla bra årgång du har ;)!
Ha det allihopa och kämpa på.
Lovisa78: Du är SÅ duktig som ger dig ut i regn & rusk, en sån promenad känns nästan mer värd än en i strålande sol!
Ha det bra på konferensen!
Tack för stödet Mia -76! Allt käns mkt bättre med lite uppmuntran :)...
jag har testat Yoga igår, och det är något jag verkligen kan rekomendrea, jag svettades som en gris och det kändes verkligen att kroppen var helt genomkörd efteråt, trodde aldrig att det skulle vara så jobbigt!
Lovisa 78, jag förstår verkligen hur du känner dig, det är så j-kla otacksamt ibland. Det tar hundra år att bli smalare men på en helg känns det som allt man kämpat för att få bort kommer tillbaka. Det är väl inte riktigt så men det känns så ibland......
Själv ska jag ha mens vilken dag som helst och känner mig som en gurka (95% vatten, men det är klart, jag har ju lite annat än vatten också )
Forsfors, jag har aldrig provat yoga, de har inte det där jag tränar. Fungerar det även om man är osmidig som ett kassaskåp?
tisdag
frukost: yoghurt och ett glas juice
lunch: korvgryta
fika: en kopp te och en apelsin
kvällsmat: ägg, morot och bulgur med yoghurt (både före träning och efter)
kvällsmål: fruktsallad med müsli och yoghurt
motion: 12 km cykling 60 min jympa
jag är tillbaka i tråden efter påskuppehåll mm och har numera börjat cykla minst 12 km om dagen, känns sjukt mycket i benen, men ger väl med sig så småningom :)
Yoga är jättebra träning. Även om de inte ges på ditt gym så kan du köpa en träningsvideo. Jag har en dvd-film med yogaövningar som jag gör de dagar det inte finns någon jympa som passar eller jag inte vill visa mig bland folk. Jag har även gått yogakurser på andra ställen och ibland finns gratis yoga i parkerna på sommaren.
Idag åt jag som ni ser kvällsmat både före och efetr träningen, fungerade jättebra, nu är jag precis lagom mätt och sugen på sova.
Yoga låter spännande, nån som har erfarenheter av yogan på SATS? Kommentaren 'svettades som en gris' ökade onekligen mitt intresse.
Fru Larsson: Eftersom jag är osmidigast i världen så kan jag garantera att du också skulle klara det, det var vissa övningar som jag inte fixade hela övningen på, men jag gjorde så gott jag kunde och ledaren sa efteråt att det brukade bli bättre för varje gång, min kompis som var där för andra gången sa att hon tyckte att det kändes lättare den här gången.