• mrs.

ViktNeråt-05

Hejsan!

Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"

Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.

Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.

• Svar på tråden ViktNeråt-05
  • Fru Larsson

Tack för all uppmuntran!

Undrar om jag ska ta det enorma steget och ställa undan vågen? Hemska tanke, känns som jag tappar kontrollen då!

Idag ska jag köra spinning så fläsket ryker, håll i hatten!

• blivande fru J

Fru Larsson: om du tränar så mycket som du säger och ändå äter hyfsat sunt så tror inte du behöver oroa dig, kilona kommer att ramla av tids nog.

• ThereseLaurin

Hej!!

Nu hatar jag mig själv, jag har ätit skit mat i nästan en vecka..jag fatatr inte hur dum man får vara. Allt gick ju sååå bra men nu kan jag inte komma in på rätt spår igen.men ska försöka börja i morrn.Jag har ju redan ätitklart för idag såå...¨men hoppas att jag lyckas i morrn

GGGGGRRRRR va arg jag är på mig själv!!!!!

• Fru Larsson

Therese, gräm dig inte för mycket, titta framåt och ta nya tag. Vi hamnar alla i svackor. Det är så lät att hamna i en "dålig" livsstil men krävs enorm vilja och motivation för att ändra till en sund livsstil, orättvist egentligen.

• KickanF

Hej Therese L:
    Här är en till som känner exakt som du faktiskt. Jag var jätteduktig nästan hela januari men sen när jag började jobba så fick jag en försenad julklapp i form av en säck full av choklad (vilket jag nästan är beroende av) sen var jag tillbaka på fel spår igen. Men fr o m så är det andra bullar som gäller. Har precis suttit o gjort upp en diet som jag ska följa nu i 7 veckor, tänkte att jag ska ha gått ner 7 kg till min 40-årsdag (som då är om 7 v såklart, blä).
    När det gäller skräpmat har jag ett tips ! Min sambo är glad för pizza o jag med för den delen, men nuförtiden så har jag alltid en Viktväktar-pizza (ca 350 kcal) i beredskap i frysen när övriga familjen käkar fet o kladdig kebabpizza.

• Fru Larsson

Bra pizzatips KickanF! Jag brukar försöka köpa sushi när de andra äter pizza (är så lycklig över att jag fallit för denna gudomligt goda rätt som dessutom är nyttig), men ibland är det ju verkligen just PIZZA man vill ha, då brukar jag ta en barnpizza. Men ditt alternativ är bättre, ska köpa hem såna!

Va jobbigt att få en säck choklad, det är som vid julen när det står chokladaskar och ropar på en var man går. Suck! Ändå är jag ingen "chokladmänniska" utan mer "smågodismänniska" (förrutom innan mens, du så skulle jag kunna mörda för choklad)

• KickanF

Här är barnpizzorna nästan lika stora som de vanliga. När det gäller Viktväktar-pizza så brukar jag lägga på lite extra som jag tycker är smarrigt. Tex mer champinjoner, ananas-ring, tonfisk o lite 7-%ig ost (det smälter faktiskt, tro det eller ej). Då blir det kanske 450 kcal, men vad är det mot en vanlig med minst 1000.

• blivande fru J

det pizzatipset kändes lockande! Ska jag testa nästa gång, eller så baka egen pizza, då kan man göra en onyttig åt sambon som älskar ost och en bakad på grövre mjöl och med ytterst lite mager ost och massor av nyttigt på istället till mig. finns det något godare än lök, paprika, champinjoner och färska tomater? nej, just det!

• KickanF

Har faktiskt gjort egen nyttopizza ibland på rågmjöl o en massa läckert o färggrannt på, svärmor o svärfar tyckte att den var sååå god ! Och så slipper man må illa o känna sig fettig efteråt. (Det blir mycket om pizza här nu på tråden, men jag skyller på att jag är halvitalienska).

• blivande fru J

pratade just med min mor på telefon, de skulle äta pizza.. de godaste sorterna också :(
    Själv siter jag här utan sambo (han är ute och äter med en kompis), ingen mat hemma, inga pengar (CSN kommer imorogn), hål i skorna och trasig vinterjacka. Och jag är HUNGRIG! Just nu sitter jag och tycker synd om mig själv, har tenta på fredag om en vecka och måste sätta igång med plugget, det blir alltså mindre tid för träning än förut i en vecka...
    Inga pengar=ingen pizza... tjänar några kalorier...

Svar på tråden ViktNeråt-05