ViktNeråt-05
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
Ok, om man inte lyckats att "hålla igen" sen nyår, måste man vänta tills nästa nyår då ? Läser man här så verkar det som om alla lyckas med sina mål. Själv har jag jo-jo-bantat (varit duktig i 5 dagar, vräkt i mig i 3) sedan nyår o gått ner 1,5 kg på 7 veckor. I den takten kommer det kanske att dröja tills nästa nyår innan jag gått ner mina 7 kg. Har fastnat i det stäniga mottot -Imorgon, då jäklar ska det bli andra bullar, d v s inga fastlagsbullar. Finns det någon som känner igen sig lite i detta ?
Ok here it is....
HELT fettfri, eller 0 points sås:
1 burk krossade tomater
2 lökar
1 stor paprika
2/3 färsk chili
vitlök
Grovhacka och blanda allt i kastrull.
Vitlök har du i om du gillar det, jag tar ca 4 klyftor.
Koka 10 minuter och sen passera med mixer.
Går att frysa.
Jättegott till kött, kyckling mm
Vitlöksås:
1 burk viktväktar fraich
svartpeppar
Fettfri majonäs ca 2 msk
Italiensk salladkrydda
Vitlök ca 2-3 klyftor beroende på hur starkt.
Blanda och låt stå minst 30 minuter i kyl innan servering.
Majonäsen kan man ha i efter smak, vissa vill ha mer eller mindre.
Serveras som dipp eller till kött, pommes, potatisgratäng mm
hEJ!!!
Va hos min kusin igår provade hennes digitalvåg, jag vägde 86.9 med mycket kläder på =) snacka om att jag vart glad.. Så nu känner jag mig verkligen motivierad fast jag har ju fortfarande lång väg kvar..
Mitt första delmål är 85. vilket jag nog fixar denna vecka(hoppas jag).
Sen blir det åttio...det ska jag försöka att fixa på ca en månad...
Kramizar/Therese
KickanF, nej såklart att du inte måste vänta till nästa nyår! Börja när du är motiverad! Annars går det inte! Ställ inte så höga krav på dig själv (eller förresten, är det kanske just vad man ska göra så man verkligen skärper sig?)
Jag har möjligtvis krypigt ner något hekto till, det går SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ trögt. Ska väga och mäta mig med väninnorna ikväll.
Skönt att vara igång med träningen (månd gym, onsd spinning, torsd promenad, fred innebandy, lörd morgonpromenad, idag simning, ville berätta - är larvigt stolt över mig själv)
jag tycker det ger jättemycket att se hur andra äter och tränar och hur er viktnedgång är planerad och hur den lyckas. Peppar otroligt att se att andra klarar av det!
Jag har haft en mardömsdag ur kalorisynpunkt.
Frukost: lättyoghurt med kiwi (låter bekant:))
Lunch: lunch i köpcentrum hamburgare, liten strips och cola light
kulglass (usch vad jag skäms..)
toblerone 8vann dne i en tävling i köpcentrat)
kvällsmat: tortillas med älgfärs och grönsaker. vatten till såklart
har bara promenerat en liten stund idag. Riktigt illa med andra ord, men imorogn ny vecka, nya tag. Mycket svårare på helgerna att hålla sig borta från godsakerna.
Har iaf gjort kvällsmatsplanering för kommande veckan och den ser bra ut
mån: ugnsstekt fisk med lite lättcremefraiche och couscous och ärter
tis: veg lasagne med mager sås i, sallad till
ons: böngryta (receptet från buffé) med råris
tors: fullkornspasta med tomatsås, rivna morötter
på fredag blir det någonting med potatis, har inte bestämt ännu.. Vad tror ni om den veckan?
Ok, jag tränade också mycket innan. Simmade o tränade styrketräning på Nautilus, gick alltid till jobbet osv. Men nu är jag själv mycket med två små tösabitar (2½ o 1 år gamla). Försöker komma upp på trampmaskinen men hinner knappt ställa mig på den så "är det nåt" med de små. NÅgon som är i liknande sits o har något tips ? Gå till jobb hinner jag inte p g a dagistiderna. Saknar att röra på mig.
Blir smått frustrerad, vägde mig igår och för tredje veckan i rad så visar vågen OFÖRÄNDRAT, förra veckan gjorde jag verkligen en uppryckning och promenerade och cyklade och försökte hålla koll på ätandet (blev dock utbjuden på restaurang en gång, men det borde väl inte avgöra hela veckoresultatet?) Borde väl vara glad att jag inte gått upp i allafall, men man vill ju gärna ha lite lön för mödan någong gång...
KickanF. Kan du inte smita iväg själv en stund på kvällen? Det gjorde jag när barnen var små och det var min lyxstund då jag rensade hjärnan och körde gärnet i gymet! Eller gå en promenad på lunchen!
Hoppas du kommer på något bra sätt!
Blivande fru J, jag håller med dig blir också peppad av att läsa om andra. Vet du, jag tycker inte din dag var en sån hemsk katastrof! Tillfällig svacka bara!
KickanF: Klassiska rådet, lek med barnen. har inga egna barn, men brukar låna sambons systerson ibland, ett par timmar med honom och sen är man alldeles slut...sitter de i vagn så brukar de ju älska att åka fort, så kanske ta med dem i vagnen och springa med den?
HEJSAN
Har gått med i aftonbladets vikt-klubb nu!!Jätte kul sida.Få se om den gör någon nytta för mig.har ju 6 kg till att gå ner!!