• mrs.

ViktNeråt-05

Hejsan!

Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"

Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.

Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.

• Svar på tråden ViktNeråt-05
  • mormallis

syndade igår
    Käkade smörgås-tårta och gräddtårta
    Fast det var gott

• inte min tur än

Har syndat hela helgen känns det som! Igår var det bla princesstårta, men imorse när jag ställde mig på vågen var det ändå - 1 kg! Känns bra!

• Forsfors

vägde mig igår igen, har haft en vecka som varit väldigt stillasittande eftersom att jag varit sjuk, har dessutom tröstat mig med lite godis, men vågen stod stilla i allafall, så jag ahde som tur var inte gått upp. verkar som att jag börjar hitat vilken mängd jag kan äta utan att gå upp nu, vilket känns skönt. blir mätt fortatre nu också och kan sluta äta tidigare, vilket är ett mirakel i mitt fall. Idag har jag dammat av motionscykeln och cyklat framför tv-n. Nästa söndag hoppas jag att vågen börjar peka neråt.

• blivande fru J

Idag har jag hittills ätit
    frukost: 2 skivor grovt bröd utan pålägg och ett glas juice
    2 väldigt små äpplen (ingrid-marie)
    lunch: ris och kokt fisk med tomat, vatten
    mellanmål: 1 glas vatten

Känns som jag ätit för lite idag, särskilt grönsaker vilket jag annars ofta frossar i. Men det är svårt att ta med sig grönsaker som ska vara kalla när matlådan i sig ska värmas. Ofta har jag en separat påse, men sånt är svårt att komma ihåg på morognen :(

Ikväll ska det bli: vegetarisk lasagne och grönsallad. den brukar bli ganska mager eftersom jag inte tål ost.
    Hur många kalorier kan det här bli egentligen? Jag känner att jag har dålig koll just nu. Efter maten blir det i alla fall långpromenad med sambon

• Bröllopstokiig

Blivande fru J:
    Testa att ta en promenad innan frukosten!!
    Då bränner du 300% mer!!
    Och dessutom mer hela dagen sen
    ett litet tips...

• Sweetpea

blivande fru J:

Jag tror inte att man kan räkna ett glas vatten som mellanmål. Ett glas vatten är nog bara...ett glas vatten.

• mormallis

Blivande fru J:
    Nä,vatten ska du dricka hela tiden, då blir det många mellanmål!!

• blivande fru J

jag tycker om att promenera på morgnarna men jag brukar gå upp så tidigt att jag faktiskt inte vill eller kan promenera innan. Jag vill gärna att det ska vara ljust och varmare än vad det är runt 5-snåret. På helgerna blir det dock morognpromenader. Jag brukar lätt svimma om jag gör saker utan frukost, så jag vill gärna ha någon med mig..

Nej vattenglas räknas inte, blir en del om dagen. har idag börjat med:
    frukost: 3 dl mild lättyoghurt, 1 msk havregryn och 1 hackad kiwi.

• olin

jisses, 300 % mer...
    det kan man inte påstå, då det påverkas av olika faktorer.
    40 % mer skulle kunna vara en bättre riktlinje.

tjejer: tro inte att promenader senare på dagen är värdelösa! promenera på!

..snarare så att snökaoset gör att det bränner 300% mer! :)

• mormallis

Ja,det gör det säkert Det oxså!!

Svar på tråden ViktNeråt-05