• mrs.

ViktNeråt-05

Hejsan!

Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"

Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.

Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.

• Svar på tråden ViktNeråt-05
  • Fru Larsson

Oj oj oj! Den här veckan vet jag inte vad som hände. Stressad, upptagen på kvällarna = ingen träning. Idag fyller grabbarna (mina barn alltså) år så igår for jag runt och köpte sista presenterna och hamnade på McDonalds . Idag när de fyller valde de pannkaka till middag och då åt jag glatt också pannkakor. Har varit på kurs och kunde inte stå emot fikabrödet.

Bra att gå in här, blir peppad! Skärpning på mig! Men jag har inte gått upp!

• blivande fru J

jag råkade äta en kanelbulle idag, vet inte vad som tog åt mig, den bara slank ner, och som gammal bulimist bör jag ju inte kräkas upp den. I övrigt har dagen varit lyckad matmässigt, dock inte så mycket motion.

• cmfs

Blivande Fru J och Fru Jansson:

Att synda en dag gor inget, en kanelbulle gor inget och nagra pannkakor en dag gor inget heelr. Sa lange man bara inte ater det varje dag, for tro mig nar jag sager att en kanelbulle om dagen inte ar nagon bra ide! Men ni har ju varit duktiga i ovrigt.
    Fru Jansson:
    Jag har ocksa sana dagar/veckor dar jag stressar for mkt och inte far tiden att ga ihop och da ar det jatte latt att fa i sig fel mat. Men man maste forsoka att sta emot det, aven att det kanns som en ren omojligthet. Bra ju att du inte hade gatt upp iaf.

Kampa pa nu allihopa!!!

• inte min tur än

Idag kom jag i ett par jeans jag inte har kunnat knäppa på ett tag. En underbar känsla!

• Nightingale

Gaaahhh.. jag har gått ner 8 kg stadigt sedan i november, och det har gått jättebra, men denna vecka har jag haft jättesvårt att hålla mig ifrån godis och kaffebröd. dessutom har jag tagit större portioner än vanligt när jag äter mat.

Tror att det beror på att jag börjat på ett nytt jobb och att det är väldigt jobbigt nu innan jag kommit in idet hela.

Smygvägde mig imorse, inför vägning imorogn och hade gått upp 0,5 kg... Inte så kul... hoppas att det minsakt något tills imorgonbitti. Känner idag att motivationen är tillbaka!!

• vixen not a tramp

Det är inte hela världen om du gått upp 0,5 kg! Så länge du har motivationen att fortsätta gå ner så är det inga problem. Lycka till, skriv imorgon hu det gick med invägningen!

• blivande fru J

jag går också runt i ett par jeans som tidigare varit svåra at tknäppa men nu inga problem. min sambo tycker jag är jätteduktig och kommenterar ofta hur smal jag blivit, om han menar det eller mest säger det för att stärka mig vet jag inte, men de orden peppar mig i alla fall att fortsätta

• Fru Larsson

Vad kul att det går bra för er! jag skrev ju tidigare i veckan om att det inte går så bra för mig just nu. Men nu är barnkalasen, kurserna och allt vad det varit slut och imorgon är det nya tag med träning och mat (ska väga mig ikväll). Tillbaka på banan!

• Nightingale

Apropå för små kläder så köpte jag ett par jeans som var för små redan vid köpet, men jag gav mig 17 på att kunna ha dem och nu glappar de!! Läckert!! Jag är så himla glad för det! De är så snygga!! Jag har aldrig kunnat ha såna jeans förut, låga, med raka ben!!

Men vi får väl se hur humöret är imorgon efter vägningen!!

• Gruvstad

Jag bestämde mig i lördags att ta tag i min vikt. Jag var på jobbet där det finns lösgodis som jag annars har gått och ätit av, men jag åt inte en enda! Det är tecken på att jag är på väg! Jag har gått ner tio kg men har stannat där och tappat motivationen, men nu är jag igång har börjat träna ordentligt nu och skrivit upp regler för mig själv i min Bridget Jones Dagbok! Där måste jag skriva upp om jag bryter reglerna och varför. Jag känner mig full av energi på dagarna och sover som en stock på nätterna! Underbart!

Svar på tråden ViktNeråt-05