• mrs.

ViktNeråt-05

Hejsan!

Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"

Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.

Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.

• Svar på tråden ViktNeråt-05
  • blivande fru J

simmade 1½ timme igår och var på en timmes gympa imorse.. Man måste vara lite försiktig i början så man inte skadar sig, annars hade jag gärna gått på träning varje dag. Tänk vad kul det är, och jag har inte upptäckt det förrän nu!! Ni som bara kör dieter och inte tränar, testa! Det gör mycket för den mentala hälsan att känna att man använder sin kropp och kommere ut och träffar folk. Inspirerande! Har verkligen förändrat min syn på min kropp. Bor man i en hyffsat stor stad finns ju faktiskt hur mycket träningsmöjligheter som helst!

• ThereseLaurin

blivande fru j: Jag bor i en liten by så jag har det ganska svårtmed träningsmöjligheter, men jag är ute och går varje dag(försöker i alla fall) och har nu köpt ett videoträningsband från friskis och svettis =) Ska se om det kan hjälpa mig =)

men nu står jag och stampar på samma vikt =( vilket gör mig väldigt frustrerad...jag äter likadant och så. men vikten vill inte ge vika..Är det nån som har något bra tips???
    Som inte kan skada barnet eftersom jag ammar...

kramizar på er

• Fru Larsson

ThereseLaurin, jag tycker det låter sunt att fortsätta som du gör. Du kan ju ösa på med massor av grönsaker varje måltid och frukt mellan målen.

Jag står också och stampar och det är grymt frustrerande (nu ska jag snart ha mens igen så då är det ju ett par kilo upp oftast - suck).

Blivande fru J! Jag håller med dig! Det ger en kick med träning! Jag har kört spinning två gånger den här veckan och ett innebandypass. Ska ev köra styrketräning eller spinning imorgon också. Men det är ju det där med skaderisken om man börjar för hårt (men nu har jag kört några veckor) och även risken att man börjar lite väl hurtigt för att sedan tröttna. Men träningsbiten känns bra för mig just nu, ska bara försöka börja ta tag i styrketräningen igen.... Körde mycket i gym tidigare och det ger rätt snabba resultat. Vill ha vältränade axlar och armar när jag gifter mig.

Men jag har fastnat i godis-fällan i helgen IGEN. En son har party idag och jag är in och snattar ur godisskålen HELA TIDEN! Mmmmm va godis e gott ändå!!!

• Cybermamman

Jag tycker helgerna är så svåååra...när man jobbar på veckorna och det är fullt ös är det ju inga problem. Men sen, när familjen vill äta gott på helgen då¨är det tungt - fast det kanske inte gör så mycket ifall man är duktig på veckorna i övrigt. Det får ta den tid det tar.

• blivande fru J

det vikigaste är ju att man går åt rätt håll. Förut tränade jag aldrig och åt godis och fikabröd dagligen, nu tränar jag minst tre gånger i veckan och äter väldigt bra i evckorna och oftast på helgerna. Om en godisbit dyker ner på lördagkvällen är det inte hela världen, jag lever ju ändå mycket sundare än förr och har börjat ta nya tag mot ett bra liv. Jag trar ner på sötsaker för att skona mina tänder och tränar för att blir starkare och få bättre kondination, viktminskningen kommer förhoppningvis på köpet. Jag har ingen kraftig övervikt, men går gärna ner 5-10 kg de närmaste åren. Allt handlar inte om vikten dock, ni som inte går ner, se alla andra fördelar: promenader ger frisk luft, rensar tankarna och ger kanske fastare kropp och bättre flås, det är också mycket värt.

Therese: du kanske kan gå längre eller oftare eller så fortsätter du som nu och avvaktar tills du slutat amma innan du tar tag i träning och kost mer drastiskt. lycka till i alla fall!

• Fru Larsson

Kloka ord blivande fru J!

Jag har idag varit ute och gått en timme innan frukost! Friskt och skönt och vad god frukosten var när man kom hem!

• blivande fru J

jag var på nationsmiddag igår och har legat och kräkts hela natten, matförgiftning. Missade jympan imorse, känner mig helt sjukt svag, har iaf ingen matlust så jag lär ju knappast gå upp i vikt av det här.. Hoppas vara fit for fight imorgon igen!

• Forsfors

Vägde mig i morse, efter flera veckor av stillasittande och frossande på folks födelsedagskalas, trodde att jag hade gått upp massor, men sambon sa att det stod på +/- noll så det är ju bra det i allafall. ska se till att komma igång med träning igen nästa vecka så att vågen står på minus nästa gång!

• Fru Larsson

Jag och två kompisar väger och mäter oss varje söndag. Jag har nu pms och det brukar betyda ett par kilon upp, även fast man vet vad det beror på så är det sååååå tråkigt att se siffrorna på vågen när det är så. Har lite ågren faktiskt!

Tack å hej från vattenfyllda mig!

• Fru Larsson

Förresten Forsfors, vad skönt att det inte var uppåt på vågen! Du är nog så sund i vanliga fall att en tillfällig svacka inte gör så mycket! Eller nåt, jag är ju ingen expert på ämnet!

Svar på tråden ViktNeråt-05