ViktNeråt-05
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
Jaha ja, här hamnade jag på BT, med ett glas rödvin brevid mig.... Skulle ju kolla annat på internet lite fort.
Ikväll har jag småsyndat, ätit vitt bröd med mozarellaost och skagenröra på (ja inte på samma smörgås då). Och rödvin! ÅÅÅÅhh vad gott det är!!!! Det får väl bli veckans "ätardag" det här då. Men mitt lördagsgodis då? Hur ska det gå? Kära nån!
Men jag har varit jätteduktig hela veckan och spelat innebandy på lunchen idag!
Oj, vad vinet gick rätt upp i knoppen! Trevlig helg allihop!
TJEJER!
Ni glömmer väl inte bort att ta er en "unnardag" i veckan?
Oh nej ingen risk ! hade min igår, mums! Men nu har jag återgäldat det genom att ha promenerat en timme i solskenet, jätteskönt!
jag har också varit ute och gått en timme i solen. superskönt men lite halt. Just nu kan jag inte vara utan mina promenader. Ju mer jag rör på mig ju mer får jag äta, men jag blir bara sugen på mat, inte godis. Mina tänder är så glada så.
Skrattmåsen! Jag hade lite unnardag igår men jag köpte mitt lördagsgodis ändå idag. Men "bara" ca 15 bitar lösgodis. Det är lite för att vara jag. Kan inte sluta plocka liksom. Karamellkungens smågodis är som ett gift! Jag älskar det!
Har varit i gymet idag och tränat överkroppen och cyklat lite! Känns bra!
Hur går det tjejer?
Jag står helt still. Blä! Tycker jag borde få gå ner ett par kilo ganska fort eftersom jag varit så himla duktig. Men nej då, så kul ska det inte vara.
Och den här veckan hinner jag knappt träna någonting..........
Positiva jag, eller hur?
Fru Larsson
Tyvärr hamnar man i stillastående perioder ibland, men det gäller att inte ge upp!
Förstår precis vad du menar när du skrev om godiset!Har lyckats hålla mig till ca 10 godisar/helg istället för typ 0,5 kg, känner lite att man blir mindre sugen om man inte äter ngt godis,läskigt hur beroende framkallande det kan vara!
Jag tänker inte väga mig på ett tag, utan märka utav det på kläderna i stället, det var ett bra förslag som mrs hade.
hoppas att mrs mår bra...
kram
Är helt ny här, men kämpar med mina kilon för att kunna gifta mig utan att se ut som en michelingubbe!!!
Har satt upp ett mål med min träning och det är att jag skall åka öppet spår 27/2. Rekommenderar längskidåkning varmt, känner redan skillnad på kroppen, plus att man får en massa frisk luft. Promenader är ju också himla skönt.
Tänkte jag skall hålla mig till denna tråd och bli peppad av er alla, ni är så himla duktiga.
Lycka till, med träing och mat!!!!
Jag har tre tips som jag gärna delar med mig av:
1. Ät mindre pasta, uteslut inte helt men byt den delvis mot t ex grönsaksröror etc.
2. Ät mindre godis, håll dig till max en dag i veckan.
3. Spinning! Tidigare styretränade jag ca 75% av träningen och spinnade 25%, nu är fördelningen den motsatta och oj vilken skillnad det har gjort (jag tränar normalt 3-4 gånger per vecka).
Jag väger mig inte så jag vet inte skillnaden i kilo men jag har gått ner två storlekar i byxor utan att banta utan bara genom de förändringar jag skrivit ovan. Jag får köpa nya byxor för de gamla är för stora och folk kommenterar hur smal jag har blivit. Känns jättekul!