ViktNeråt-05
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
hej. tänkte dela med mig av lite tips på hur man ökar förbränningen i kroppen som jag hittade i en tidning här hemma, exakt hur dessa saker ökar förbränningen orkar jag inte skriva, det får ni i så fall ta reda på själva genom att läsa tidningen (brukar finnas på biblioteket ibland)och jag kan heller inte svara på några andra frågor eller garantera att det funkar eftersom jag bara vet det jag läst och det har jag återgivit här:
Öka förbränningen (tips från i Form nr 10 2004):
Varje dag:
·Ät 130 g protein.Vinst 840 kcal/vecka
·Ät 30-35 g fibrer per dag.Vinst 140 kcal/vecka
·Drick 0,5 liter kallt vatten extra per dag. Vinst 165 kcal/vecka
·Ersätt ca 20 g fett (ex.smöret på brödet) med 45 g kolhyderat (2 frukter) varje dag. Vinst 70 kcal/vecka
2 dagar i veckan:
·Drick 4 koppar kaffe eller 2 glas cocacola-light. Vinst 160 kcal/vecka
·Byt ut läsk mot ett par glas rödvin fredagar och lördagar. Vinst 20 kcal/vecka
·Styrketräna 1 timme. Vinst på en gång: 700 kcal per vecka. På längre sikt efter att ha ökat muskelmassan ca 5 kg dessutom 450 kcal/vecka.
3 dagar i veckan:
·Drick 5 koppar grönt te, vinst 240 kcal/vecka
·Krydda maten med så mycket chili du kan. Vinst: 90 kcal /vecka
·Powerwalk i raskt tempo 30 minuter. Vinst 450 kcal/vecka
Therese, jättebra tips, det skall jag verkligen försöka följa. Har själv börjat spinna och tränar pump.
Blir så himla glad och pigg av att träna.
jag vill verkligen slå ett slag för vikten av att hitta rätt sport för er som tycker träning är tråkigt. Träning är skittrist om man gör det på ett sätt man inte gillar; fotboll och löpning ger mig tex skolgympaångest medan jag verkligen gillar yoga, promenader och cykling som aldrig var viktigt i skolan. Normalt cyklar jag 1,5 mil dagligen men nu är båda mina cyklar oanvändbara så jag promenerar istället för att cykla. Det är värt att ta sig lite tid att ettsa nya sporter. dans tex är ju jätteskoj att testa om man vill få det hela att bli mer socialt.
Tack for alla tipsen. Ska faktiskt prova nagra av dem. Idag sa stallde jag mig pa vagen. 61.8 kg. Det innebar att jag har gatt ner 2 hg. Med andra ord ingenting. Men det syns pa mig att jag gatt ner sa jag tror att traningen funkar. Men det har ar iaf forsta gangen pa 5 ar som jag har varit under 62 kg. Lite stolt aven att det bara ar 2 hg.
Det galler bara att vara ihardig och inte bli ledsen for att inget hander en vecka, for att forr eller senare sa kommer det att ga at ratt hall. Sa forsok att vara positiva. Har markt sjalv ocksa namligen att min installning andrar resultat ocksa. Ifall jag gar runt hela veckan och tankter att jag maste ga ner i vikt, och jag kan inte ata detta eller det, da hander inget. Men nar jag istallet tanker "sundare" sa ar det inte lika jobbigt.
cmfs: 2 hg är alltid två hg, du är ju på väg i rätt riktning och det är ju det viktigaste1
Det ar sa jag kanner. Men mest av allt sa ar det stort for att jag har varit fast pa 62.0 ratt lange och trodde da att det var dar jag skulle stanna. Men nu har jag legat pa 61.8 i tre dagar, sa jag vet nu att det ar pa vag nerat igen. Och det ar det som kanns extra bra! Inte direkt de 2 hg. Utan bara att jag kommit loss fran 62...
önskar jag vägde 62 kg....:)
Jag med, fast när jag gjorde det tyckte jag att jag var jättekraftig och ville väga 55. Sjukt egentligen. Har gått ner 0,5 till så det går ju åt rätt håll, men 62 kommer jag nog aldrig väga igen.
jag är iofs 175 cm lång så 62 är väl kanske i minsta lagret, 65 hade varit läckert däremot. När jag gick på gymnasiet vägde jag alltid mellan 58 och 62 men den tiden är nog tyvärr förbi...
Men jag ar ju bara 165, sa jag brode vaga mindre an 62. I morse vagde jag 61.5. Men jag hade en stressig dag i gar sa det var nog brist pa bra mat som gjorde att jag gick ner.
Vad som hjalpte mig att borja inse att jag maste ga ner i vikt var nar jag tog ett sant BMI(?) test. Da stog det att jag var nagot overviktigt!! Hade aldrig sett mig som overvikigt men da insag jag att jag nog skulle tanka om lite och borja ata battre och borja trana. Nu har jag gatt ner 6,5 kilo och ska ga ner ytterligare 3.5 kg.