• mrs.

ViktNeråt-05

Hejsan!

Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"

Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.

Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.

• Svar på tråden ViktNeråt-05
  • ThereseLaurin

hej hej..
    Tackar för alla tips..Jag ska fortsätta som jag håller på ett tag till i alla fall plus att jag ska träna 1-2 ggr i veckan efter en träningsvideo...men nu står vågen stilla...Men hoppas på förändring..men den som uppfann vågen han eller hon gillar inte jag...

Då....idag har jag faktiskt inte varit ute och gått, har tyvärr inte hunnit vi har haft främmande hela dagen...Är det nån som har något bra tips på någon god nyttig middag??Jag är så less påatt laga samma gamla vanliga mat...Men helst utan grönsaker för jag äter bara gurka och sallad...

Lycka till alla

• Fru Larsson

Hurra! Smög upp på vågen idag och äntligen har det börjat gå åt rätt håll. -0,2 kilo, inte så mycket kan tyckas men då ska jag ha mens imorgon och brukar gå upp 2 kg dagarna innan.

Det tar oftast tid för mig innan det händer något, kan det bero på att jag börjar träna samtidigt, att man kanske samlar vätska i musklerna? Har ingen egentlig övervikt, väger nu 64,6 (väger mig på kvällen på söndagar och då är det lite mer ca 66 kg)och är 164 cm. Det kan väl också göra att man inte rasar i vikt till en början? Vill ner till 58-60.

• ThereseLaurin

hej!!!

Grattis fru Larsson..
    Jag tycker att det är huvudsaken att det går åt rätt håll..Vilket du gör =)

Själv så står vågen aldeles stilla =(
    Men men det ändrar sig nog snart..Ska kolla lite på viktväktarna har sett att det finns även för ammande..Så man kan ju i alla fall kika, för mamma har varit med så jag ska kika i hennes bok...

ha det bra

• mormallis

Ja,jag e oxså med
    har 8 kg jag tänkte bli av med.
    Målet är till maj-månad!!
    Ska väl inte vara så svårt,va!!??

• blivande fru J

jag ska åka hem till föräldrarna imorgon och de har våg. ska bli väldigt spännande att se vad den visar, inte för att veta om jag gått ner för jag vet inte vad jag vägde innan, men för att se hur mycket jag bör minska från min nuvarane vikt och jämföra med denna vikt i framtiden..

Idag har jag köpt nya träningskläder och jag måste säga att det verkligen är sporrande för träningslusten. Tyvärr fick jag inte gå och träna för Ellte ;) även om det var det jag ville mest av allt.. Mitt halsont har fortsatt och jag fryser. är rädd för att bli sämre för då kan jag inte träffa min farmor i helgen (så hon blir sjuk-katastrof för hennes hälsa). Hoppas jag kan åka hem imorogn, ska bli kul att träffa alla

• Miss_Frida

Åh jag vill också vara med :)
    Har 5 kilo jag vill gå ner!
    Men jag är en riktig godisråtta..tyvär..går inte en dag utan att jag måste äta något sött..
    Någon som har nått bra tips för att bli av med sötsuget?
    Har funderat på att köpa tabletter som finns på hälsokosten som gör att man tappar sötsug och matlust.
    Men är lite kritisk mot sånt..tror inte de fungerar..nån som testat?

• mormallis

Fru larsson:
    Du e som mig nästan
    Jag är 164 cm och väger 63kg,vill ner till 55kg!första målet är 60 kg..
    Då blir jag glad

• mormallis

har ni testat Gi-metoden?

• ThereseLaurin

hej!!

Jag hade bestämmt mig för att köra viktväktarna för ammande genom att köra själv med mammas böcker..Har varit dit ikväll kollat i böckerna vilket var väldigt inspererande =). Jag har faktiskt gått ner ett halvt kilo..Jag som trodde att jag stod stilla =). Jag har nästan helt tappat suget efter godis kakor och sånt. Så i morrn blir min första dag som viktväktare. Så då får man se hur det går. men det kommer att bli jobbigt att laga två sorters mat eftersom jag har även en tvååring som behöver mycket fett. Så jag funderar på att köpa mycket färdigmat. är det nån som har gjort det??Hur funkade det för dig??

men men är i alla fall jätte glad att jag har gått ner ett halvt kilo =)

Mitt första delmål är 85, så jag har bara 2.5 kilo dit. men jag har fortfarande lång väg kvar men ser ett steg i taget.

kram på er...

• Fru Kirta

Miss_Frida, det finns tyvärr inget heltäckande svar för hur man blir av med godissuget. För mig funkar det att verkligen ha stenhård viljestyrka några dagar, efter det är jag inte sugen på sött mer. Prova att äta små måltider ofta, mycket frukt och fullkornsprodukter, så att blodsockerkurvan inte åker berg-och dalbana. Det värsta man kan göra när blodsocker åker ner är att ta en bit godis: det känns bra för stunden, men snart är man hängig igen...bättre ta en frukt istället och komma ihåg att äta regelbundet.

Svar på tråden ViktNeråt-05