ViktNeråt-05
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
ellte: jag hoppas det är så det är. Jag är rädd för att jag skadar mig allvarligt typ benhinnor, axlar och knän. Men jag ger int eupp, jag fortsätter träna så mycket jag hinner och gör nu så får vi se om det ge rmed sig eller blir värre. Jag är otränad och behöver sannerligen få upp både styrka och kondition.
Olivianna: jag har ingen våg så jag har ingen koll på kilon. Däremot känns vissa kläder större än förut och jag känner mig definitivt fastare på rumpa och lår. Dessutom märker jag stor skillnad på hur jag mår. Träningen ger mig mer sug efetr riktig mat, och mindre efter sötsaker. Dessutom gör den mig trött i lämplig tid. Förut besvärades jag av sömnproblem men tränar jag mellan halv åtta och halv 9 så sover jag som ett barn klockan tio på kvällen. Härligt!
ellte: är det inte jättetufft att träna så mycket och bara äta pulver? jag är störtimponerad att du klarar dig. Hur mycket har du gått ner?
blivande fru J: Nä faktiskt inte :) Jag har varit minst lika pigg och på G som vanligt under pulvertiden... Fast nu har jag faktiskt börjat äta lite igen ;)
Jag har gått ner totalt 24 kilo, varav 10 på "sejfen" (sedan 3/1 alltså)
Imponerande! Hoppas det går bra att börja äta igen. Blir man mätt på pulver?
Jag har inte varit hungrig alls under tiden... Har till och med fått tvinga mig att äta "alla" mina tre mål om dan! Grejjen är att när man går på en sådan VLCD (väldigt lågkalori diet ;)) bildar kroppen ketoner som gör att man blir pigg, glad och inte hungrig :)
Vill bara för fjortontusendegången säga, gör inte detta på egen hand :)
jag tänker inte gå på pulverdiet eftersom jag bara vill gå ner 5 kg. ketoner brukar väl ge huvudvärk? iaf hos mig. håller helt med dig om att pulverdiet bör ske under kontrollerade former med övervakning.
Jag har själv börjat med att testa lite tips som står på brud & bröllops hemsida under fliken hälsa!
Huvudsaken var väl att försöka dricka mer vatten!
Jag brukar kanske vanligtvis dricka ungefär 1-3 glas om dagen vilket är alldeles för lite...men jag blir alldeles för kissinödig och då dricker jag mindre...
så det är som en ond cirkel kan man säga...
Och så försöker jag äta då 3 mål om dagen och 2 mellanmål med frukt
och inför varje mål dricker jag ca 4dl vatten en timme innan och det hjälper faktiskt! Jag blir inte lika hungrig men problemet är att hinna äta allt!
Jag jobbar så dumma tider att jag inte hinner med alla mål!
Jag går upp kl 8 och dricker 4dl vatten.
kl 9 blir det frukost vanligtvis en skål med lättfil och en grov macka till (istället för 2 som jag brukar ta).
Eftersom jag har lunch varje dag jag jobbar kl 14 så dricker jag 4dl till kl 10.30 och tar en frukt kl 11.30
Dricker igen kl 13 och äter lunch(middag)
kl 14. Brukar sedan vänta tills kl 16 och dricker 4 dl igen och tar sista frukten kl 17. sen blir det problem för jag har ett mål kvar och det är då försent att äta riktig middag. Jag är först hemma mellan kl 19.45- 20.30.
Är det någon som har ett bättre förslag hur jag ska komponera dagen?
Eller det är ok att hoppa över det sista målet? Det enda negativa är att sötsuget sätter in senare på kvällen!!!
Är en riktig godis/chips/glass/choklad männsika...
Det låter bra det du äter, men 4dl varje gång, springer inte du på toa hela tiden :) ?
Nåja jag dricker oxå massor, har en tillbringare som jag dricker minst upp per dag.
alltså du måste ju inte äta något kraftig/tung mat på kvällen men någon frukt, soppa, fil, joghurt, lite sallad... kan du ta för att du får regelbundet mat och sockerfall blir det inte, eller om du äter nyttigt så gör en sats choklad pudding och dela i plastskålar med lock och ta en på kvällen eller likn. då får du lite chokladsmak i mun.
Eller vissa dagar kan du ta en halo eller en bar eller annat.
känn efter lite.
Varför är det försent med middag? Jag tycker dagen ser välplanerad ut... Räknar med att du dricker ytterligare lite vatten till maten eller? :)
Du kan med fördel äta nåt mer än en frukt på förmiddagen tror jag...Kanske lite keso eller så...för det är ju en lång paus mellan frukost och lunch! Samma sak klockan 17... Sedan äter du middag när du kommer hem (men hoppa gärna över kolhydraterna då... Ät t.ex kyckling och wokade grönsaker eller så...Kroppen behöver inga kolhydrater innan natten!) Hoppa ABSOLUT inte ÖVER att äta efter klockan 17...du måste ha i dig nåt på alla alla de timmar som är kvar innan du går och lägger dig!
Sedan beror det ju på hur länge du är uppe...är du som jag och är vaken till ett så kan du äta ytterligare ett mellanmål på kvällen innan du går och lägger dig (kanske vid halv elva-elva om du äter middag 20.30). Betydligt bättre det än att äta godis ;) Gör en smarrig smoothie med hallon och yoghurt t.ex det blir ju nästan som glass :D
Och att kissa mycket är inget farligt ;) Tänk så mycket onödigheter kroppen gör sig av med *fniss* så blir det positivt varje gång du springer på dass :D