• mrs.

ViktNeråt-05

Hejsan!

Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"

Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.

Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.

• Svar på tråden ViktNeråt-05
  • Fru Larsson

Vad kul att vi blir fler och fler i den här tråden! Mormallis, ja det skiljer ju inte mycket på oss, då kan vi ju sporra varandra lite, även om jag inte vill ner till 55 kg!

Angående sockersuget så håller jag med fru Kirta. Och det är faktiskt ganska jobbigt att bli av med sötsuget tycker jag. En del huvudvärk i början. Men samtidigt tycker jag ändå att det går ganska fort att få bort det, bara man är hård i början. Jag provade med krom-tabletter en gång och jag tyckte det hjälpte, vet ej om det bara var "placeboeffekt" eller om det verkligen hjälpte, men det spelar ju ingen roll!

Ang GI, jag försöker att hela tiden ha visst GI-tänk, men inte direkt att jag kör GI-metoden. Det som är lite lurigt med metoden är att det inte framgår vilka mängder man ska äta samt att vissa värden kan vara missvisande och olika beroende på hur produkten är tillagad. Men i kombination med sunt förnuft är det nog en bra metod!

Vet ni, idag har jag ätit tårta på förmiddagen och rabarberpaj m vanlijsås efter lunch! Hoppsan sa va gott det va! Men jag fyller år idag och blev bjuden. Blir säkert en god middag ikväll och vin till!

• smultronet

grattis fru larsson :-d

• inte min tur än

Fru Larsson

Grattis på födelsedagen!
    Min mamma fyller också år idag, så min bantning går nog inte så bra idag:( Har i och för sig varit ute och joggat,alltid något!

• Fru Larsson

TAck inte min tur än! Oj oj oj - vad jag har ätit idag!!!!! Efter tårta och blåbärspaj så blev det en PIZZA (ve och fasa) till middag och nu har jag en skål med mitt älskade smågodis från karamellkungen framför mig.... Nog för att man kan unna sig att äta onyttigt ibland men det här var lite väl, magen protesterar vilt! Får nog bli en morgonpromenad imorgon!

• husspöket

ThereseLaurin! Jag är viktväktare och min tvååring äter samma mat som jag, ungefär. Hon dricker röd mjölk till och jag brukar blanda i en smörklick i potatisen till henne och inte ge henne lika fiberrik mat som jag äter, hon äter inte bara mörkt bröd t ex. Jag tror inte det är något fel i det. Viktväktarmat är ju inte särskild mat egentligen, det är ju alldeles vanlig mat men nyttigare sammansatt och det kan man ju justera. Exempelvis, om jag äter ris och viktväktarnas korvwok, dvs strimlad aubergine, lite falukorv, lök, fraiche och soja så äter dottern detsamma men med en smörklick och en extra falukorvsskiva.

• Bröllopstokiig

jag väde mig i helgen: 68 kg. Jag bör ner till minst 63för att vara nöjd. Känns inte omöjligt.
    Tränar ganska flitigt alla dagar jag är frisk, körde just ett tufft yoga-pass framför teven, hemma! Körde genom det tre gånger och sen var kroppen rätt så mör och mådde bra av lite stretch.. väl värt de dagar det inte finns några bra gympapass eller det är snöstorm ute

• ThereseLaurin

husspöket..tack för det braa tipste..då kan jag spara en hel del pengar=)

jag har syndat två dagar på raken nu =(
    Så imorrn måste jag skärpa mig...har tränat idag fy vad jobbigt det var..men skönt efeteråt...

• blivande fru J

det är skitjobbigt med träning, men så roligt när man ser resultat. Jag kan numera lyfta min kropp med armarna (under knävecken)och sträcka benen rakt framåt. Helt sjukt häftigt. men armarna är ömma ömma nu :)

Svar på tråden ViktNeråt-05