ViktNeråt-05
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
Linsbiffar ja.... Är det gott det? Du har faktiskt fått mig övertygad. Ska prova någon dag.
Idag ska jag köra spinning så fläsket ryker! Hej å hå cykla på!
för recept på linsbiffarna testa members.tripod.com/vegankokbok/varm.html
De är goda och billiga och enkla att göra. Är godast nylagade, uppvärmda i matlåda är de inte lika goda. Lite varation till de vanliga biffarna. Passar utmärkt till potatisgratäng och potatismos med en massa sallad till. Det jag gillar med receptet är att jag alltid brukar ha de där ingredienserna hemma, ingen köttfärs som måste tinas eller mjölk som ska vara ätbar mm..
jag är inte vegan men tycker ändå flera av recepten verkar supersamrriga. De ugnsbakade grönskarna ska definitivt testas någon dag
cmfs:
Jag har ett F2 visum vilket är beroende av min mans F1 visum. Jag fyllde i samma papper som min man, med vissa undantag.
det var inget problem att få visum, jag kom med så länge min man var godkänd så att säga.
På ambassaden fick vi bara komma fram till en lucka där de tittade så att vi hade fyllt i papprena rätt och tog fingeravtryck, de frågade knappt något alls. Sen sa hon innan vi gick att vi skulle få visumet om någon vecka.
Vi trodde att vi skulle komma på intervju, men så var det inte riktigt.
Hoppas jag svarat på dina frågor, du får gärna ställa fler om du vill/behöver!
Jag tror inte det kommer vara några problem för er.
Vad ska du plugga i usa?
Nu är jag tillbaka på banan...
Idag lagade jag potatissallad, på potatis, rödlök, creme fraiche 5% och pesto. Till det gjorde jag falafel.
Till lunchlådan brukar ofta göra sallader med mycket råris och kikärter för mättnadens skull. Jag brukar ha i en hel del oliver, eftersom det är bland det bästa jag vet. Är det någon som vet om oliver är feta, eller om man kan frossa i dom?
Blivande fru J, vilka goda veganrecept! Är du vegan? Själv är jag vegetarian, vilket gör det rätt svårt att följa några färdiga dieter...
Sinan: :) Oliver är massa fett i :D Var tror du olivolja kommer ifrån ;) Det är dock bra fett och du kan absolut fortsätta äta oliver :) Inte en hel burk om dan men..."en näve" ;)
sinan: jag är inte vegan men äter generellt vegetariskt, funkar liksom inte med färdiga dieter innehållandes tonfisk, kyckling och mager skinka. Vegansidan är toppen, emn vet inte om allt är bra ur kalorisynpunkt, nyttiga fetter är det iaf.
Angående oliverna är de inte jättefeta, svarta oliver är däremot fetare än gröna så välj de gröna alternativet :) precis som vanligt så blir det allra bäst. Frossa kanske är dumt, men det finns saker du kan vara mer rädd för..
:)) Tusan också!
Får väl frossa med måtta då...
Sinan, skönt att du är på banan igen! Tror inte det är någon fara att spåra ut nån gång då och då bara man hittar tillbaka igen!
jag har börjat promenera som en galning, och jag gillar det faktiskt.. skönt att gå ut en timme om dagen och få frisk luft och motion, härligt att gå fort ovanpå snön..