• mrs.

ViktNeråt-05

Hejsan!

Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"

Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.

Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.

• Svar på tråden ViktNeråt-05
  • mrs.

Ska lägga till...

min make fick veta förra veckan att dom ska lägga ner hela företaget iår, dvs han kommer bli arb.lös. Det vet alla om.

Men men...jag är väl snål, det handlar faktiskt bara om ca 2000kr eller likn.

och bilsträckan är 4h-autobahn.

• mrs.

Tack fru L.

kämpa på, det kommer att gå fort dom där 7kg, börja dig redan nu på inställningen jag är fin och snygg :)

Jag hör av mig lite senare, när jag är snäll, glad och trevlig igen.

• Fru Larsson

Mrs, har ilskan lagt sig?

Jag tycker minsann att byxorna sitter lite lösare idag. Ska försöka hålla mig borta från vågen tills på söndag! Hoppas jag går ner 1 kg under den här veckan!

Är jättehungrig redan och då har jag ändå ätit havregrynsgröt med mjölk och ett tärnat äpple i och en grov smörgås till frukost och så har jag ätit ett äpple och en banan under förmiddagen...... Skumt. Borde vara mätt som en plätt.....

Hur går det för er?

• mrs.

Hej,

joo då jag är inte arg längre, var det bara en stund på morgonen men... jag brukar sällan bli arg så det blir extremt när jag blir det.

Jag fick jätte ont i magen och sprang på toa, och mådde allmänt kast och idag hoppade jag över morgonpasset, eftersom jag fortf känner mig lite dålig i magen, vet inte varifrån det kom, troligen från mjölken-den kan jag ibland få ifrån.

Jag vet inte, är det någon som vet hur pointsen räknas (som vanligt kanske/troligen) när man "tömmer magen"???!
    Jag mådde jätte dåligt efter tömning och blev yrslig osv och åt, blev bättre t nästa gång osv, så igår åt jag kanske 4-6points mer än rekom. så idag måste jag försöka spara 4p.

Jag hoppas att imorgon är jag pigg igen och forts med mina morgonrutiner :)

Ja men vad kul fru L att byxorna sitter bättre
    Drick mera vätska om du inte känner dig mätt ;)

Jag hoppas att ni alla ursäktar mig för igår, det var inte meningen att brusa upp så eller vara otrevlig.

nu är det lunch dags.

Kram och ha en forts underbar dag!!!!

• Fru Larsson

Mrs!Tack för tipsen med vätska!

Ingen fara alls med ditt arga inlägg! Det är skönt att få avreagera sig så ibland!

Ang points vid magsjuka har jag ingen aning (viktväktar inte själv)!

Ha en underbar fortsatt dag du också!

• blivande fru J

idag ska jag laga linsbiffar, veganska dessutom. De innehåller röda linser, morötter, gul lök, havregryn, salt, chilipulver och solrosfrön. Jättegoda och går att steka utan tillsats av fett, till det gör jag en vardagspotatisgratäng med mjölk. Bra tips om man vill få sin icke-viktminskande sambo att inte gnälla.
    idag har jag varit ute och promenerat i regnet, går utmärkt med bra regnkläder, en god investering.
    Kan tipsa om all vardagsmotion man får genom att handla i en affär som ligger längre bort (man måste gå längre än vanligt och kan lasta det i ryggsäcken och släpar då på en hel del extrakilon), gå till jobbet eller om det är långt, gå av eller kliv på några hållplatser tidigare och slutligen, var inte rädd för omvägar! Man kan gå en längre väg än den närmaste utan att behöva beklaga sig inombords, tänk positivt och njut av att gå lite extra och se nya miljöer. Lycka till!

• mrs.

Hej,

Jag tog fram min bakmaskin (bröd) och tänkte okej jag skriver upp på ett papper alla gram och räknar ut vad pointsen blir med vv-vågen....

Jag hade fått för mig att det var mycket i en skiva men wow!
    om jag gör storrraaaaaa bitar så blir det bara 2p/skiva.
    en torr tråkig rostbröd har redan 1p.
    Och hemmet doftar härligt!

Nu ska jag snart äta kycklingsallad och ikväll nybakat bröd.

• sinan

Shit alltså! Helgen var verkligen en kastastrof under bantningsmässig synpunkt! Sambon fyllde år, och firade i dagarna tre, och det blev både tårta och drinkar och annat. När jag skrev in helgens kost i Hälsovakten bara larmade den rätt ut, och alla staplarna blev röda... :(

mrs: Tack för tipset om fettfria chips, ska definitivt testas!

• blivande fru J

Linsbiffar med vardagspotatisgratängen blev urgott! Mycket uppskattat av sambon. Imorogn blir det kokt sej med potatis och en stor sallad eller älgfärsbiffar (mkt fettsnåla) med kokt potatis och sallad. med rolig köksutrustning är det jättekul att laga mat. pejsta gärna fler roliga recept, jag älskar att inspireras till nytig och god mat.. Väldigt värdefullt

• cmfs

Stallkatten:
    Jag skulle bara se ifall jag kunde fraga dig nagot? Ar du har under din mans visum eller har du ett eget? Har du ansokt under hans F1 vium? I sa fall hur gick det till pa ambassaden nar du fick ditt visum? Var det svart att fa? Fragar for att vi funderar pa att gora det med min blivande...och han ska sa fall gora det snart, men jag ar orolig att det inte ska funka och da ar han fast hemma i sverige medans jag ar i USA....

Svar på tråden ViktNeråt-05