ViktNeråt-05
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
Hejsan!
Jag tänkte öppna en ny tråd, Japp denna är för alla 2005-"bantare"
Jag tänkte att man kan kan cheka upp mått, vikt....peppning.
Kanske kan man lägga in ett bra smalmat-recept eller andra bra ideer.
Tänkte försöka gå ner 10 kg med GI-metoden, någon som har testat det? Funkar det?
Jag har tänkt att gå ner lite i vikt i år. Vet inte hur många kilon, men mitt mål är att komma i ett par gamla byxor till att börja med och kunna köpa nya jeans i W 29/30. Till att börja med har jag tänkt gå ner ca tio kg, sen får jag se hur mycket till som behövs.
Jag vägde mig första gången igår, trillade av vågen eftersom att jag blundade för att slippa se hur mycket det var, hade jag sett det så hade jag förmodligen trillat ändå, nu känns det rätt så bekvämt ändå, jag har kommit igång, men slipper våndas över hur långt det är kvar, det jag inte vet om antalet kilon, det mår jag inte dåligt av. Var så sugen på godis igår så at jag höll på att dö, abstinens kallas det visst, är mat- och socvker missbrukare så det sitter ju i ett tag så här efter jul när man matats med allehanda läckerheter och socker varje dag...nu får vi hoppas att jag får bättre lycka med viktnedgången det här året, än förra året då jag gick UPP när jag försökte gå ner.
Lycka till allesammans också. KRAM
Hallå på er
Jag ska ändra helt på min matvanor. Har ätit helt fel länge fast jag vetat om det...hmm men ändå inte gjort något åt det. Men nu måste jag för jag mår inte alls bra.Jag är väl ca 3-4 kg övervikt om man ska gå efter Bmi.Men vill gå ner ca 10 kg till sommaren. Har börjat träna och motionera. Det känns verkligen jätte skönt!
Men vad man äter är ju halva träningen Har börjat med en skål havregrynsgröt på morronen fast jag hatar det men börjat vänja mej nu lite
hehe
Sen gäller det att hålla jämn sockernivå så man inte känner sug som jag har gjort tidigare.
Att äta mat med lågt Gi är jätte bra och det funkar. Sån tur har jag en pojkvän(snart min man) som hjälper mej och stöttar mej och det kanon och gör det lättare.
Han kan allt om kost och träning så det är skit bra.
Önskar er alla Lycka till!!Kul med en sån här tråd
Jag hade sa mkt att gora i morse sa att jag glomde vaga mig! Tank att man kan vara sa stressade aven pa morgonen!!!!
Jag far vaga mig i morgon bitti istallet...haller tummarna for att den star pa minus nagot iaf....
Oj! Den här tråden såg inte jag! Startade just en liknande tråd. Jag gör ett inlägg i den tråden och hänvisar hit!
inte min tur än, jag tror GI-metoden är bra men den ska användas med sunt förnuft. GI-värdet säger nämligen ingeting om näringsinnehåll.
Tissa, vad bra att din "nästan man" har koll på kost och så. Det har INTE min. Han är smal och kan äta hur mycket som helst. Orättvist. Däremot skulle nog hans kropp ändå må bra av mer näringsrik mat! Och han är bra på att peppa mig! Puss på honom för det!
Jag ska väga och mäta mig ikväll och lägga ut mina mått och mål här (läskigt...) - kanske..... Men jag har ingen direkt övervikt (vill bli av med 5-7 kilo som smugit sig på senaste åren) som en del andra här! Till er säger jag extra mycket heja heja! Jag tycker det känns jobbigt med mina 5-7 kg.......
Tredje inlägget från mig på kort tid, en länk som kanske kan hjälpa:
bmidirekt.se
Inte min tur än:
GI fungerar ja! Nu kombinerar jag VV/GI och har på 5 dagar gåt ner 1,5 kg. Jag har gått ner ca 20 kg fram till nu med enbart VV men viktminskningen har gått trögt på sistone så nu har den fått sig en skjuts! Jag önskar bara att jag läst på om GI långt innan! Men bättre sent än aldrig!
Jag fick en receptbok med GI-mat, jättesmaskiga recept! Tänkte börja imorgon! Fick även en annan bok om GI, men det jag tycker är lite skumt är att man tex ska äta mkt ost och tex vitt bröd har höft GI men om du äter det med smör(mkt fett) så sänkter det GI....Man har ju alltid hört att för mkt fett inte är bra! Men det är värt att pröva!Första veckan tror jag man går ner mkt pga kolhydrater binder vatten,o äter man inte mkt kolhydrater går man ner vattenvikten...Men det är bara att fortsätta kämpa så försvinner fettet också!
Underbar 050312 va duktig du är som har gått ner 20 kg!!!