• depecha

midsommar

En ny tråd för oss i midsommar! De hade visst stängt ner den andra *mutter*
    hoppas ni hittar tebax hit =)

• Svar på tråden midsommar
  • Midsommardagsbruden

Depecha!

Kul att Du gillade den. Färgen är Ivory och jag får ge 5300 kr för den. Nixa är ett svenskt märke så den sys här i Sverige. Tänkte ju från början hyra för att jag anser att den bara tar plats och samlar damm, smat att slippa besväret med att sälja den vidare, men nu får jag väl försöka med det i alla fall, om jag inte blir för fäst vid den...hur som helst så är det precis min typ av klänning, den bara ÄR JAG!!! Men vad tror du, ska man våga ha slöja? Provade med det till när jag testade en annan klänning och jag kände mig som en gräddbakelse! Men min blivande tyckte att jag var söt och sa att jag väl kunde ha den under vigseln och sen ta av mig den på festen efteråt.

• Ida N

Depecha: Måste säga att det är väldigt duktigt att bestämma sig... är inte lätt (tycker iaf inte jag :) )

Hur långt har ni kommit i era bröllopsplaner?

• depecha

Midsommardagsbruden:

Klart du kan ha slöja. Men det väljer du själv. Själv tycker jag det är finast med tiara och blommor i håret. Prova dig fram och välj vad du själv tycker är bäst.
    Va kul att du verkade hitta rätt klänning på en gång. Har du provat den modellen eller bara sett bild?

• depecha

IdaN:

Hehe, klart det inte är lätt, men när man väl kommit in i det hela så flyter det på.

Här har man hunnit med nästan allt faktiskt. Lite småfix kvar. Inbjudninarna är färdigskrivna och väntar på att bli skickade, präst, lokal är bokade. Middagen är bestämd (buffe) och alla kläder e klara o frisör o ja, i princip allt =)
    Återstår bara att välja brudvals och såna små grejer.

Själv då? Vart gifter du dig nånstans? Stort bröllop?

• Ida N

Kommer att gifta mig i Graninge kyrka (mellan sollefteå och sundsvall). Kommer vara ca 100 gäster. Har ordnat med det mesta eller i vart fall bokat präst, kyrka, festlokal, håller på att sy upp klänningen, bestämt mat m.m.

Hur många gäster kommer ni ha och vilken klädkod? Midsommar känns som en "somrig" högtid och vi funderar på att ha mörk kostym som klädkod, tror ni att det blir fel?

• depecha

Ida:

Nej, det blir nog bra klädkoden. Vi har skrivit "kavaj" på inbjudningarna.

Vi kommer bli ca 40-50 st

• tvilling

Vi har bokat bröllop midsommarafton!
    Börjar känna lite lätt panik faktiskt inför allt med planering.. Har ej bokat mat ännu, måste ta tag i det. Har ej fått besked från den bekant vi pratat med om han kan tänka sig att ställa upp.
    Inbjudningar tänkte jag ta tag i nu under mellandagarna. Är inte så pysslig men letar inspiration..
    Klänning... ja, måste gå och kolla lite inom kort. Har tittat lite på nätet men vet inte om jag riktigt vågar beställa, kan bli strul är jag rädd.

Tänk att detta varit bokat sedan i Feb och ändå har vi inte tagit tag i det förrän nu på höstkanten..

• depecha

Välkommen till tråden du med tvilling =)

Vi har alla känt paniken fram och tillbaka, men i slutändan blir det så bra. Vart ska du gifta dig nånstans? Stort bröllop?

Klänningar finns det ju gott om på ebay och billigt =D
    jag har köpt alla mina klänningar från en och samma säljare och kvaliten är otroligt bra. Jag resonerade som så att är dom lite för långa eller behövs sys in nånting så går jag till en sämmerska här hemma och det blir bra mycket billigare iaf. Men än har jag inte behövt uppsöka nån :P

• tvilling

Tack så mycket!

Vi gifter oss i Östhammars kyrka och skall ha festen i Öregrund.
    Vi är inte helt klara över hur många vi skall bjuda. Det blir 50-90st beroende på hur vi gör med viss släkt . Förmodligen 90 Alla kanske inte kommer heller... fast är det bröllop så...

Har tittat en del på klänningar på ebay och hittat särskilt en som jag gillar Och billigt är det! Så kanske är det ändå värt det om man är ute i tid.
    Man är ju lite rädd att inte få någon klänning alls eller kanske fastnar den i tullen, eller kommer bort på vägen. Äh, jag är lite nojig..

depecha, vart gifter ni er? (Har ej läst igenom hela tråden )

• depecha

Tvilling:

Bor i Uppsala, men kommer gifta oss i dalarna (venjan) ett fäbodställe utomhus =) Så romantiskt... *skratt*

Har du nån bild på klänningen man får kika på?

Jo, det med tullen e aldrig kul. man kan ju aldrig veta om man åker dit eller inte. Men hur som helst blir det ändå billigare än att köpa en här hemma.

Svar på tråden midsommar