• depecha

midsommar

En ny tråd för oss i midsommar! De hade visst stängt ner den andra *mutter*
    hoppas ni hittar tebax hit =)

• Svar på tråden midsommar
  • Anna&Roger

Midsommardagsbruden:

Hej på dig!

Allt är bra med mig. Tycker att det har varit lite dött här på "våran" tråd. Har fullt upp här hemma med renovering av huset.

Tycker att vi ligger bra till med planeringen för bröllopet. Jag fixar för tillfället med inbjudningskorten. Vi har varit och beställt uniform och imorgon ska vi till cateringfirman och prata om menyn.

Man får försöka hinna med att fixa det mesta när min blivande är hemma. Han åker och jobbar om en vecka och ska vara iväg i sex veckor och då kommer man inte ha så mycket tid för planering med en liten busunge.

Hur är det med dig då? Hur långt har du kommit i din planering?

• Midsommardagsbruden

Det går bra, TACK! Nu när man hat kommit in på själva bröllopsåret så känns det så nära! Inbjudningskorten är klara och jag har skrivit adresser och frankerat dem. Det är bara att lägga dem på lådan. Kommer att uppenbara sig hos mina släktingar och vänner på alla hjärtans dag och inte ens mina föräldrar som står mig riktigt nära vet om detta, trots att vi har planerat sedan midsommar i fjol!!!

Kyrka, vigselförättare, lokal, mat och klänning är beställd. Vi har planerat och tagit beslut om allt annat, men då vi bor i en liten stad så kan man om man vill hålla det så pass hemligt inte boka upp fler saker än så, men om en månad så kan vi släppa loss alla hämningar och börja boka resten som frisör, solist, band, blommor och make...

Eftersom att vi fått lite tid över i och med detta så har vi även spånat rätt mycket på vigselprogram, bordsplacering och festprogrammet oxå, vilket är superkul att jobba med!

Du då?

• Anna&Roger

Vi har bokat kyrka, lokal, mat, klänning,blommor, frisör och fotograf.

Håller på med inbjudningskorten och utsidan till festprogrammet. Det ska gå i samma stil. Innehållet i festprogrammet ska vårat värdpar göra.

Vigselprogrammet känns lättare att göra sen när man träffat prästen som vi ska ha. Det är ännu inte bestämt vem det blir. Prästerna här i stan har ett rullande schema över helgerna så därför vet vi ännu inte vem det blir.

Bordsplaceringen känns jättesvårt och det är nåt som vi kommer få det jobbigt med. Det blir så mycket tänkande. Hur ska ni placera era gäster? Det lutar nog åt att vi ska sätta par mittemot varandra. Vi får väl se.

Vad har ni satt för sista datum att anmäla sig om man kommer eller inte?

Jag har skrivit 30 april eftersom jag vill ha god tid till att planera bordsplaceringen.

Låter himla roligt att ni har kunnat hålla tyst om att ni ska gifta er. Det skulle inte funka för oss eftersom många av våra vänner jobbar eller bor utomlands så de måste fixa ledigt i god tid.

• Midsommardagsbruden

Hej igen!
    Vi har satt osa 1 maj! Har oxå vänner och släkt som bor utomlands och så är det känslig tid med midsommar och semesterplaner för alla. Det är därför vi har valt att sända inbjudan i så god tid. Man hör ju redan folk runt en som har bokat in resor och så, jag har svalt många gånger i väntan på att höra om nära vänners planer, men har fått pusta ut varje gång hittills då det inte har berört bröllopet!!

Bordsplaceringen ser just nu ut att bli en totalblandning, men vem vet kanske får man lov att sätta de som hör ihop snett mot varandra, men det skulle vara roligt om man kunde blanda som vi tänkt från början och istället se till att de som man vet känner lite obehag inför detta kan placeras i närheten av nå´n annan som de funkar med. Helst vill jag blanda så vilt att samtliga får chans att lära känna nya vänner, men det är väl för att man funkar så själv...

Hur många gäster ska Ni bjuda? Har Ni bokat lokal och mat från restaurang eller är det catering? Ska Ni ha dans?

Hej svej...

• Anna&Roger

Vi ska bjuda runt 60-65 st gäster. Vi ska ha en cateringfirma med personal som kommer till lokalen som vi hyrt. Det lutar åt att vi kommer ha en DJ. Visst skulle det vara kul med ett riktigt band, men det blir inte många som kommer dansa till det om det blir dansband.

Vi har bara bjudit våra närmsta i familjen. Resten blir kompisar. Alltså inga gamla släktingar som tycker om att dansa till dansband.

Om vi skulle ha ett band så skulle de spela nyare låtar och 80-tals musik. Vi har pratat med en DJ, men han har inte lämnat besked om han kan än. Själv då?

• depecha

Hej hej!

Lämnar bara ett par rader nu när jag e här så ni vet att jag fortfarande lever =)
    Men det e knappt. Fortfarande strul med magen. Usch usch!
    Men man får hoppas man snart e på topp igen.

Ha de bra så länge!

• Midsommardagsbruden

Anna!

Vi ska ha ett band som spelar dansbandsmusik, hoppas jag, vi kan ännu inte boka in pga vårt hemlighetsmakeri. Vi älskar att dansa och vår blandade gästlista åldersmässigt kommer oxå att vara flitiga på golvet. Vi blir ett 80-tal
    gäster, endast vuxna. Så jag hoppas på full fart på dansen.

Depecha!

Saknar Dig verkligen och hoppas att Du snart blir bättre, der är sig inte likt här utan Dig! Krya på Dig kramar!!!

• depecha

Tjohoooo!

Idag mår man lite bättre! Fick svar på mina prover från läkarn idag och var inte så farligt som jag hade trott haha.. Men hon fortsätter utreda mig =)

Har hunnit med en massa saker idag till bröllopet faktiskt. Hittat min ring!! Wohooo! O till ett bra pris med. 2220 kr =) Ska beställa den nu här nån dag.

O så har vi bestämt att vi ska cykla tandemcykel från vigselplatsen till lokalen =D

O har hittat gubbens kläder idag med. Frockcoat.. såååå snygg!

Va gulligt att du saknat mig midsommardagsbruden *S* Man saknar ju er med!

• Midsommardagsbruden

Depecha!

Bra att Du är på bättringsvägen!
    Kul med tandemcykel!!! Det var nåt nytt!!!
    Är jag helt fel ute! Men köpte inte du en frack åt din karl på ebay, tror tom att jag sett en bild på det utlagt här någonstans!!! Är säker på att jag pratat om detta med dig, min blivande ska ha frockcoat nämligen!

• Anna&Roger

Depecha:

Vad blir det för någon ring nu då?

Svar på tråden midsommar