• Oktober-04

Ny oktobertråd

Ok, någon sistaminuten panik?

Kom imorse på att vi glömt att beställa bröllopstårta. Smart! Det konditoriet vi ville ha sa först att de inte kunde ordna pga för många beställningar och för få bagare. Med darr på rösten gick det dock. Puh!

Idag hämtade jag klänningen... åh. :)

Programmen och bordsplacering är KVAR! Annars allt fixat!

• Svar på tråden Ny oktobertråd
  • Pa´sHeffaklumpan

Sitter här och knåpar med festprogrammet *suck* Riktigt svårt att hitta en kort,passande beskrivning på alla gäster.
    Inga större problem med "mina" släktingar och gäster, värre med M2b´s..... För att inbte tala om den "respektive" som är inbjudna och som vi aldrig träffat

• Vilgotha

Pa´s Heffaklumpen

*skratt*
    Jag hade samma bekymmer, till oss kommer bla. SAABens konung, huslig nattuggla och en travande mattläggare.

• Anaurora

Sitter precis och skriver ut de sista festprogrammen!!! Återstår att vika, skära och häfta, men det ska nog gå bra.

I fredags kom mina vänner och "rövade" bort mig. Jag fick ata på mig urtjusiga kläder (not) och blev tantsmikad och sedan bar det av. Jag var livrädd att jag skulle få gå runt på stan och skämmas, men det enda pinsamma var att jag fick gå in på Statoil i rusningstid och köpa choklad... Sedan bar det av till gym. och relaxavdelningen på Fyrishov där jag fick styrketräna lite innan vi fikade i relaxen, åkte lite vatten ruchkana (stavning?), slappade i bubbelpoolen och käkade ost, frukt och grönsakdip i 45-gradersbastun. Jätteskönt och trevligt!

Kan inte fatta att jag kommer vara gift om en vecka! Underbart!!!

• Pa´sHeffaklumpan

Börjar så smått bli färdiga med festprogrammet nu, hoppas att folk inte är "finkänsliga" utan har överseeende med att dom kanske är kortfattat beskrivna
    Ska "luska" lite med resp. pojk/flickvänner och kanske skaka fram lite mer info innan vi anser oss helt klara med häftet
    Å andra sidan så tog inte jag speciellt illa vid mig att tidigare i somras vara beskriven som "Blivande hustru till XX" i ettfestprogramm

Hade inte tänk att ha någon liten present till gästerna men M2b vill gärna att vi tänker ut något litet som gästerna kan ta med sig hem
    Måste säga att jag blev lite förvånad eftersom det är så olikt honom... Men, men bara att börja gnugga geniknölarna
    Lutar väl åt att det blir några chokladpraliner eller något liknande.
    Några av er oktober brudar som har "gåvor" till gästerna ?? Iså fall vad??

• Oktober-04

Blev hippad i lördags - så skoj! :) Trodde inte de skulle hinna med innan bröllopet men tydligen har planering pågott sedan augusti! Urkul.

fröken Dammråtta - hur gick det med utgångsmarschen? Jag har nog missat lite, men ska du sjunga den själva alltså? Häftigt! Berätta, vad är det för låt och har du gjort om inspelningen än?

• Oktober-04

fröken Dammråtta - sorry, läste bakåt i tråden nu - ni har alltså även skrivit låten själva? GUD va häftigt! Har inspelningen gått bättre den här gången?

• fröken Dammråtta

oktober-04 Har bara gjort en inspelning hittintills och det gick verkligen förfärligt!!!!
    Både producenten och min M2b sa att när jag bara sjöng i studion lät det bra men så fort jag satte på mig hörlurarna så "tappade" jag formen! Nu känner jag mig i urusel form och vill hitta ett annat alternativ!

• Whiskie

Undrar hur de oktoberbrudar som gifta sig i lördags hade det.. Väntar med spänning på info..Själv är det min tur på lördag, nån mer av er oxå...
    Tänka er, allt är under kontroll. Har ju vänner och familj som ska hålla i saker och ting på fesetn och vid kyrkan så vi slipper tänka på vår bröllopsdag Det är guld värt.
    Idag ska vi träffa musikanterna och gå igenom musiken. Känner ju dem och de vet vad vi gillar för musik men det känns ändå bra att ha pratat igenom saken innan..
    Svärmor håller som bäst på att fixa min cape och ska sy fast ett smalt kardborreband i mina handskar så man lätt kan öppna och ta ut fingret och stänga utan att det går sönder, smart va??!!

• Pa´sHeffaklumpan

Börjar nästan bli lite nervös just för att vi är så coola både jag och M2b
    Känns som om vi inte kan göra så mycket mer just nu än att bara invänta den strora dagen, det som går att förberedas i förväg är gjort nu är det mera att se till att allt verkligen funkar dvs. börja "dubbelkolla" med floristen, sångaren, bandet som ska spela på festen, ceteringen......

Whiskie: Du verkar ha haft tur i "svärmorslotteriet" , gulligt av henne att fixa med capen o handskarna

• Vilgotha

Jag har bytt fotograf. Hittade på rekommendationer en mkt billigare fotograf. Problemet är att han inte har någon studio. Blir det fint väder blir det naturligtvis utefotografering. Men nu funderar vi över lokal. Vad tycker ni om att ta inomhusfoto i kyrkan?

I övrigt har jag hämtat klänningen..jättefin. Bokat en underbar solist. Bokat nagel- och hudvård. Allt känns bra. Letar efter stort paraply (golfparaply)

Svar på tråden Ny oktobertråd