• Oktober-04

Ny oktobertråd

Ok, någon sistaminuten panik?

Kom imorse på att vi glömt att beställa bröllopstårta. Smart! Det konditoriet vi ville ha sa först att de inte kunde ordna pga för många beställningar och för få bagare. Med darr på rösten gick det dock. Puh!

Idag hämtade jag klänningen... åh. :)

Programmen och bordsplacering är KVAR! Annars allt fixat!

• Svar på tråden Ny oktobertråd
  • Anaurora

Hej alla oktoberbrudar!!!

Nu har jag hämtat klänningen i Stockholm och lämnat den hos frissan. Jag har också fått ett halsband FedExat från min kusin i USA. Jag tror att jag ska använda det. Tre dagar kvar och jag är inte alls nervös - bara det gör mig nervös...

Vilgotha: Har sett foton på ett brudpar som fotade sig inne i kyrkan där de vigdes. Det var jättebackert! Kan i och för sig vara bra att kolla med vaktmästaren i kyrkan innan man bestämmer sig för det eftersom de har koll på när kyrkan är ledig och så.

Ja, jag tänkte försöka lägga ner mitt inloggande här strax efter vigseln - det är ju vanebildande - så nu närmar sig mitt sista inlägg med stormsteg! Vi får se hur jag lyckas med det i och för sig. Ska väl i alla fall posta en "Anaurora gift"-tråd i alla fall!

Dags för lite nagelvård nu tror jag - som f.d. nagelbitare är det ett hiskeligt besvär att spara och att låta bli att pilla på naglarna hela tiden. Det sistnämnda har jag inte lyckats med så vi får se vad de säger när jag ska lacka dem hos proffs på fredag... Jag är rädd att det blir något i stol med: "vad har du gjort med naglarna människa? De här kan vi ju inte göra något med..."

• Ciac

Hämtade vigselringen i fredags,blev kanonbra!! Konstigt med 2 ringar på fingret men vi får väl vänja oss!?
    Hämtar klänningen på måndag (har varit inlämnad för lite justeringar). Är massor av smågrejer kvar som jag får fixa nästa vecka. Har börjat räkna ner nu, 24 dagar kvar.Pa´s Heffaklumpen: hur går det med rönnbären?? Själv har jag banne mej inte hittat ett enda rönnbärsträd, är det du som varit i farten??

• fröken Dammråtta

Jag ska sy min cape så snart jag hinner. Problemet är att nu i helgen ( då det är två veckor kvar) har jag inte en enda minut över till bröllopsplanering. Sen är det jättemycket på jobbet just nu. Det är därför jag vaknar för fem på morgnarna och sitter här, stressen har definitivt dykt upp!
    Hittar inte heller så mycket rönnbär i mina trakter.....

• Pa´sHeffaklumpan

fröken Dammråtta: Kanske har någon oktoberbrud varit och nallat alla rönnbär

Trodde att vi hade fixat det mesta men "shoppinglistan" med småsaker bli allt längre Inbillar mig att allt fortfarande är under kontroll, vi har ju gott om tid på oss - drygt två veckor

Sonen tycker att det ser mycket märkligt ut när mamma trippar runt morgonrocken och finskor om kvällarna Men vad gör man inte, skavsår vill man ju undvika till varje pris.....

• Pa´sHeffaklumpan

Har varit på marknad idag och eftersom jag lyckats förträngt/glömt bort att lämna in förlovningsringen på "upp putsning" så lät jag en som demonstrerade nå´t universal rengöringsmedel för guld/silver låna min ring för att visa på.
    Nu glänser den som ny igen och inte kostade det mig ett öre
    Dvs. förutom det jag betalde för burken med pulvret så att jag kan göra rent den igen, effektiv marknadsföring kallas det visst

• iwanhoe

Hej!
    För min del är det dags nästa lördag, den 16e!! Idag har jag provat klänningen och den ska sys klart nu. Idag ska ringarna vara klara oxå, nyfiken på hur de ser ut! Och de sista blomsterdekorationerna beställde jag idag med... Känns som om det mesta är klart eller åtminstone under kontroll nu, har ingen caketopper än men är det inte värre så!
    Förresten har jag rönnbärsträd i min trädgård... fast jag ska inte duka med det

• Rystall

Åhh så spännande att höra erat sista minuten slip. Jag vill att min dag skall komma nuu!!! Jag är jättenervös och har nästan ett år kvar (20 augusti). Men det är allt uppfriskande att läsa om ert. Lycka till allihop och ha en underbar dag när det är dax. Vi vill se fotona sen och höra lite skvaller

• fröken Dammråtta

Nu är det två veckor kvar! Eftersom jag ska baka mina tårtor själv ( med en mycket duktig väninnna) så borde jag bestämma vilken slags tårta vi ska ha....
    Igår var jag ute och plockade lönnlöv som jag ska använde till numrering av platserna. Men jag börjar känna av stressen just nu. Skulle helst vilja ha en vekcas semester men som lärare får jag ju inte det

• Anaurora

Imorgon smäller det! Och jag kan inte sova så jag är jättetrött...

Nu är allt klart, i alla fall det jag kan göra. Ska sticka iväg till nagelsalongen nu på studs och se om de kan göra något åt mina skräpnaglar (en gick av så sent som igår!).

Vi ses (kanske) efter helgen - nu stänger jag av datorn för den här veckan!

• Pa´sHeffaklumpan

Spännande för alla brudpar som viger sig nu i helgen

Själva har vi två veckor kvar, vaknade alldeles kallsvettig i morse Hade drömt att det blivit helt fel med inbjudningarna så istället för våra tilltänkta gäster var det bara folk från en arbetsplats jag jobbade på för tio år sedan.... Inte roligt, men ack så skönt det var att upptäcka att det bara var en dröm Kan det vara bröllopsnerverna som börjar spöka måntro

Svar på tråden Ny oktobertråd