• Oktober-04

Ny oktobertråd

Ok, någon sistaminuten panik?

Kom imorse på att vi glömt att beställa bröllopstårta. Smart! Det konditoriet vi ville ha sa först att de inte kunde ordna pga för många beställningar och för få bagare. Med darr på rösten gick det dock. Puh!

Idag hämtade jag klänningen... åh. :)

Programmen och bordsplacering är KVAR! Annars allt fixat!

• Svar på tråden Ny oktobertråd
  • fröken Dammråtta

Pa´sHeffaklumpan Ja, jag känner precis som du. Nu tycker jag inte heller att jag är i fas med någonting. Det känns som om jag inte har nån koll alls!
    Var gifter du dig?
    Själv gifter vi oss i Västanfors kyrka den 23:e

• Vilgotha

Jag gifter mig också den 23:e och allt känns bra.
    Idag har jag beställt brudbuketten, hårblommor och knappnålsblomma. Jag fick jättebra respons ifrån blomsteraffären så det känns jättebra. Mammorna ska beställa blomsterarrangemang därifrån sen som passar min bukett också.
    Sen har jag fotograferat kyrka och lokal så jag kan sätta en bild på vigsel- och festprogrammet.
    På tisdag (på min födelsedag, som jag hade glömt bort tills jag mamma påminde mig) ska vi träffa prästen. Hon verkade jättebra.
    En underbar solist är också bokad.
    Känns som jag har det mesta under kontroll. Programmen som ligger i datorn är inte helt färdiga, men när de är färdiga kan jag pusta ut...tror jag!

• Pa´sHeffaklumpan

Fröken Dammråtta:
    Vi gifter oss i Nockeby.

Hmmm... Tillbringade ett par timmar "på stan" idag, lite dekorationer till festlokalen införskaffades, hittade bla. jättesöta värmeljus med små hjärtan på - jättefina tills man tänder dom och hjärtat brinner upp.....
    Efter mycket om och men lyckades vi äntligen enas om en gästbok som ska invigas på bröllopsdagen
    M2b var dock gladast över den lilla gästboken ala´ "mina klasskamrater" som man hade när man gick i plugget med plats att rita självporträtt och beskriva sig själv genom att besvara div. frågor. Kan nog bli rätt kul när folk ska börja skriva med ett par järn innanför västen

• fröken Dammråtta

Vi kommer att strunta i gästboken. Men jag fick tag på ett helt underbart fotoalbum för nästan inga pengar alls!

• fröken Dammråtta

Idag kom äntligen min korsett från USA. Den första kom bort med postgången men säljaren bara fixade en ny i ett nafs!
    När jag provade den skrattade vi gott dotterna och jag. Tuttarna och jag såg ut som tagen ur "Moulain Rouge"

• iwanhoe

Köpte ett block med svarta blad och silverpenna som vi ska ha till gästbok igår, idag har jag varit hos frisören för en sista klippning inför helgens bröllop och direkt efter det (blivande bruden kom en halvtimme försent till...) genrep med pastor och solist i kyrkan! Vi gick igenom akten två gånger med vad vi skulle säga och de övade igenom solosångerna ett par gånger. Det gick bra, trots att de inte ens pratat med varandra förrän idag! Ska trycka upp några fler vigselprogram så är det klart att bocka av.. Det sista på mina kläder ska sys i dagarna, blivande mannens kläder har strulat men det ordnar sig säkert på något sätt. Menyn fick jag klart igår att den var ok som vi önskat oss, så skönt för varje liten småsak man kan bocka av! Nu är det inte så mycket kvar att göra och inte så många dagar kvar heller, om fem dagar är jag gift...!! Superkul :D

• Ciac

Visste att det var för bra för att vara sant... vår präst jobbar som sjukhuspräst i vanliga fall men vi har haft med honom att göra några gånger o trivs kanonbra med honom. Har sagt i flera år att om vi ska gifta oss så vill vi ha honom, sagt o gjort han ville gärna viga oss. Påtalade dock att vi skulle kolla med församlingen så att det var ok att det var han som vigde oss, inga problem och då har jag säkert frågat dom minst 5 gånger. Fortfarande inga problem...tills nu.... Han skulle ringa o "boka" vårt gen.rep d.23:e o då hade dom tyckt på att dom ville ha med en av "deras" kyrkoherde el komminister för att kolla så att han följer svenska kyrkans ordningar... Varför skulle han inte?? Ska ringa imorgon o höra vad dom menar med detta, ska det behöva stå 2 präster framme för att viga oss eller vad menar dom? Till saken hör att denna församlingen är mkt trångsynt.. Jag vill inte ha någon annan än "min" präst när jag gifter mig. Då får det hellre vara med den kyrkan, får gå på kyrkjakt isåfall. Visst blir man trött ibland?

• fröken Dammråtta

Ciac, hoppas att det löser sig till det bästa!
    Själv har jag fått åka hem från jobbet då jag är alldeles totalt renons på energi. Har varit vaken seda två inatt eftersom inte klänning passsade igår kväll. Nu en vecka innan bröllopet och med den nya korsetten så satt det inte alls bra. Men jag hade en otrolig tur då det visade sig att en kollega jobbat som sömmerska i 8 år. Hon var helt underbar och när vi provade klänningen så lovade hon att fixa den! Jag kommer naturligtvis att betala henne ordentligt för besväret,det kan jag lova!
    Just nu känns det inte som om vi är i fas med vad vi borde, fast det löser sig nog (Hoppas jag)

• Pa´sHeffaklumpan

Nu börjar allt köra ihop sig

Jag skulle till frissan i morse och göra slingor men hon hade drabbats av gallstensanfall under natten och kunde av helt förståeliga skäl inte jobba idag - en av de andra tjejerna petade in mig sist i morgon kväll, minuten efter ringde M2b och berättade att han äntligen fått tag på prästen och att vi skulle träffa honom i morgon kväll
    Bara att försöka hitta en ny tid hos frissan, tur att man är "stammis" och tjejerna på salongen mkt måna om sina kunder, vi lyckades till slut synka våra tider och hitta en lämplig tid nästa vecka istället

Är det nu allt ska börja strula, eller ???

• fröken Dammråtta

Pa´sHeffaklumpan Ja, visst blir man nervös när inte allt funkar som man tänkt sig!
    Just nu sitter jag med ihopklistrade fingrar då jag precis limmat ihop ekollonen som jag ska pryda ljusstakarna med. Men limtuben och jag var inte överens. Tur att jag inte planerat att pyssla så himla mycket mer........

Svar på tråden Ny oktobertråd