• Oktober-04

Ny oktobertråd

Ok, någon sistaminuten panik?

Kom imorse på att vi glömt att beställa bröllopstårta. Smart! Det konditoriet vi ville ha sa först att de inte kunde ordna pga för många beställningar och för få bagare. Med darr på rösten gick det dock. Puh!

Idag hämtade jag klänningen... åh. :)

Programmen och bordsplacering är KVAR! Annars allt fixat!

• Svar på tråden Ny oktobertråd
  • Tessius

Har pratat med killen idag som ska köra oss till och från kyrkan! Han har en Chevrolet Impala 1960 och den är sååå fin! Köpte korv igår, ska ha varmkorv till nattamat! Det rör på sig, är inte så nervös än men har börjat grubbla lite på nätterna när jag vaknar!

Fast detta kommer bli skitbra!

• Anaurora

Fenomena (och andra 2/10-brudar): Lycka till på lördag!!!

Vaknade i natt av en konstig dröm och kundr inte somna om. Takarna mal på om festprogram och annat - bästa att göra det klart snart så jag slipper oroa ming mer...

Undrar om det blir någon hippa i helgen? Annars får jag väl bara ta det lugnt och ladda inför nästa lördag. 10 dagar kvar nu!

• Oktober-04

Ja just det, ni som gifter er nu i helgen - några sista minuten grejer ni behöver tips om?

• Whiskie

Brudarna som gifter sig i helgen har nog mycket annat att tänka på dessa dagar så de inte hinner in här på BT Hi hi,
    men det hade varit kul att höra hur allt gått nästa vecka. Själv har jag 10 dagar kvar. Nästan allt är klart.
    En fundering: Vickning, blir det bra med korv coh bröd?? Vad har ni andra??

• fröken Dammråtta

Jag har precis kommit på att vi inte har någon vickning Ska nog baka lite olika pajer och frysa in tror jag.....

• Pa´sHeffaklumpan

Vi hade ochså "glömt" vickningen
    Som tur är så finns det andra som tänker åt en
    Cateringen vi anlitar till buffen fixar lite vickning som "bonus" eftersom m2b är en så bra kund Vad det blir för vickning är en överraskning för oss, tur att man inte lider av kontrollbehov

• Pa´sHeffaklumpan

Whiskie:
    Glömde ju svara på din fråga

Jag tycker att det låter helt ok med korv & bröd, finns det något godare när det börjar bli lite sent och man är "svull hungrig" ????

• Whiskie

Ja, visst é det gott med korv och bröd? Lite rostad lök oxå kanske??
    Det lutar nog åt det hållet. Enklast för serveringspersonalen, bara en kastrull med vatten coh koka korven. Sen utdelning. man slipper tallrikar osv...
    Då var det bestämt

• Pa´sHeffaklumpan

Nu blev jag korvsugen å jag som nyss ätit lunch

• Stina.P

På lördag är det dax.....sitter och avtjänar mina sista timmar på jobb. Hämtade min klänning i förmiddags och jag är supernöjd......de nya stövletterna passade perfekt så nu är jag klädd......:)

Detta blir mitt sista inlägg innan bröllopet. Drar där efter till USA i två veckor och kommer nog inte att titta in här under den tiden. Har annat att göra på smekmånaden...;)

Vill önska alla oktoberbrudar lycka till och hoppas att Ni njuter av Er dag. Det ska jag FÖRSÖKA att göra.....

Återkommer med foton.

Tack å hej på ett tag.

Kramar

Svar på tråden Ny oktobertråd