• Oktober-04

Ny oktobertråd

Ok, någon sistaminuten panik?

Kom imorse på att vi glömt att beställa bröllopstårta. Smart! Det konditoriet vi ville ha sa först att de inte kunde ordna pga för många beställningar och för få bagare. Med darr på rösten gick det dock. Puh!

Idag hämtade jag klänningen... åh. :)

Programmen och bordsplacering är KVAR! Annars allt fixat!

• Svar på tråden Ny oktobertråd
  • fröken Dammråtta

Hej!
    Nu är jag precis hemkommen från kyrkan där jag tränat med kantorn på sången jag ska sjunga för min man precis då vi gift oss!
    Har ingen aning om vad hon tyckte men jag tror att det lät hyfsat i allafall!

• oktober 2004

Hej!

Såg att ni diskuterat om rönnbären ska hinna skrumpna eller inte. En jobbarkompis berättade att hon plockat rönnbärsklasar och lagt i frysen som hon sedan dekorerade med på borden. Rönnbären var visst väldigt fräscha enl henne!

• Ciac

Ska genast ut o länsa rönnbärsträden i min omgivning Tack, för tipsen!!

• Vilgotha

Var och pratade med hon som har "restaurangen" idag. Fick bra förslag på mat mm, diskuterade dukning och blommor på borden. Kändes jättebra, hon skulle också försöka fixa oranga marsipanrosor till tårtan..jippiiee.

Sambon klagade lite över att allt blir för mycket och för komplicerat. Måste tänka på att lyssna mer på honom.

I övrigt känns det i magen hela tiden...1 månad kvar.

• Pa´sHeffaklumpan

Om det är någon som undrar varför det är så ont om rönnbär iår så beror det nog på att somliga av oss oktoberbrudar har länsat träden

Ni som tänkt dekorera med rönnbär vad har ni för dekorationer i övrigt? Ska jag vara ärlig så slog det tvärstop vad det gäller fantasin när jag väl kommit fram till att vi bla. skulle ha rönnbär, men sen då???
    Bordsdekorationer är verkligen inte min starka sida, inte m2b´s heller.....

• Ciac

Hahaha, det blir nog ont om rönnbärsgelé i affären framöver.. Jag tänkte se om jag hittar lite fina löv att lägga ut o sen blir det massor av ljus. Har inte kommit så mycket längre. Men det är ju inte den viktigaste biten eller hur?! Tror inte folk tänker så mycket på bordsdekorationerna så jag lägger inte så mycket energi på det. (sen är jag urkass på sånt..) Dom som ska hjälpa mej på dagen D har lovat att hjälpa till med den biten oxå...så det blir säkert bra. Nu är det snart bara en vecka kvar för er som gifter er nästa helg... nervösa?

• Pa´sHeffaklumpan

Ciac:
    Skönt, vi är alltså fler som inte antränger oss så där överdrivet mycke vad det gäller bordsdekorationer

Jag är en sån där tråkig person som inte lägger märke till färgteman,dekorationer odyl. utan mer går på "stämningen" som är på festen. Är alla glada och har kul så spelar det liksom ingen roll om man är i ett slott eller en koja
    Men efter ett tag här på BT samt kommentarer från omgivningen så har jag förstått att folk förväntar sig någon form av dekoration så det är väl bara att gnugga sina geniknölar

I kväll var han som ska sjunga i kyrkan här och hämtade en cd med låtarna samt texterna, lovade att han skulle bjuda på ett smakprov nästa vecka - spännande!

• Whiskie

Igår blev festhäftet klart så nu ska det tryckas. Bordsplaceringen är oxå färdig. Känns bra att ha det under kontroll.

• Stina.P

Hej alla oktoberbrudar!

Jag har varit på kurs tre dgar och inte varit inne här alls.....känns som att man varit borta jättelänge......;)

Igår var jag och m2b och hämtade våra ringar...............FY VAD FINA DE VAR.......t o m m2b (som tidigare varit lite skeptisk till min ringidé) tyckte att det blev jättevackert :)

Idag ska vi till systemt och hämta lite dryck. i helgen åker vi till Kivik och äppeldagarna där och köpter äpplen och njuter av en dag tillsammans......Bordsplaceringen ska göras klar imorgon. Placeringskorten ska textas mm Ojojojoj där är en del att göra under helgen.....Jag jobbar hela nästa vecka utom fredag så det gäller att göra massor i helgen....

Pirrigt, oroligt, nervöst men otroligt spännande och kul.

• fröken Dammråtta

Hej alla!
    I helgen fick vi faktiskt en del gjort!
    Jag har skrivit namn på hälften av glasen som vi ska ha som bordsplacering.
    Det ser så stilfullt ut med namnet målat med svag silverfärg.
    Nästan hela kyrkoprogrammet blev gjort och nu har vi börjat med festprogrammet.
    Vi har även ordnat bordsplaceringen i stora dra. Phu, det var ju ingen lätt historia........
    Jag skulle ha varit ute och plockat rönnbär och lönnlöv, men det får bli till veckan istället!
    Det ramlar på!

Svar på tråden Ny oktobertråd