• Oktober-04

Ny oktobertråd

Ok, någon sistaminuten panik?

Kom imorse på att vi glömt att beställa bröllopstårta. Smart! Det konditoriet vi ville ha sa först att de inte kunde ordna pga för många beställningar och för få bagare. Med darr på rösten gick det dock. Puh!

Idag hämtade jag klänningen... åh. :)

Programmen och bordsplacering är KVAR! Annars allt fixat!

• Svar på tråden Ny oktobertråd
  • Pa´sHeffaklumpan

EmArKa:
    Skönt att vi är fler som är tankspridda

Trodde att jag hade postad HP men den låg kvar i pärmen, på skatteverket lugnade dom mig med att det brukar ta ungefär en vecka att få tillbaka den.
    Vad det gäller namnbytet så kan man ge den blanketten till prästen vid vigseln.

• EmArKa

Heffa!

Tack :) Känns bättre..
    Nu kan jag sova lugnt inatt i alla fall!

/ E

• fröken Dammråtta

ciac, jag tror inte att rönnbären hinner skrumpna, det tar nog längre tid. Fast nu måste jag nog testa med spray ändå.
    EmArKa Jag känner som du, stressen börjar komma och med den mardrömmarna!
    Nu undrar jag hur många papper som prästen ska ha, är det ett eller två????
    Vi ska försöka titta lite på både kyrkprogrammet och festprogrammet i helgen.
    Sedan måste vi börja fixa musik till festen. Vi kommer förmodligen att spela mycket 60-tals musik, för våran del blir det INTE vanlig dansbandsmusik......
    Fast här kommer förmodligen våra halvvuxna ungar att komma med egna skivor.
    Sen känner jag att jag eventuellt vill ha en cape från kyrkan till festlokalen. ( Vi ska gå dit gemensamt med gästerna (400 m). Så nu funderar jag vad jag ska ha över och vad jag ska ha på fötterna?

• fröken Dammråtta

En sak till.....
    Jag jobbar tills det är dags men nu har jag iallafall sett till att jag kan vara ledig dagen innan.....

• Whiskie

Igår ringde prästen så på fredag ska vi träffa honom och gå igenom vigseln och kolla in lite psalmer mm.
    Satt hemma igår och försökte komma på vilka solosånger vi ska ha. Jag fastnade för "Kärleken förde oss samman" med Ulf Lundell. Vilken fin och passande text i kyrkan.
    Ananrs har vi nog koll på det emsta. På lördag ska vi ut och handla blanddryck, snacks och alkoholfria drycker. Sen är det bara champangen kvar..
    Känner att detta kan nog bli en bra fest
    Ringarna lämnade vi in igår för gravering och polering. Det känns lite tomt utan förlovningsringen på fingret...
    Alla mina kläder är klara, provade och allt.
    Bordsplaceringen är klar och festhäftet ska idag lämnas över till min blivandes syster så hon får trycka det.
    Nu är jag inte lika hispig som i förra veckan... 2 veckor kvar......

• L i

Hej "brudar"!

Jag känner mig rätt klar faktiskt. Catering, porslin, mannens kläder, blommor, fotograf klara. Ringar hämtas i morgon, klänning + sjal klar nästa vecka (provade igen igår, jag syr upp en tvådelad klänning och är verkligen sååå nöjd!). Hår+sminkkonsulttid snart det också.

Jag ska köpa skor och jag velar väldigt över ytterkläder och om jag ska ha halsband eller inte, men det är ju eg. världsliga saker som inte på någotvis kommer att kunna förstöra vår dag.

Gifter oss 30/10

• Oktober-04

Känns som att jag ringer till någon leverantör och bestämmer, ringer och dubbelkollar, ringer med glömd fråga, ringer och dubbelkollar igen... :)

Nipprig? Nejda...

Spellistan till bandet tycker jag är toksvår. Att hålla bra blandning für alle liksom, gammal som ung. Tips på bra låtar att be dem spela tages tacksamt emot.

Har kommit på att jag nog ska köpa en stickad poncho att ha när vi går från kyrkan osv - är inte det höstigt och fint?

• Pa´sHeffaklumpan

Har precis fått veta att m2b måste hålla i ett "release party" kvällen innan vi gifter oss, GRRRRRRRR!!!!!

Det är ju inte så att dom som bestämde det datumet inte vetat om i typ tre månader att vi ska gifta oss, tror inte att dom har gjort det av elakhet men....

Nu hade vi ju "bara" tänkt att gå ut och äta tillsammans med tärnan,marsalken och deras respektive kvällen före - alla "måsten" ska vara färdiga så att säga och vi skulle bara njuta och koppla av (försöka iallfall) men ändå.....
    Men känner jag M2b rätt så lyckas han klura ut en smart lösning så att alla blir nöjda och glada

• Katt

Oktober-04 : Poncho är väl en jättebra idé! Varmt, snyggt och lagom.

Börjar bli nipprig över möhippa, svensexa och de få som inte svarat (sista dagen idag).

• Anaurora

Det där med hindersprövning är lite intressant... Jag är lite av ett kontrollfreak och jag tycker om att ha saker och ting klara i god tid. Därför skickade jag in vår hindersprövning och namnändringsblankett i somras (ifall det skulle ta lång tid). Döm om min förvåning när svaret dök ner i brevinkastet dagen efter! Detta betyder att vår hindersprövning "går ut" bara en vecka efter vår vigsel. Nu är det bara att hålla tummarna för att vi verkligen blir gifta den nionde...

Vi lämnade båda hindersprövningsblanketterna till vår präst när hon var här igår. En av dem ska hon behålla (i alla fall tills vi har gift oss) och den andra tror jag att hon skickar in i förväg. Hur som helst ska prästen ha BÅDA blanketterna som man får från skatteverket.

Ytterkläderna är numera fixade för mig. När jag provade klänningen igår passade jag på att fråga om cape och då plockade hon fram en otroligt fin sådan som passade perfekt till klänningen. Jag kunde bara inte låta bli att hyra den också. Nu slipper jag oroa mig för att frysa. Skönt!

En stickad poncho låter inte helt fel heller (men hur går det om man ska trä den över huvudet?) - höstigt och vackert!

Vårt DJ-problem har löst sig och det verkar som om han kan fixa fram lite bra dansmusik så att vi kan dansa styrdans en del av kvällen. Det är roligare att dansa styrdans än disko när man är uppklädd till tänderna (tycker i alla fall jag) så det blir bra.

Nu är det bara att vänta - det är ju så lååång tid kvar!

Svar på tråden Ny oktobertråd