• Oktober-04

Ny oktobertråd

Ok, någon sistaminuten panik?

Kom imorse på att vi glömt att beställa bröllopstårta. Smart! Det konditoriet vi ville ha sa först att de inte kunde ordna pga för många beställningar och för få bagare. Med darr på rösten gick det dock. Puh!

Idag hämtade jag klänningen... åh. :)

Programmen och bordsplacering är KVAR! Annars allt fixat!

• Svar på tråden Ny oktobertråd
  • fröken Dammråtta

Jag inser att jag skulle behöva gå in mina skor. Men det är ju inte helt enkelt att trippa omkrng på högklackat inomhus. Det uppskattas INTE om jag går med de klackarna på parketten, det kan jag ju säga....
    Sen har jag kommit på att jag förmodligen behöver ett par andra skor att gå in från kyrkan till festlokalen. (Det är ca 400 m) men är det dåligt väder förstör jag ju skorna......

• Stina.P

Jag har fått för stora skor....ska byta dem på torsdag......gifter mig på lördag......här hinns det inte gå in några skor......men det löser sig säkert......finns ju sockiplast;)

Idag kopieras fets och vigselprogrammen upp. Det får bära eller brista med ev återbud.

Var och gjorde provuppsättning igår, kan nog bli riktigt fint. Håller tummarna för att det inte regnar, stormar och blåser på lördag.

M2b börjar bli riktigt nervös...imorse direkt efter att han vaknat frågade han vad det var han skulle säga i kyrkan....han e för söt..... Själv kommer min nervositet i bågor emellanåt är alltt upp och ned och strax därefter är allt lugnt.

Längtar till lördag med både glädje och lite skräck.........

• Anaurora

Oj oj oj, drömde konstigt inatt igen. Tidigare har jag drömt att jag inte har hunnit till frissan förrän en halvtimme före vigseln och inatt drömde jag att jag gifte mig med en helt annan kille än min fästman (en som jag aldrig i livet har varit det minsta intresserad av)! Festen hade vi i min farmors hus (som för tillfället står och förfaller) och när vi skulle sätta oss till bords insåg jag att vi inte hade gjort det kombinerade festprogrammet och placeringskortet klart - så det var bara att be gästerna vänta lite till...

Vad drömmer ni andra för konstigheter?

• Whiskie

Min tärna är mer nervig än jag. hon har de mest konstiga drömmar.. hi

Har precis pratat med prästen coh bestämt vilka in och utgångsmarcher vi ska ha.
    Det känns som att vi har stenkoll på allt faktiskt. har lagt ut en del jobb på vänner och familj bara för att slippa bli så stressad. Ska bara handla blanddrycken och champangen. Det är allt som vi behöver tänka på. 12 dagar kvar.....

• Oktober-04

Drömmer mardrömmar om att festen blir helt värdelös - alla är sura (?) och inget fungerar, musiken avstannar och ofta har också restaurangen blivit en "ond" plats..

• fröken Dammråtta

Jag drömmer att jag inte hunnit fixa håret, att klänningen inte passat m.m
    Annars händer det att jag vaknar precis strax efter att jag somnat och tror att det är något vi måste fixa precis på en gång. Min M2b är glad över att vi bara gifter oss en gång..............

• pysslingen

Jag är liksom Anaurora lite orolig för löven.... vill att det ska vara så där otroligt orange-gyllene... inte halvruttna löv på marken.

Vi gifter oss den 16:e, men jag tycker att det börjar bli så gult redan nu.

• Fenomena

Vi gifter oss på lördag, och jag är också orolig för löven! Hoppas att de hinner bli ännu vackrare. *håller tummarna*

• Whiskie

Idag ska vi boka vår mini-bröllopsresa. Det blir en kryssning till Helsingfors helgen efter bröllopet. Till våren blir det nog en längre resa. Vill så gärna ner till Italien men vi får se.
    Annars är allt under kontroll. Igår provåt vi snittarna som min tärna ska göra. Vi ska ha dem till fördrinken. Det blev väldigt smarrigt.
    Trubaduren pratade jag med igår oxå och vi ska träffas nästa vecka för att gå igenom musiken. Det är min tärnas kusin och hennes man som arbetar som trubadurer, kompispris fick vi, bra bra..
    Champangen ska vi köpa i helgen. Får se vad det blir för sort..

• Stina.P

Vigsel- och festprogrammen är klara ..... så skönt att slippa fundera på det. Känns som att vi har koll på det mesta.......kanske ;)

Ska kolla över alkoholen, snacksen, godiset, läsken, vattnet m m så att det inte tar slut.......

Svar på tråden Ny oktobertråd