• Oktober-04

Ny oktobertråd

Ok, någon sistaminuten panik?

Kom imorse på att vi glömt att beställa bröllopstårta. Smart! Det konditoriet vi ville ha sa först att de inte kunde ordna pga för många beställningar och för få bagare. Med darr på rösten gick det dock. Puh!

Idag hämtade jag klänningen... åh. :)

Programmen och bordsplacering är KVAR! Annars allt fixat!

• Svar på tråden Ny oktobertråd
  • Ciac

Har blivit "hippad" idag. Mina 2 underbara jobbarkompisar som även ska bistå vid bröllopet har bjudit mig på en underbar kväll med "möe" go mat o dryck. (är ingen annan på jobbet som vet..) Det blir även något skojsigt nästa lördag som mina syskon med respektive har kuckelurat ihop för mig o blivande maken. Känner mig mycket bortskämd just nu, samt mycket däst i magen..
    Whiskie: Grattis, ser fram emot min egna dag o hoppas att jag är lika glad o nöjd som dig!!
    Kram på er alla o natti,natti!!

• fröken Dammråtta

Det slog mig just (kolla tiden när jag skrev detta så ser ni när jag vaknde i natt), att det är jag och min M2b som ska stå i centrum nästa lördag!!!!
    Vilket betyder: TÄNK VAD JAG FÅR DANSA!!!
    Måste se över förrådet av bra dansskor att ta med i reserv.
    Skämt å sido, nu ÄR det mycket småsaker att ta tag i!

• Pa´sHeffaklumpan

Sitter just nu på M2b´s jobb och fick alldeles nyss frågan av en av hans kolleger -Allt under kontroll inför nästa lördag??
    Slog mig plötsligt att våra evighetslånga 9 månaders planering just nu "bara" är en vecka *panik*

Men ack så härligt det ska bli nästa helg, har nog aldrig längtat så mycket efter någonting som just nästa lördag

• fröken Dammråtta

Pa´sHeffaklumpan Håller med!
    Men jag vill så gärna vara närvarande helt och fullt och inte hamna där flera andra skriver att de varit: liksom sett på bröllopet från sidan av! jag ska faktiskt jobba rent mentalt med den biten!
    Vill verkligen att den här dagen ska bli bra! Då menar jag inte att allt måste bli helt perfekt. Jag är inget kontrollfreak på det viset, vill bara ha en underbar dag som flyter på bra där alla är nöjda och trivs och där jag äntligen får mannen i mitt liv!

• L i

Jag ska verkligen också koncentrera mig på att njuta av stunden och inte ägna tankar och energi åt att allt blir perfekt!

• Pa´sHeffaklumpan

Som en av mina bästa vänner uttryckte saken häromdagen när jag hade ett "totalt bryt" över att ingenting skulle fungera....
    -Det viktigaste är att vi får höra två JA i kyrkan, resten är bara bonus Så sant, så sant och någonting jag försöker fokuserar på när bröllopsnerverna börjar göra sig gällande

• Oktoberbride

Jaha, så var man Fru Björkefall då :)

Vi hade en fantastisk dag - allt var så perfekt! Om jag fick möjligheten att ändra på något så skulle jag inte ändra på något alls! (bortsett från att jag var dödligt nervös innan vi givk in i kyrkan.. hade både hjärklappning och såg nästan stjärnor :) )
    Var inte nervösa tjejer..eller lite lagom kanske.. men inte så som jag :)

• Oktober-04

Jahapp så var också vi gifta! Känns otroligt att säga det och som jag såg att någon skrivit... efter 9 månaders planering är det över! Just den biten känns både bra och dåligt. Bra att det är över för jag orkade inte riktigt planera mer... och synd för att dagen i sig kunde gärna ha fortsatt... och då hade vi även brunch för alla gäster dagen efter.

Men vilken dag, vilket kalas det blev! Den 9:e var det dags. Vi är så nöjda och det kunde inte ha blivit bättre. Grät inte ens sönder make-upen i kyrkan (något jag var väldigt orolig för).

Kan dock säga att jag blev kanonförkyld på söndagkväll och låg däckad på måndagen. Snacka om efterdyning... :) Något bättre på tisdagen och onsdagen (for iväg på kort bröllopsresa). Hade fett ont i öronen vid landning men bortsett från det var allt kanon. Kom just hem till vårt vardagsrum fullt med presenter...

Alltså, det var så lyckat så det var inte sant. Happy happy happy!

• L i

Octoberbride och Oktober-04:

Stort grattis till er båda!

Svar på tråden Ny oktobertråd