• Oktober-04

Ny oktobertråd

Ok, någon sistaminuten panik?

Kom imorse på att vi glömt att beställa bröllopstårta. Smart! Det konditoriet vi ville ha sa först att de inte kunde ordna pga för många beställningar och för få bagare. Med darr på rösten gick det dock. Puh!

Idag hämtade jag klänningen... åh. :)

Programmen och bordsplacering är KVAR! Annars allt fixat!

• Svar på tråden Ny oktobertråd
  • Stina.P

Har återkommit till verkligheten efter bröllop den 2:e oktober och två veckors vistelse i San Francisco. Jag är så lycklig och nöjd med allting.

Avundas Er som har det roliga framför Er.
    :)

• L i

Stina! Massa grattis till dig också!

• Ciac

Grattis till er nyblivna brudar!!

Nu har drömmarna börjat, drömde inatt att jag tappade kjolen hela tiden. Kommer nog inte att hända på riktigt..

• Pa´sHeffaklumpan

Drömmar.... Hmmm... Skulle vara glad om jag fick sova en hel natt utan att vakna kallsvettig och ivrigt sträcka mig efter listan med alla "måsten" för att antackna något som vi har glömt att tänka på

Jag som inte skulle drabbas av "bröllopsnerver"

• fröken Dammråtta

Pa´sHeffaklumpan
    Håller med dig ja`.....
    Fast inatt sov jag en hel natt faktiskt.
    Ikväll har jag varit kvar på jobbet och bakat tårtbottnar. (Vi ska ha tårtbuffe´till efterrätt)
    En del blev riktigt bra och en del blev mycket märkliga.......
    Men,men innan lördag har jag nog slutat hetsat upp mig för det! Nu måste jag bara komma på bra utgångsmusik innan jag träffar kantorn på torsdag! Tänk att det bara är några dagar kvar nu!

• Pa´sHeffaklumpan

fröken Dammråtta:
    Får väl vara hack i häl på dig här ochså
    Fick ni någon ordning på utgångsmusiken?? Vad blev det till slut??
    Vi var så tråkiga att vi lät kantorn bestämma både in o utgångsmusik
    Hon blev dock väldigt glad över förtroendet och förhörde sig noga om vad vi tyckte och tänkte om allt och ingenting
    Dessutom ser hon fram emot att få spela för en hyfsat fylld kyrka, vanliga gudstjänster brukar besöksantalet ligga runt 20-30personer och vi har 130 inbjudna gäster plus att jag vet att en del jobbarkompisar till både mig och M2B planerar att komma till kyrkan och kika

Har "tvångshållt" mig vaken idag för att ev kunna sova inatt
    Vid fem snåret började jag fundera på om jag inte ska hålla ett tal till min käre make under middagen, till saken hör att jag verkligen avskyr att hålla tal så det skulle chockera både en och annan gäst och framför allt min M2b
    Har ägnat en större del av dagen till att börja "fila" på ett tal samt skriva en liten dikt..... Sen återstår att se om jag får kalla fötter eller inte

• fröken Dammråtta

Vi bestämmer inte utgångsmusiken förren i morgon!
    Jag ska sjunga för min man i kyrkan, ska träffa kantorn och träna en gång till i morgon!
    Tyvärr har jag en eländig förkylning på gång! Jag har också problem med sömnen men nästa vecka är det höstlov och eftersom jag är lärare kan jag väl bli sjuk då!
    Har inte plockat rönnbär än och nu ser det verkligen eländigt tomt ut på träden.Fast då är det väl bara att handla lite blommor! Vi är inga kontrollfreak utan det får gärna blir lite som det vill! Däremot är vi mycket bra på att planera så det mesta kommer nog att flyta på rätt bra! Har varit lite orolig för maten så idag har jag gjort 8 extra pajer till Buffe´n! (Fast jag skulle låta bli)
    Det är det enda som oroar mig, att maten eller drycken ska ta slut. Fast vi vill verkligen inte ha ett party med en massa fulla "drägg". Lite vanlig partystämning absolut men inget annat! Själv blev jag ju så dålig efter möhippan så på min bröllopsnatt ska jag definitivt må bättre!

• Pa´sHeffaklumpan

Samma åsikt även där fröken Dammråtta, vi vill helst ochså undvika "drängfylla" utan föredrar om folk blir lite lagom salongsberusade.

Önskar att jag hade haft pipa nog att kunna sjunga en sång för min blivande men han får nöja sig med en nyskriven dikt istället - vilket jag tror att han föredrar i det här fallet
    Jag ska hålla tummarna för att din förkylning håller sig i scack och väntar med att bryta ut tills efter helgen.

• fröken Dammråtta

Pa´sHeffaklumpan Att få en nyskriven dikt uppläst för sig slår väl det mesta!!!!
    Vi har skrivit egna löften och det kändes stort!

• Pa´sHeffaklumpan

Vill passa på att önska helgens alla brudpar LYCKA TILL!!!!

Ett litet speciellt "Lycka till" till fröken Dammråtta Hoppas att din förkylning håller sig i styr och att allt är löst runt utgångsmusiken

Nu blir det nog inte så mkt mer BT för mig innan bröllopet, vet att jag har alldeles för mkt att göra på jobbet idag för att kunna ägna tid till att surfa och i kväll ska vi njuta av en god middag tillsammans med bestman, tärnan o deras respektive

Svar på tråden Ny oktobertråd