• Oktober-04

Ny oktobertråd

Ok, någon sistaminuten panik?

Kom imorse på att vi glömt att beställa bröllopstårta. Smart! Det konditoriet vi ville ha sa först att de inte kunde ordna pga för många beställningar och för få bagare. Med darr på rösten gick det dock. Puh!

Idag hämtade jag klänningen... åh. :)

Programmen och bordsplacering är KVAR! Annars allt fixat!

• Svar på tråden Ny oktobertråd
  • Pa´sHeffaklumpan

Vi har ochså fått en del gjort i helgen!

För min del löste sig skoproblemet, inte världens ballaste skor kanske men jag lät komfort gå före skönhet

Lite "småplock" som snacks, alkoholfri dryck, godis till barnen m.m är inhandlat (kommer säkert att komma på x antal saker som vi glömt)

"Info brev" med lite praktiska detaljer runt vigseln/festen är utskickat

Så nu är det väl bara att luta sig tillbaka och bara åka med, eller ??

• Katt

Blev hippad i helgen och min blivande blev svensexad!
    Hade urkul. Lärorikt, otroligt kul och lagom pinsamt!

• Tessius

Jag är fortfarande hyfsat lugn, skönt är det! Har en del att fixa men eftersom jag jobbar så mycket just nu blir deet svårt! Men men, det löser sig alltid!

• Oktober-04

Usch, jag börjar bli nervös!! Alltså sådär så det kryper.. Inte så mycket för saker jag eventuellt har glömt och så men någon mer allmän känsla av nervositet.

Åh, hoppas så att vigseln går bra och festen blir rolig och att alla trivs!!

• Anaurora

Nu har jag slingat håret (för första gången i mitt liv!!!), gjort provsminkning och -uppsättning. Jag tror att det kommer bli hur bra som helst!

Nu borde jag verkligen ta tag i festprogrammen och skriva en rad eller två om varje gäst. Sedan borde jag fixa det sista på omslagen och börja klippa ut namnen till bordsplaceringen. Skulle vara bra att få det gjort så att min fästman kan kopiera upp det sedan...

Det finns så många borden och jag är så bra på att skjuta upp saker. Jag fattar inte att det bara är 12 dagar kvar nu!!!

Har förresten gett upp joggingspåret nu och fast jag inte bord håller jag på att ta igen lite i chokladätandet... Jag tror minsann att jag får införa chokladförbud tills efter bröllopet med start omedelbart!!!

Såg en kille som blev svensexad på stan i lördags. Dock har det inte hänt någonting på den fronten för mig eller min fästman ännu. Jag tror att fästmannen slipper (han vill verkligen inte heller) men jag vill göra något kul med mina vänner... Hoppas att de i alla fall har en liten möhippa på gång (det där med att skämma ut sig på stan kan jag vara utan, men det skulle vara kul med lite gott käk och kanske en tur till storstan och Gröna Lund eller något).

• Anaurora

Var förresten och pratade med konditorn som ska göra vår tårta idag också. Vi hade nämligen glömt att beställa något till våra gäster med diabetes/sockerallergi. Kan vara en bra sak för er andra att tänka på också (om ni inte har gjort det redan förståss - alla är ju inte så glömska som vi).

• Katt

Anaurora: det var inte min blivande du såg?! Var det i Stockholm? Hur var han klädd?

• Anaurora

Katt: Nej det var i Uppsala.

• Anaurora

Hur tror ni det blir med höstfärgerna i år? Det verkar gå lite långsammare än förra året så nu börjar jag nästan bli lite orolig - jag vill ha massor av vackra löv på marken och inte en hel hög gröna lövträd runt kyrkan! Vad tror ni, hur kommer det gå?

• Oktober-04

Anaurora -
    tack för påminnelsen! Har ju glömt att vi har en glutenallergiker!! Måste ringa och beställa separat tårtbit till henne. Tack tack tack tack tack! :)

Svar på tråden Ny oktobertråd