• Oktober-04

Ny oktobertråd

Ok, någon sistaminuten panik?

Kom imorse på att vi glömt att beställa bröllopstårta. Smart! Det konditoriet vi ville ha sa först att de inte kunde ordna pga för många beställningar och för få bagare. Med darr på rösten gick det dock. Puh!

Idag hämtade jag klänningen... åh. :)

Programmen och bordsplacering är KVAR! Annars allt fixat!

• Svar på tråden Ny oktobertråd
  • Pa´sHeffaklumpan

Egentligen hade vi redan klarar av vigselsamtalet men eftersom det blivit prästbyte pga sjukdom så ville den "nye" prästen träffa oss en gång innan vigseln.

Vi var lite ledsna först eftersom det "klickat" så bra med den förra prästen, inte hade vi behövt att oroa oss den "nya" är minst lika bra så vi hade en trevlig kaffestund nu ikväll.
    "Filade" lite mer på vigselakten och bestämde oss slutligen för vilka psalmer vi ska ha. Det lustiga var att han tänkte föreslå en av dom som vi bestämt oss för eftersom han tyckte att det skulle ge ett mera ungdomligt stuk på själva akten
    Mao så känns allt numera riktigt bra - Åhh vad vi längtar tills den 23:e

• Ciac

Allt ordnat o klart...tack,gode gud att man inte gifter sig på sommaren. Jag kunde välja o vraka bland lediga kyrkor.
    Så nu känns det lugnt o skönt igen, det bästa är att vi inte behöver "krusa" vår församling. 17 dagar kvar, börjar kännas i magen så smått..

• Whiskie

Ja, då var man gift. En helt underbar lördag, den 9:de,. Solen sken och allt blev bara sååå perfekt.
    Var inte så lite nervös när jag mötte allas ansikten i kyrkan men det gick över när ajg såg min blivande framme vid altaret.
    Festen blev bara såå underbar. Massor av överraskningar och tal. Vi hade en liten hämnd för svensexe och möhippe-gänget. de fick en kurs i salsa. Musiken var jättebra. Alla sa att de hade jättekul... Ja, vad ska man säga. Vi kunde itne fått en bättre bröllopsdag. Våra toastmadames (systrar) hade gjort ett kanonjobb.
    Natten spenderades på Elite Plaza... Sen säger jag inge mer

Kan bara säga att detta med att gifta sig är att rekommendera. Jag visste ju inte vad min blivande skulle ha på sig. Så står han där framme vid altaret i frack. han var urtjusig. Buketten hade han oxå valt, helt underbar.... Vi kände oss såå fina och jag hade ett leende hela kvällen..

Lycka till alla blivande brudar. Nu blir det att leva på alla minnen...

• Katt

Grattis Whiskie !
    Längtar efter att få se lite bilder...!

• L i

Massa grattis Whiskie! Det låter fantastiskt!

• iwanhoe

haha... man ska inget säga. Satt precis och kände mig nöjd inför lördag, klänningen kom ikväll och hänger nu så fint hos mig, bordsplacering och sånt pyssel klart, blivande mannen ledig imorgon. Då ringer floristen, blommorna har inte slagit ut så det går inte att göra min bukett som jag ville ha den. Ska dit imorgon och försöka hitta på något, blommorna behöver nån vecka till på sig så det är inte mycket att gråta över. När jag lagt på luren hörs papper rivas sönder i rummet intill. Sonen har hittat kartongen med bröllopssaker och börjat riva ut och sönder... kom undan med lite knöliga vigselprogram och mindre viktiga papper som jag fick kasta men ändå, lagom kul. Det känns ändå jättebra nu!! lyckan börjar sprida sig, hittills har fokus legat på det praktiska, nu kommer alla känslorna (på en och samma gång) :) hihi

• oktober 2004

Pa´sHeffaklumpan - måste bara fråga, ska ni gifta er i Tyresö kyrka? Undrar bara eftersom vår präst också är sjuk och vi har fått en ny...

• fröken Dammråtta

Vi var och hämtade ringen idag! samtidigt köpte jag nya lakan till bröllosnatten som ska tillbringas här hemma!
    Först nu börjar det äntligen "gå in" att det faktiskt snart är dags. Efter ett ½ års planering ska vi faktiskt gifta oss!!!!
    I helgen ska vi göra klart festprogrammet och jag ska sy min cape. Just nu håller vi på att bränna ner bra partymusik....

• ulrisja

I kväll har grejat med saker till bröllopet. I helgen ska vi göra hjortronparfait och göra klart sånghäftena m.m. Min klänning är inte klar än men jag är inte orolig. Hon som syr den har 8 dagar till på sig så det är inga problem. Jag har provat den en gång och det kändes jättebra så långt som hon hade kommit med den då.

• Pa´sHeffaklumpan

Oktober 2004:
    Vi gifter oss i Nockeby så det är tydligen fler präster som dukat under

Svar på tråden Ny oktobertråd