• Oktober-04

Ny oktobertråd

Ok, någon sistaminuten panik?

Kom imorse på att vi glömt att beställa bröllopstårta. Smart! Det konditoriet vi ville ha sa först att de inte kunde ordna pga för många beställningar och för få bagare. Med darr på rösten gick det dock. Puh!

Idag hämtade jag klänningen... åh. :)

Programmen och bordsplacering är KVAR! Annars allt fixat!

• Svar på tråden Ny oktobertråd
  • Pa´sHeffaklumpan

Har precis pratat med "våran" kantor, supertrevlig och verkade hur mysig som helst.

Vi har noll fantasi om vad vi vill ha för in-utgångs musik. Hon förhörde sig lite om hur vi är som personer och vad vi gillar annars i musikväg och skulle fundera fram några lämpliga stycken och sen se till att vara på plats när vi ska ha vårat samtal med prästen så att hon kan "spela upp" för oss.

Hon var så himla go´och mysig att prata med, att hon sen blev djupt imponerad över att vi skulle ha en som spelar säckpipa i kyrkan plussar ju på förståss Hon hade aldrig hört en säckpipa "live" och såg verkligen framemot att få uppleva det

• Whiskie

Har jag världens goaste svärmor eller??
    Pratade med henne igår, hon var jätteledsen för hennes väninna har cancer och har bara några timmar kvar i livet. Helt plötsligt frågar hon vad jag ska ha på mig över klänningen?? Det kan ju vara kallt. Nja, det vet jag inte säger jag då. "Nähä, då syr jag dig en kort cape i fuskpäls med en lite fin knapp vid halsen!!" Vad säger man?? Hon skulle köpa tyg idag så jag ska prova den hos henne imorgon.. Är hon inte helt underbar??? Hon har ju annat att tänka på om man säger så

• fröken Dammråtta

Jag ska titta på tyger i morgon för att försöka sy något liknande till mig!
    Ska sätta mig i kväll för att titta över vad jag ska handla när jag åker till Västerås i morgon.
    Har tänkt mig extra ljusstakar från IKEA,extra småskålar, saker till barnen som är bjudna. Har tänkt mig att köpa ficklampor till varje barn (9 stycken) så att det kan smyga omkring utanför i mörkret senare på kvällen. Har även gjort egna pysselhäften och inhandlat kritor,pennor m.m
    Var ut och plockade ekollon igår som jag ska sprida ut över borden, men nu vet jag inte om de hinner bli skrynkliga innan den 23:e så då får jag väl plocka nya......
    I eftermidag ska jag och min M2b in i en studio för att spela in vår egen utgångsmusik. Han spelar och jag ska sjunga... hoppas att det inte låter fööör amatörmässigt!

• Whiskie

Va roligt att spela in musiken själva. Jag fick spela in en singel på min möhippa och det finns ju stor risk att den spelas upp på bröllopsfesten.

Undrar jag vad min mor och svärmor har kokat ihop i dukningen. De tar hand om dekoration av hela lokalen så vi ahr ingen aning förrän vi kommer dit efter vigseln. Känns skönt att slippa den biten

• Oktoberbride

Min mormor ska sy en fleece-cape till mig av en fleecefilt i champange från IKEA..

Vad ska ni andra ha på er så att ni inte fryser?

Är ni klara med era vigselprogram och är det någon som vill maila över sitt? Ska knåpa ihop vårt i helgen på söndag..
    För imorgon ska jag bli hippad (vet om det eftersom jag är gravid i v16 med komplikationer var min tärna tvungen att kolla så att jag är okej :) )

• Pa´sHeffaklumpan

I dag ska det ut och småshoppas lite! Div småsaker som vi ska komplettera med och dessutom ska vi försöka köpa barnens kläder - hur lätt det nu blir med en trulig tonårsbrud som helst vill ha jeans i kyrkan

Oktoberbride: Hoppas du får kul på "hippan" och att bebben i magen mår fint

• fröken Dammråtta

Idag har jag varit och shoppat en hel del;
    fleece som jag ska sy en cape av för kostnaden ca 150 kr!, ljusstakar för 2kr styck från Ikea, de ska jag dekorera med ekollon i morgon, skålar till olika dipsåser, ett jättefint fotoalbum med vigselmotiv för bara 39 kronor,, ficklampor som varje barn ska få som bordsplacering och som de kan roa sig med utomhus senare på kvällen, cernitlera till en kompis som ska göra brudparet till tårtan m.m.
    Igår var vi och spelade in musiken till utgångsmusiken. Det blev FÖRFÄRLIGT!!!!!!!!!!! ´Jag grinade hela kvällen igår, det lät så jä:a illa! Aldrig i livet att det får spelas i kyrkan. Jag blev föryld precis igår och kunde inte alls ta i, sen var det himla svårt att stå i en studio och "ta ut svängarna". JAg ska åka tillbaka en annan gång men just nu känns det som om jag ska välja annan musik till utgången!!!!!!!!!

• Vilgotha

Jag har gjort underlaget till festprogrammet...jobbigt och roligt. Svårast var att hitta på passande beskrivningar till gästerna. Jag har lite lite kvar. Sen är det bara att kopiera, klippa och klistra. Papper ska inhandlas men jag tänkte vänta tills jag vet hur vigselprogrammet ska se ut och köpa allt samtidigt.
    På måndag ska jag hämta klänningen, hoppas den sitter bra.

• L i

Jag har hämtat min klänning. Den blev bättre än jag vågat hoppas! Jag vill gifta mig en gång om året minst så att jag kan få bära den ofta ...

Det "enda" jag inte köpt är ett par snygga ytterskor (vi ska vara mest ute så jag skippar sidenpjuck känner jag) och en bordsduk till konfektbordet. Någon som sett några fina bruna lågklackade stövlar eller "tusenochennatt"-inspirerade tyger/dukar?

• fröken Dammråtta

Idag har vi gjort färdigt vigselprogrammet samt gjort mallen till festprogrammet. Håller med Vilgotha om att det inte är lätt att hitta på passande beskrivningar till gästerna.
    Men annars blir programmet precis spå lättsamt,trevligt och roligt som vi vill ha det!

Svar på tråden Ny oktobertråd