• Paulaa

Septemberbrudar 2005 var är ni?

HALOJ!
    Har inte sett till något forum för septemberbrudar 2005 så jag hänger med höst2005 och augusti eftersom det var då vi täntke slå till först.
    vore dock kul även att ha kontakt med andra septemberbrudar både från stockholm (som mig) och andra ställen
    hej så länge :)

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?
  • Fru Larsson

Moonbeam

I häringe kapell vid Västerhaninge.

Lokal har vi inte bokat än men vi ska hyra lokal och ha catering-buffé.

Titrania och RosaEsposa, vad flitiga ni varit, själv har jag mest en massa tankar som far runt men så mycket konkret har inte blivit gjort, bara bokat kyrka och tagit in en offert från ett cateringföretag.... Nästa steg blir nog att kontakta sömmerska för att få klänning uppsydd.....

• Titrania

Fru Larsson, sååå flitiga har vi väl ändå inte varit? ;) Är ju mycket kvar än! -ler-

• Paulaa

Fru Larsson:
    jag är från Haninge men känner inte till kapellet, var ungef'r ligger den?

• Fru Larsson

Paulaa, om du åker väg 73 från Västerhaninge så är det en infart till höger en bit innan Häringe slott (står kapellet med stora bokstäver på en skylt vid vägen) och där ligger kapellet. Ett litet gulligt kapell (tycker jag, men jag har fakiskt inte varit inne och tittat, det måste jag såklart göra, gillar jag det inte invändigt blir det nog Österhaninge kyrka). Vi ska ha ett ganska litet bröllop och då tycker jag det här passar, rymmer ca 60 pers!

• RosaEsposa

Fru Larsson, och jag som tycker att alla andra hunnit så mycket... Men då ska jag sluta känna mig lite efter då.

Vi ska möta en fotograf på torsdag... mycket spännande. Och sen ska vi träffa en till om två veckor. Det här fotografletandet tar verkligen tid!

• Paulaa

Fru Larsson:jag känner till slottet i allafall,. det är jättefint där ute ;)

Rosaesposa: har ni haft kontakt med många olika fotografer var det svårt att välja ut? jag har inte alls kommit långt heller
    men i helgen ska vi träffa tjejen som hyr ut lokalen vi har bokat och som vi även tänkte ta catering från så det blir intressant!

• Fru Larsson

RosaEsposa, ja visst är det lite konstigt att ha bokat en kyrka utan att ha varit in i den, det är dessutom det enda vi gjort än så länge! Men det är ju låååångt kvar till 3 september, är inte kyrkan fin invändigt så får vi ta en annan! Det ordnar sig nog!

Ska prova klänningar i nästa vecka förhoppningsvis, se vilken modell jag trivs i, sedan ska jag nog låta sömmerska sy upp, vill ha lite inslag av rött i, då blir utbudet lite mer begränsat!

• RosaEsposa

Paula, det låter kul. Du får rapportera sen. Vad är det för lokal ni tänkt er?

Mötet med fotografen gick bra , men vi får se. Vi ska träffa några fler innan vi bestämmer oss.

Vet någon av er en bra sömmerska här i sthlm? Jag behöver sy upp min klänning.

• Paulaa

Fru Larsson, kapellet ser mysigt ut och som du säger litet ! härligt
    Rosaesposa vi har bokat en bygdegård till den stora dagen, vi har redan varit där en gång o tittat och tyckte det var fint så det ska bli kul att se va man tycker denna gång ;)
    vilken dag är det ni gifter er nu igen (alla här inne?)
    vi är 24 september
    trevlig helg!

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?