• Paulaa

Septemberbrudar 2005 var är ni?

HALOJ!
    Har inte sett till något forum för septemberbrudar 2005 så jag hänger med höst2005 och augusti eftersom det var då vi täntke slå till först.
    vore dock kul även att ha kontakt med andra septemberbrudar både från stockholm (som mig) och andra ställen
    hej så länge :)

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?
  • Paulaa

hej brudar!
    Emilia: när ska ni berätta för alla era vänner ? får de vara med på bröllopet oxå eller tänker ni ha endast närmaste familjen? vi ska ha ett medelstort bröllop med ca 60-70 gäster jag kan inte hålla tyst om det så jag tror varenda kotte vet haha ;)
    angående tema så är vårt tema antagligen färg; vitt samt lite guldinslag sen älskar jag ju rosor så det kommer nog bli mycket vita rosor här o var..
    vad har ni bokat för festlokal? vi har bokat tyresö bygdegård

Höst05: hej o väkommen hit till tråden oxå ;) låter kul med annorlunda färg på klänningen det är snyggt med champagne och beiga nyanser !

rosaesposa : funderar du på att spara ut håret lite tills bröllopet? va bra att du har en frisör redan, då kan du bocka av det på listan ;)
    är du florist? jag vill göra min brudbukett själv, har sett en massa andra trådar med tips oså hur man gör, är det svårt ?

• Noiva

Paulaa: gött!:) Lite avis på alla som fått boka kyrka. Jag får inte boka förrän i dec när dom får kalendern för nästa år.

Frangipani: jag trodde också att jag var den enda skåningen här :) Jag är iofs inflyttad skåning från GBG hehehe

Jag kör en latmans variant och skall ha kyrkan som är 3 kvarter från där vi bor och en lokal som är gångavstånd för gästerna. Det var intressant att höra från vissa gäster hur bra dom tyckte det var.
    För er så var jag på ett bröllop den 25:e som var i samma kyrka och samma lokal :)

Har inte heller kunnat vara tyst :) även på jobbet heheheh

Höst05: jag har heller inte en vit klänning utan champagnefärgad :)

Jag kan inte bestämma mig hur jag vill ha inbjudan. Bara att temat skall vara mörkrött, creme/champagnefärgad och liiite guld.
    Skall till GBG i nov och skall passa på att prata med min vän som har en reklambyrå som skall hjälpa mig lite.

RosaEsposa: förstår att du tycker att det är konstigt att redan nu diskutera det :) det tar lite emot att göra vissa saker då det är lite mindre än 11 mån kvar. I mitt fall vet jag inte ens vilken tid jag skall gifta mig :)

• Frangipani

Noiva, också inflyttad ifrån GBG! Kul, kul!

• AnnaH

Hej på er!
    Jag ska också gifta mig i september. Och jag vågar nog påstå efter att ha läst era inlägg att jag är den som har fixat minst! Har egentligen inte gjort något mer än beställt förlovningsringar och bestämt att vi ska gifta oss i första halvan av september. Borde nog sätta lite fart....

• Paulaa

Noiva, det är ju jättepraktiskt att ha lokalen på gångavstånd från kyrkan!

välkommen till tråden AnnaH, var ska ni gifta er (stad) ?

• höst05

Hej igen alla, tack för välkomnandena (konstigt ord för övrigt...)
    Frangipani, har ingen neutral epost, men om du har det kan jag maila info...känner mig som värsta hemliga agenten, men jag har beslutat mig för att inte lägga ut personlig info här, kommer inte att visa bilder av bröllopet etc.
    Men om du mailar så lovar jag att skriva snabbt!

• höst05

eller ja, inte mailar utan *lägger ut* en adress...det går lite fort ibland

• AnnaH

Paulaa: Tack! Vi har inte riktigt bestämt kyrka än men det kommer att bli ute på landet i Landskrona/Helsingborg-regionen.

• Frangipani

höst05,
    Oki, har fixat en neutral epost. Kan vara bra för ev framtida bröllopsrelaterade ämnen.
    frangipani2004@hotmail.com
    Väntar ivrigt på info om mysterielokalen!
    //Hemliga Agenten II

• Emilia

Paulaa - "alla" vänner är inbjudna (har inte så många, men som sagt all nära släkt (även mostrar m.m. med familjer) är bjudna och då når vi knappt upp till 50 personer.

Släkt och vänner får reda på bröllopet i samband med att de får inbjudan i brevlådan. Vill ha allt så hemligt som möjligt - bara ett fåtal "inkopplade" (svärföräldrar, mina föräldrar, ingift faster till brudgum + blivande bestman). Självfallet har jag tillfrågat min lillasyster om hon vill vara tärna (men hon vet ännu inte när nästa år). Så på så vis är det än så länge.

Våran preliminärt bokade festlokal är en resturang. En stor sal med högt i tak, träbjälkar i taket och vitkalkade väggar... lite riddarkänsla över det hela. "Grova" trästolar och bord i mörkt trä. Hoppas det blir bra... men kollar ändå lite på andra håll - kanske kan man hitta något bättre?! Men det känns bra med denna lokal.

//Emilia

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?