• Paulaa

Septemberbrudar 2005 var är ni?

HALOJ!
    Har inte sett till något forum för septemberbrudar 2005 så jag hänger med höst2005 och augusti eftersom det var då vi täntke slå till först.
    vore dock kul även att ha kontakt med andra septemberbrudar både från stockholm (som mig) och andra ställen
    hej så länge :)

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?
  • Frangipani

Titrania, coolt med rubiner!
    Jag har en bred, slät, fyrkantig, vitguldsring och kör nog en klassisk allians, vitguld med flera mindre diamanter.
    Paulaa, hör att det går finfint med prästen!

Har ni hittat på ngt nytt i era planer? Jag är fortfarande såld på min läckra restaurang, men vi får se..
    Älskar blommor, så det spenderar jag nog mest tid att kolla på! Vad kollar ni?

• Paulaa

Frangipani jag spenderar mycket tid av bröllopsplaneringen med att spana in klänningar och buketter.. så mycket fint att välja pååå! men du är ju klar med din klänning så jag förstr att du har fastnat bland blommorna. hoppas du kan fixa fram en bild på klänningen så man kan få se den ;) föresten var det bangkok du köpte den i ?

HUAA! Jag ringde faktiskt till prästen 3 gånger idag men han hade bara en telefonsvarare på så jag har tagit ett steg framåt i allafall ;)

• Frangipani

Paulaa,
    Köpte min klänning i Hua Hin.. Ska försöka hitta en bild som liknar min klänning iallafall. Hmm, hittat ett par riktigt snygga skor på rea, funderar på dem.. Vill ha ett par coola & lite annorlunda. (Inte de där fyrkantiga, tjock-klackade satinskorna, inte min stil )Skönt att ha klänningen klar! Ska inte prova den förrän 1 mån innan, så jag inte tröttnar på den. Men den är vacker, tror det blir riktigt bra! Du ska ju ha en relativt enkel klänning, men ska det vara mer romantiskt, glamoröst, eller coolt??

• RosaEsposa

Bra där Paulaa.

Vad har ni tänkt er för blommor då? Färger former sorter? Jag vet inte alls vad jag ska ha, överlåter det nog åt någon annan att bestämma . Ni vet väl att enligt tradition ska brudgummen köpa blommorna? Det händer säkert jätte ofta.

• Frangipani

RosaEsposa
    Hahaha! Visserligen har min blivande grymt bra smak, men blommorna har jag veto på!!
    Jag vill INTE ha: brudslöja, champagnefärgade rosor eller freesia.. Vill ha ngt kul och annorlunda! Mkt grönt, eucalyptus, kanske knalliga orkideér?
    Tärnorna ska ha gerbera i massor av färger, gör själv!
    Och du?

• Paulaa

jag är jättenyfiken på din klänning frangi!
    jag vill ha en ganska enkel och stilfull klänning inga volanger eller för mycket krims krams på och inte alltför bullig kjol heller eftersom jag e rätt kort och vill inte försvinna i bakelsen. tror att det blir en ganska elegant klänning eftersom jag kommer satsa mer på tyget och rätt fall . hoppas jag ! ;)

min blivande är rätt skicklig vad gäller att kunna min stil och har bra smak (såklart eftersom han är med mej hahah)men jag tor inte jag skulle våga ge honom det ansvaret hahha. dvs att greja fram blommorna!
    rosaesposa ,jag vill ha rosooor, älskar rosor och speciellt vita rosor. så jag måste nog ha med dem i min bukett med lite grönt i.
    HA!

• Titrania

Frangi: Tycker att det blir lite 'udda' eller? =) Dessutom är min månadssten rubin så...

Har beställt mönster till klänningen nu! Hoppas hoppas att den blir/är vad jag är ute efter!! Mamma hade köpt ett mönster som både hon och farmor intygade var "såååå fint"... tjena, för 20 år sen kanske... =) Men tanken var ju god iaf! ;)

• Titrania

Ah, glömde ju säga att jag varit o tittat på festlokalen i dagarna oxå... helt plötsligt känns ett år väldigt långt, vill gifta mig nuuuu! ;)

• Frangipani

Titrania,
    Är du från västkusten? Är själv ifrån Gbg nämligen (men har flyttat) Vart ska du ha din fest?
    Rubiner blir klart annorlunda, kul! Vad för slags klänning blir det?

• Frangipani

Hej brudar!
    Hur många gäster hade ni tänkt bjuda?? Lite kul att veta storleken på allas projekt . Vi funderar på 50-60 gäster.

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?