• Paulaa

Septemberbrudar 2005 var är ni?

HALOJ!
    Har inte sett till något forum för septemberbrudar 2005 så jag hänger med höst2005 och augusti eftersom det var då vi täntke slå till först.
    vore dock kul även att ha kontakt med andra septemberbrudar både från stockholm (som mig) och andra ställen
    hej så länge :)

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?
  • Paulaa

Emilia! lokalen låter ju hur mysig som helst! fattar itne hur du orkar hålla denna MEGAnyhet hemlig. mycket starkt jobbet, det bara bubblar ur mej ;)

• Emilia

Paulaa - har ju som sagt sambon, hans ingifta faster och er att berätta för... försöker dock att ej berätta allt för någon så att alal ska få några överaskningar/upplevelser. Svärföräldrar och mina föräldrar har vi ännu ej suttit ner och pratat med mer än när och var. Mer ingående ska vi ta itu med det denna månad.

Är typisk festfixar-person så jag gillar alla förberedelser.... Speciellt att överaska andra!

//Emilia

• RosaEsposa

Hjälp vad den här tråden satte fart...
    Jag hinner knapt med i diskutionen..

Paulaa, ja jag är florist och jag måste säga att göra sin brudbukett ÄR svårt. Men det beror ju på vad man vill ha.

Emilia, 50 pers är ganska många! Ni kommer få det toppen. Man hinner ju också prata mer med alla ju färre man är .

• Titrania

GAH! Ville egentligen oxå hålla det hela lite hemligt...men mina föräldrar (särskilt pappa) har lite svårt att hålla mun! ;) Jag gissar på att hela hans jobb vet om detta nu... men men. :)

• Emilia

RosaEsposa - nja, det är nästan bara de som dyker upp på kalas m.m. i vanliga fall. Så det blir samma som man firar jul, påsk, midsommar osv med. Vilket är lite trist... men men.

Titrania - så är svärfar också. Han har berättat för sitt jobb + för sambons faster. *grrr* ARG! Medan min mamma och pappa inte ens berättat det för min lillebror. Inte så bra... men nu har svärfar fått en tillsägelse att försöka hålla det hemligare än innan! Får se hur det går... inte så kul om alla på sambons sida vet men det är hemligt för mina nära.

//Emilia

• Paulaa

Hej flickor, hoppas ni har haft en skön helg allihopa! Det har jag:)
    jag var o provade brudklänningar i torsdags och jag måste säga att det var konstigt, de modeller som jag verkligen inte tyckte var nåt för mej var egentligen de som passade bäst och tvärtom.. men så är det svårt att hitta exakt rätt storlek oxå tyckte jag. jag är ganska kort och nästan alla "överdelar" kändes för långa så halsen försvann vilket gav en dvärgeffekt haha men kul var det i allafall .
    Rosaesposa jag täntke göra en liten rund rosbukett med lite grönt i det måste väl vara en av de enklare varantera att binda själv eller?
    ha en fortsatt bra helg brudar
    kram

• Titrania

Emilia, liiite jobbigt är det. Men jag hade ju inte direkt sagt att de skulle hålla tyst heller... men jag ville berätta när JAG kände mig redo. Inte för att hela släkten var samlad o firade farmor o farfars 50-åriga bröllopsdag!

• Titrania

AH! Måste bara få skriva av mig... Drömde om vårt bröllop inatt. Usch säger jag bara. Själva bröloppet verkade ha skett i smyg, för jag kommer in i drömmen när jag, mamma, farmor och farfar är i festlokalen för att fixa innan gästerna kommer (jag springer omkring i manchesterbrallor o ulltröja). Mamma, farmor o farfar håller på med blomsterarrangenmang som senare visar sig vara till en man som fyller 50! Jag börjar få panik och vill byta om o sminka mig, o mammas svar är "vi håller ju faktiskt på med detta nu". Senare blir jag inlåst på toaletten av en man med magisk mouch... KAN nån tyda denna drömmen åt mig? ;) Sorry förresten att det blev så långt...

• RosaEsposa

Jag har också drömt mardröm om vårt bröllop. Varför gör man det? Och kommer jag göra det nu med jämna mellanrum i ett år? Ve och fasa!!

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?