• Paulaa

Septemberbrudar 2005 var är ni?

HALOJ!
    Har inte sett till något forum för septemberbrudar 2005 så jag hänger med höst2005 och augusti eftersom det var då vi täntke slå till först.
    vore dock kul även att ha kontakt med andra septemberbrudar både från stockholm (som mig) och andra ställen
    hej så länge :)

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?
  • Mischa

Jag har bokat kyrkan och festlokalen.Köpt bröllopsklänning.....ja det var nog allt.Försöker klura på vilka som ska bjudas och så.Det är väl mitt största problem.
    Försöker få så mycket hjälp och tips härifrån som möjligt.Skulle vilja göra så mkt mer....men det är så långt kvar ...Ringar är lite klurigt dock....Ska man ha en ring som har lite mer traditionellt snitt eller en mer trendig....Svårt!Förslag någon?
    Kram/Mischa

• RosaEsposa

Välkommen till de nya!

Vi bokade vår lokal i början av juni. Och då var 17 sept det tidigaste som det gick att få både det kapell och den lokal vi ville. Sen är det ju bekvämare med klänning och allt om det inte är för varmt..

Vi har precis fått hem menyn från "vår" cateringrestaurang. Mycket gott!! Nu får vi bara sukta i lite mindre än ett år..

• humming bride

Hej på er!
    Ännu en september 2005-brud här! Blir riktigt rädd när jag ser hur välplanerade ni är allesammans! Har precis bestämt oss för att vi ska gifta oss, och har börjat kolla så smått på lokal! Eftersom vi bor i Stockholm verkar det som om vi måste vara lite snabba i vändningarna och vi ska få det vi vill ha!

Verkar vara många från södra Sverige här, finns det några fler Stockholmsbrudar?

• Fru Larsson

Hej humming bride, välkommen hit!

Jag bor i Tungelsta, Haninge kommun söder om Stockholm! jag har inte heller kommit långt, bara bokat kyrka!

• Mischa

Älvsjö här Ja,man får vara snabb i vändningarna om man ska få den kyrka man vill ha.Våran kyrka vi "tillhör" var uttrist så vi letade reda på en mindre lite intimare kyrka som vi är mkt nöjda med.
    Egentligen tror jag inte att vi behöver kommit så långt...men man vill ju att tiden ska gå lite fortare.Eller vad tycker ni?

• Miastra

Södertälje här.
    Har inbjudningslistan klar och festlokal. Bokning av kyrkan är nästkommande steg och sen blir det att kika på klänning, ring & allt annat. Spännande!!!!

• Mischa

Miastra:Fråga!Hur valde du vilka du skulle bjuda?Hur många har du bjudigt?Själv blir det närmare 60 stycken,men en del känns som jag är tvungen att bjuda...hjälp!!

• Miastra

Hej Mischa!
    Jag känner precis som du, att vissa är man tvungen att bjuda för att inte få sura miner. Trots att jag inte träffar dessa personer mer än vid gammelmosters 90-årsdag & vid ett & annat dop.... Men det är något jag får ta. De är absolut inte otrevliga, faktiskt ganska roliga, känner dem dock inte så väldans väl. För tillfället har vi 70 personer på lista. Tack & lov har min kille ca. 10 släktingar att bjuda. Vart hade det annars slutat....

• Emilia

Hurra!
    En till här som gifter sig i september (3/9 -05)! Efter lite om och men med lokal som var tveksam och den skulle finnas kvar så är datumet äntligen helt klart. Har två alternativ på lokal + två kyrkor preliminärbokade... så nu ska vi bara överväga och bestämma oss vilken som blir bäst! (Ni som ej har bokat gör detta snarast... varits lite svårt i alla fall i Sthlm att få tid, plats och datum man exakt velat ha nu när vi på nytt fått leta lokal)

Vi har planerat inbjudningskortets- , menyns- , vigselprogrammets- och placeringskortensutseende. Allt i enlighet med vårat rödaros-tema. Inget inköpt, men helt klart i huvudet.

Bordsdekorationen är i ideeplanet... massa ideer. Så där ska vi klura mer.

Hur frisyren och brudbuketten ska se ut börjar också ta form. Klänning är dockbara i min fantasi - men vill ut och börja prova, bara jag får med mig någon!

Hmmm... skriver upp alla ideer i en bok + sparar alla bildideer i datorn också för att ha som tips senare.

//Emilia

• Mischa

Jag har 3 helgoa arbetskamrater..men är riktigt bra kompis med en av dessa(träffas utanför jobbet och så)Vill jättegärna bjuda henne,men kan jag göra det utan att bjuda de andra?Visst går inte det?Jag känner ju inte ens deras män.Jag känner hennes.Vad göra?Tips någon?

Man får helt enkelt bjuda släktingarna man inte har lust till...puh!

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?