• Paulaa

Septemberbrudar 2005 var är ni?

HALOJ!
    Har inte sett till något forum för septemberbrudar 2005 så jag hänger med höst2005 och augusti eftersom det var då vi täntke slå till först.
    vore dock kul även att ha kontakt med andra septemberbrudar både från stockholm (som mig) och andra ställen
    hej så länge :)

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?
  • Miastra

Fru Larsson & Emilia:
    Japp, så får det bli! Vi kan ju ha turen att kunna boka kyrkan i mars och annars tar vi back-up-kyrkan. Bra idé!!! Tack!

• Fru Larsson

Tack RosaEsposa!

Jag köper den nog (eventuellt, kanske, vet inte, hjälp) !!! Väldigt billig ju (även om dyr frakt tillkommer) så om jag inte gillar den när den kommer så går den kanske att sälja utan någon större förlust. Den jag tänkte sy upp var lite tvärtom, rött liv m halterneck, vit (eller champagne) kjol med röd "slits" på sidan fram.

Hade inte väntat mig att jag skulle inhandla klänning än (tänkte ha några cm mindre midjemått då jag bestämmer mig) men den här föll jag ju för....

Hej från svamliga mig!

• Mischa

Ansy:Det är en suveränt vacker kyrka(Gustav Vasa) Jag är döpt och konfirmerad där.Du gör ett dunderval.Vackrare kyrka får man leta efter.
    Då vi bor utanför stan nu så skulle det bli så bökigt att gifta sig där för oss....och nu gör ju du det

• RosaEsposa

Jaha.. Fru Larsson. Har du beställt den än?

Bara en komentar om din bild i huvudet. Om du har rött upptill, och vit kjol, så kommer se tyngre och tjockare ut än vad du är upptill. Rött ser alltid större ut än vitt.

• Fru Larsson

RosaEsposa, nej inte än. Har registrerat mig på E-bay och bett att få se fler bilder. Ska mäta mig i helgen och sen beställer jag nog!!! Jag får inte stor rumpa då då om kjolen är röd .Har problem med Ebay hemma, varje gång jag loggar in där så stängs min internetanslutning, så jag måste förbreda allt hemma och beställa den från jobbet!

Har ni andra visat er klänning (ni som bestämt er) för er blivande? Jag har inte gjort det, han vet inte ens om att jag vill ha rött. Kanske ändå ska visa honom, det är väl viktigt att han tycker klänningen är vacker!?

• Titrania

RosaEsposa, så sant som det är sagt! JAG vet ju att det inte är lång tid kvar! -ler-

Fru Larsson, den klänningen var UNDERBAR! Helt enkelt jättesnygg!

• Fru Larsson

Tack Titrania, jag blir mer och mer övertygad om att det här är MIN klänning.

Har fått fler bilder och även fått veta att det går att göra ändringar, tex halterneck, tvådelad (det är en hel klänning i "originalet").

Under 1500 för klänning (inkl frakt). Är det inte för bra för att vara sant????

• Titrania

Fru Larsson, det är ett KAP! ;)

• Paulaa

Hej brudar!

Fru larsson, var inne och spanade in din klänning och måste säga att den är väldigt stilfull, om du vill ha annat än vit så är den helt oslagbar!! prsiet är ju helt otroligt billigt, men jag förstår inte hur man gör, ska man buda eller är det fast pris och är det privatperson som säljer?

Tjejer när har ni tänkt skikca ut inbjudningkorten? jag har tänkt mej i slutet av maj, det är väl lagom eller vad tycker ni?
    kram på er

• Fru Larsson

Hej Paulaa! Jag har inte helt fått kläm på hur ebay fungerar. Tror att det både är nytt och begagnat. I mitt fall är det i alla fall så att det är en levarantör-sömmerska som syr upp klänningen efter mina mått (hon finns i Kina), priset i det här fallet är fast, finns andra som det är utgångspris så får man bjuda det man tycker det är värt. "Min" leverantör är väldigt bra att ha att göra med, svarar på mina mail inom ett par minuter. Nu väntar jag på tygprover så jag får känna på kvaliteten och se så det är rätt röd färg!

Jag håller med dig, slutet av maj är nog bra att skicka inbjudningarna!

Är hemma och är sjuk idag så mellan sovstunderna har jag gott om tid att surfa på bröllopssidor på internet!

• Paulaa

Det verkar ju jättebra plus att hon skikcar tygprover! Du måste berätta vad du tyckte om tyget och färgen osv!
    Stackare, krya på dej! Men du såg det positiva i det: du får surfa hur mycket du vill ;) hihi

• Titrania

Joo, Maj är nog bra...med tanke på sommarsemestrar och annat... men när borde man sätta osa då?

Krya på dig Fru Larsson! :)

• Fru Larsson

Tack tjejer, är på bättringsvägen nu tror jag!

Ja, bra fråga ang osa-datum!!! Det har jag inte funderat på .

• RosaEsposa

Vi tänkte också skicka ut våra inbjudningar i maj.

Har jag föresten sagt att vi bokat fotograf nu? Shayfoto ska ta våra bilder.. Det blir nog jätte bra!

• Fru Larsson

RosaEsposa, jag var precis in på deras hemsida. Jättefina foton! Jag har för mig att jag och min sambo blivit fotade av dem för ca hundra år sedan (nåja, men i alla fall ca 13 år sedan) . De var duktiga då också!

• Titrania

oj oj oj damer. Nu är det bara tio månader kvar!! Jag och mamsen var och tittade på tyg i tisdags, både till min och min tärnas klänning. Jättefina! Borde nog kanske ta mig och köpa när jag får lön... Så att det inte "tar slut" menar jag... -ler-

• Fru Larsson

Titrania, vad kul! Ska du, din mamma eller en sömmerska sy klänningarna? Vilken typ av klänning ska du ha (kanske står här i tråden någonstans men jag orkar inte leta)!

• Paulaa

Fru larsson, hur går det med klänningen när skulle du få tygproverna?
    Rosaesposa: jag var inne o tittade på shayfoto, det verkar jätteproffsigt, väldigt fina bilder!!
    på tal om bilder, hur har ni brudar tänkt vill ni ha svartvita/färg eller både och?
    Titrania! kul att ni börjat kolla på tyger! vad har du tänkt för färg till tärnklänningen?

• Titrania

Det är min mamma o farmor som ska sy min klänning. Den ska vara väääääldigt enkel, rak med låååånga hängande typ trumpetärmar (tänk Éowyn/Galadriel i Sagan om Ringen).

Tärnklänningen har jag två förslag på (måste ju ha med tärnan också, vill inte gärna sätta på henne nåt som hon avskyr! ;)) En orange som skimrar lite i cerise (låter avskyvärt men den ÄR fin!) och en lite mer rostfärgad. Så vi får se vad det blir! :)

• Fru Larsson

Tjena tjejer!
    Tygproverna har kommit, dessvärre var inte det röda med, men det gör inte så mycket. Jättefin kvalitet (tror jag, har väl inte full koll på sånt). Jag ska faktiskt prova min mammas gamla brudklänning innan jag beställer (enkel med ärm - fin, men jag har ju fallit för den på ebay så det blir nog den).

Ang foton hade jag nog tänkt både färg och svartvitt. Ev bara färg för de kan man ju sedan göra om till svartvita i photoshop eller tex göra bakgrunden svartvit och oss i färg.... Sånt är ju lite kul att leka med.....

Titrania, det låter som klänningarna kommer bli jättevackra!!!!

Må bäst allihop!

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?