• Paulaa

Septemberbrudar 2005 var är ni?

HALOJ!
    Har inte sett till något forum för septemberbrudar 2005 så jag hänger med höst2005 och augusti eftersom det var då vi täntke slå till först.
    vore dock kul även att ha kontakt med andra septemberbrudar både från stockholm (som mig) och andra ställen
    hej så länge :)

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?
  • Noiva

Paulaa:
    jag bor i Malmö:) vill du fortfarande veta namnet? :)

• RosaEsposa

Paulaa. Vi har träffat Anna Wilhelmina. Och vi ska träffa Shayfoto. Men det är så svårt att veta vem som är bra. Vissa är ju hutlöst dyra...

Vårt färgtema kommer vara rött, cerise, rosa, vinrött.. ev lite orange. För mig är bordsdekorationen viktigast. Jag vill att våra gäster ska bli riktigt imponerade.. Brudbuketten vet jag inget om i nuläget, kanske överaskar alla och kommer utan. Jag är ju florist så alla förväntar sig en fantastisk kreation...

• Miastra

Idag ringde jag för att boka kyrka. Men, pga att vi inte tillhör den församling som kyrkan tillhör får vi inte boka kyrkan förrän tidigast den 1 mars 2005... Jag kan väl inte vänta så länge med att boka heller?!!! September är ju liksom en ganska attraktiv vigselmånad. Och försöker vi boka i mars såkan man ju ge sig på att kyrkan är upptagen och då måste vi ju börja om från början....
    Nä, så jag får väl helt enkelt tänka om och leta kyrkor i vår egen förfamling, suck. Vill ha bokningen av kyrka avklarad så att jag verkligen kan gå vidare i vår planering!!!
    GRRRRRRRRRR!
    Men men, det är väl bara att acceptera läget.

• Fru Larsson

Miastra! Du kan ju boka upp i den församlingen du tillhör som reserv och har du tur så får du ändå en tid i den kyrka du egentligen vill gifta dig i!

Hoppas det ordnar sig!

• Emilia

Miastra - Tycker ni ska göra som vi i så fall... fast i vårt fall är det lokalen som är osäker så vi har en back-up med kyrka+lokal på annan ort.... sedan när det närmar sig (eller i ert fall i mars) kan man välja.

//Emilia

• Titrania

Apropå planering av "mitt" bröllop... ;) Är det någon mer som har en m2b som inte är intresserade riktigt ÄN om ni förstår vad jag menar? Jag tror att sambon tycker det är för mycket planerande när det faktiskt är 10 månader kvar! Men det kommer ju gå så FORT! Eller? -ler-

• RosaEsposa

Min m2b är intresserad, och det är jag väldigt tacksam för!!

Men vadå tio månader kvar.. Det är ju jul vilken dag som helst och sen är det ju knappt ett helvår kvar.. Eller hur!? Dags att börja...

• Emilia

RosaEsposa - ojdå, bäst att sätta fart!

• Fru Larsson

Oj oj! Jag har en bild i huvudet hur min klänning ska se ut och tänkte sy upp hos sömmerska. Nu hittade jag en på E-bay som jag tycker om (ser inte ut som den i huvudet)! Är lite rädd att beställa från andra sidan jordklotet men många i det här forumet har ju positiva erfarenheter av det.

Snälla ni, ge mig gärna feedback på vad ni tycker om den här klänningen:
    cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&item=8141107669&ssPageName=MERC_VI_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores

• RosaEsposa

Fru larsson.
    Stunning!!! Hade jag inte redan en klänning hade jag lätt valt en sån!!
    Men kan du inte få en likadan uppsydd? Om du inte vågar handla där menar jag.

Annars KÖP DEN!!

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?