• Paulaa

Septemberbrudar 2005 var är ni?

HALOJ!
    Har inte sett till något forum för septemberbrudar 2005 så jag hänger med höst2005 och augusti eftersom det var då vi täntke slå till först.
    vore dock kul även att ha kontakt med andra septemberbrudar både från stockholm (som mig) och andra ställen
    hej så länge :)

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?
  • Emilia

Mischa - klart man enbart kan bjuda den man känner bäst... är det henne du vill ha på ditt bröllop så gör så. Men är alla goa och du har plats så bjud alla tre. Männen/sambos kommer på köpet - bra tillfälle att lära känna dem, eller i alla fall hälsa.

Släkt bjuder man bara de man tycke rom och umgås med - så gör i alla fall vi! Fy 17 vad många det annars skulle bli! Har minst 20 syslingar som träffas på släktträffar (pappas kusinträffar)... inte tänker jag bjuda dem inte fast jag känner de flesta hyfsat!

//Emilia

• Mischa

Ja,jag måste bjuda dem.Vi umgås ju hela dagarna.Det är alla eller ingen.Usch,det är bra svårt ibland.Lyckligtvis har jag inte så många släktingar att bjuda.I alla fall inte på min sida.Jag försöker att bjuda dem som betytt något för mig i mitt liv.Min sambos sida,med alla släktingar blir det bökigare med ...men det ordnar sig väl...

• Miastra

Mischa:
    Angående arbetskamrater. Ja du, det är inte lätt!! Vet inte om jag tycker att det är en eller alla. Har själv ganska många nära arbetskamrater som jag umgås en hel del med på arbetstid. Av dessa är det endast 3 personer som jag umgås med på min fritid. Jag kommer inte att bjuda hela högen. Det slutar då nämligen med att jag får bjuda hela jobbet. Vi är bara ca 20-25 personer på mitt jobb så man känner i stort sätt alla ganska bra. Tycker att det är lättare att motivera att jag bara bjuder dem som jag umgås privat med just för att jag annars till slut har alla kollegorna med vilket jag inte vill del pga av ekonomi och dels för att jag inte känner dem tillräckligt väl. Sen är det ju så att jag arbetar på hotell & har tänkt att ha bröllopsfesten på hotellet och då kommer ju mina kollegor att arbeta på festen. Den avdelningen är dock den som jag har absolut minst gemensamt med så det gör nog absolut inget för dem heller.

• Abby

Göteborg här! Kul med så många andra septemberbrudar. Vad mycket ni andra redan hunnit fixa med, vi har nätt å jämt bokat kyrka (3/9), nu är det "hitta lämplig festlokal" som gäller..

• humming bride

Det här med inbjudningar verkar vara ett ganska stort problem. Jag har kontakt med ganska många vänner från "förr" som jag väldigt gärna skulle vilja bjuda, men det blir ju så många!!! Vi vill även se till att vi får ungefär jämvikt med antalet inbjudna från vardera sidan. Tack och lov har vi ganska många gemensamma kompisar, men det är ändå svårt. Genom att bara bjuda in de allra närmaste kompisarna är vi redan uppe i 70-80 personer!!! Mer än så klara vi nog inte av, det blir tillräckligt dyrt ändå!

Hur gör man förresten med folk som är troligt att de inte kommer (tex fr utlandet), men som man ändå vill bjuda bara för att. Ska man räkna med att de kommer, annars kan det ju plötsligt bli ganska många extra. Å andra sidan är det ju tråkigt om man väljer bort ngn som hade fått plats om många inte kan komma... Klurigt!!!

Är det några andra som tänkt gifta sig borgerligt, förresten? Jag är helt inne på det, men min sambo velar fram å tillbaka, så vi får väl se!

• Paulaa

Hej brudar!
    oh vilken fart det blev på tråden nu ! kul! välkommen till de nya !
    Hummingbride, vi bor i Årsta och hittills är det lokal bokad och kyrka kontaktad (får ej boka ännu)
    angående inbjudningarna är det verkligen inte lätt, i början tyckte jag äh det kan väl inte va så jäkla svårt, det är bara att bjuda dem man umgås aktivt med. MEN sen så börjar man gräva lite och då komemr det ju en o annan som man vill bjuda ändå .. huuu va svårt!!
    vi är mellan 60-70 just nu och det blir ju lite pengar att bjuda dem på middag o allt!

• Titrania

Det är skitsvårt det här med gästlista... Skulle verkligen vilja bjuda ALLA våra vännenr o dra ner lite på släkten istället. Men det gick inte familjen med på... hmm. Sambon säger själv att han eg inte vill ha med typ sin moster o så, dels för att han knappt känner henne (!) o dels för att de (och jag) bara har träffats en gång under de då sex åren vi varit tillsammans!!! Nästan som att bjuda främlingar... *Suck*

• Emilia

Titrania - Varför låta andra bestämma vilka som ska bjudas till firandet av eran dag? det är helt ok/korrekt att som brudpar få välja vem man bjuder (förutsatt att ni är värdparet och står för kostnaderna).... bjud fler vänner och minska på avlägsna släktingar som ni ej aktivt umgås med så tror jag ni får ut mycket mer av eran stora dag.
    Visst kan det avra svårt för föräldrarparen att förstå detta - men tror det förstår ändå egentligen. Gäller "bara" att som brudpar våga ta denna diskution och håla fast vid sin ståndpunkt tror jag...

Vill föräldraparen ha med släktingar (som ni ej känner har så stor vikt) så får nog föräldrarna betala för de som de vill bjuda in... Om föräldrarna inte redan betalar för kalaset.

Hoppas det ordnar sig för alla med inbjudningsproblem.... eller med problem med gästlistan. Som tur är (?) har vi inte så många vänner så alla nära sälkt och alla vänner blir absolut bjudna... blir endast ca 60 personer totalt.

//Emilia

• Mischa

Hejsan...Jösses vad det snackas gästlista nu...bra!Jag har bestämt mig för att bjuda min arbetskamrater,med respektive nu.Jag har inte så mycket släkt jag vill bjuda att jag kompenserar mina sambos antal släktingar med mina vänner istället.Så får det helt enkelt bli

Jag är så glad att det finns planeringslistor att gå efter.Det hade blivit så snurrigt annars.Försöker att hålla den relativt bra.Ska försöka hitta en bra fotograf nu.Helst en som både fotar och videofilmar.Det kanske de flesta gör?
    Det och ringarna står högt på listan nu...Tjooo...det blir kul

Kram till er/M

• Titrania

Emilia, jo jag vet... *sucka* Pratade faktiskt med mamma om det idag. Hon tyckte att vi skulle avvakta ett tag, trots allt är det inte panik med gästlistan ÄN! ;)

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?