• Paulaa

Septemberbrudar 2005 var är ni?

HALOJ!
    Har inte sett till något forum för septemberbrudar 2005 så jag hänger med höst2005 och augusti eftersom det var då vi täntke slå till först.
    vore dock kul även att ha kontakt med andra septemberbrudar både från stockholm (som mig) och andra ställen
    hej så länge :)

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?
  • Noiva

Hej,

Folk tycker att det är kul att retas med mig för att jag är superplanerande men är man född sån så vad skall man göra ?
    Mina toastmastrar retades bara lite.

RosaEsposa: ja tror att jag pangade några när jag drog av plasten

Jag funderar faktiskt på att byta kyrka. Känner att jag/vi inte tänkte efter. Den här kyrkan vi funderar på istället tar redan emot bokningar till nästa år! *jippie*

Nu tvekar vi om lokalen också...folk har inte varit riktigt nöjda och det är ju inte så kul för oss

Denna veckan skall jag ringa en fotograf och boka tid för samtal.
    Det kliar i fingrarna att planera mer men det är ändå över 10 mån kvar hehehhe

men det känns ändå viktigt att ha en tid att jobba emot. T ex att man vet vilken tid man skall gifta sig så man kanske kan boka frisör, exakt till för fofografering etc.

Har nuvarit på 2 bröllop och både jag och fästmanen har hållit ögonen öppna. Det är kul att se att sambon är engarerad

Hur skall ni göra med musiken?
    Fick intrycket att folk dansar mer om det finns ett band (alt DJ).

• Emilia

Absolut DJ för vår del då vi både vill ha klassiskt men mycket populär pop m.m. också.

//Emilia

• RosaEsposa

Vi ska ha dj. Det blir lite lättsammare då, och så är det ju lättare att byta musiken om inte folk gillar det.
    Jag var på bröllop förra sommaren och då var det ett band som kunde typ 10 låtar. Trist!

• Frangipani

Hejsan allihop! Här står det stilla med planeringen! Hittar ingen lokal/restaurang som känns helrätt! (Lyckliga er som har hittat vad ni söker!

Noiva, varför tvekar du på din lokal?
    Ha en bra dag tjejer!

• Noiva

Frangipani:

Därför dom som hade sin fest där inte var helt nöjda
    Där måste man ha deras mat och dryck.

Man kunde kanske hitta en lokal där man får ha med sig egen dryck så det blir lite billigare. Hade varit trevligt att få "över" lite pengar till ett band/DJ samt/eller bjuda lite flera.

Visst har man åsikter om hur lokalen skall se ut men funderar på om man skall "blunda" lite då det är ändå gästerna som gör festen...
    *jobbigt*

När gifter du dig?

• Frangipani

Noiva-just nu känns det jobbigt med hela bröllopssvängen. Vi har planerat för september nästa år, men företaget lade ner, så om jag inte får jobb "idag" så får vi skjuta upp alla planer till året efter. Känns inte kul alls! Jag har kommit en bit i planeringen, så nu känns allt lite bortkastat.. Om jag hittar billigare alternativ till festen kanske det går ändå?! Jag tänker lite som du, kanske ska man "blunda" lite, och inte ha så fruktansvärt höga krav? Var funderar ni på att ha er fest?

• Emilia

Frangipani - stackare. Arbetssökande här med... Men som jag och sambon resonerat så vill vi verkligen verkligen gifta oss det datumet som är bokat! Så får jag inte fast tjänst med bra lön så får vi låna till bröllopet.

Som det är nu står sparandet på noll + väntat kattungekull som kommer kosta en hel del. Men det löser sig... i värsta fall vår vi gå till banken inför de stora utgifterna!

Hoppas det löser sig för dig Frangipani!

//Emilia

• RosaEsposa

Jag tror nästan att det kan vara lite bra om inte allt är perfekt perfekt. För vad kan vara det? Det är fetsen i det hela som är viktiga, brudparet och gästerna.. Sen spelar det nog inte så stor roll hur lokalen ser ut eller vad man äter. Missförstå mig rätt här nu ! Klart det spelar roll, men det glöms kanske snart..? Det enda man har kvar efter bröllopet är ju ringen och karln .

Min m2b har också haft det svårt att hitta jobb och vår ekonmi är verkligen på minus, sparandet på noll... Men vi vill ändå gifta oss på det sagda datumet. Vi drar hellre ner på lite och lånar resten.

Noiva, Fast jag skulle inte heller valt ett ställe där folk inte varit nöjda. Fast det beror ju såklart på vad dom inte var nöjda med..

Tänk glada tankar!!!

• Noiva

Frangipani:

låter inte alls kul :(

Jag är också lite orolig på jobbfronten men har bestämt mig att jag skall gifta mig det datumet ändå om jag så får skära på folk!

Idag har jag bokat kyrkan och det känns kanon!!

Jag mailar dig sen på den adressen du angett tidigare i tråden...

Problemet var att han som har catering i den lokalen var otrevlig mot deras toastmasters. Dom hade bestämt en sak angående drycken och sen på självaste dagen påståd han att det hade han inget minne av etc.
    Vissa gäster kommenterade att det var dåligt service etc...

Angående den andra lokalen har vi räknat på att det blir inte sååå mycket billigare även om mna tar med egen alkohol. MEN det finns en park utanför och våra gäster kan dricka hyfsat fritt. Med den 1:a lokalen så skulle vi bjuda på dryck till mat samt ngt efter men mer än så skulle dom får betala.

När man dämpat belysningen. fått in en massa ljus och blommor och lite dekoration blir det jättebra heheheh

*tänker positivt* Emilia :)

• Frangipani

Vi får se hur det blir med datum, men jag tänker positivt, det blir ju av! Det viktigaste är att få gifta sig med den underbaraste mannen i världen!!
    Noiva-tack! Checkar ivrigt mailen . Har inte varit och kollat än på den andra lokalen vi båda är lite intresserade av.. Men det låter bra med parken!
    Emilia- vi håller tummarna och letar på!

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?