• Paulaa

Septemberbrudar 2005 var är ni?

HALOJ!
    Har inte sett till något forum för septemberbrudar 2005 så jag hänger med höst2005 och augusti eftersom det var då vi täntke slå till först.
    vore dock kul även att ha kontakt med andra septemberbrudar både från stockholm (som mig) och andra ställen
    hej så länge :)

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?
  • Titrania

Synd att man inte fick se mer av själva kursgården på hemsidan...

• Frangipani

Jag vet! Men det är jättestora gräsmattor runtomkring, verandor och en stor öppen spis inomhus. Kanske lite väl fyrkantigt.. Vi får väl se, måste övertala sambon isådanafall! Och kolla in kyrkor på närliggande öar, samt båtkostnader osv.. Jätteprojekt!

Förresten låter din klänning jättefin! Hoppas du blir nöjd med den!!

• Titrania

Nu blir jag nästan lite sugen på att åka ut kanske till Hållö o gifta mig där! ;) Nä, skämt åsido, vi hade nog blåst bort... Men kursgården låter himla mysig! O vaddå fyrkantigt? Underlättar kanske vid städningen? -flin-

Jo, jag hoppas på att den är vad jag vill... annars får mamma stackarn sätta sig o rita om mönster.. Fast...jag tror inte ens hon kan det!

• Frangipani

Jag fick också min klänning uppsydd, och det är faktiskt det absolut bästa, för då sitter den som en smäck!! Har lite snörning i min så om jag går ner ngt kilo gör det inte ngt , slipper ju sy in och krångla!Det som slog mig är att en brudklänning kräver typ torsolette under för att man ska orka vara rak i ryggen/hålla in magen hela dagen. Nä usch, nu börjar jag rimma! Kanske bör sova lite!!

• Titrania

-skratt- känner att jag oxå borde försöka hitta min väg till sängen..

• Frangipani

Hej tjejer, hoppas allt är fint.. Vid denna tiden nästa år är vi alla gifta... Hihi!
    Paulaa, kollade runt lite på klänningsbilder här på BT. Denna tjejens är ganska lik, men min är strapless med lite pärlor högst upp, och lite släp.. Hoppas du förstår. Gillar att den är enkel!
    f1.pg.briefcase.yahoo.com/jaltner

• RosaEsposa

Frangi, den klänningen var jättesnygg!!
    Jag har också snörning i min, om man nu skulle gå ner lite..

• Paulaa

Frangi din klänning verkvar vara jättefin, är det thaisiden ?
    jag har tänkt kasta mej iväg nästa fredag och prova klänningar för första gånge så jag vet vad jag passar i för modeller! gjorde du det Frangi inför din thailandresa?

rosaesposa har du bild på din klänning?

• Frangipani

Paulaa,
    Japp, provade hela 4 stycken , varav samtliga såg konstiga ut på mig. De som var såpass enkla i modellen, som jag gillar, hade ingen "boning" upptill. Alltså är det sträckt tyg som skall hålla uppe sig självt hela dagen.. Tror inte det funkar!! Så kvalitén på min uppsydda klänning är fantastisk! Och ja, det är Thaisiden, men fint sådant, alltså utan typiska "revor", om du förstår hur jag menar? Det är perfekt tycker jag, lite glans, och lite stelare, så tyget faller vackert. Jag tycker du ska prova så många klänningar du orkar. Tänk oxå på att även om du kollar tyget i dagsljus (i Thailand) så är ljuset gult där, och mycket grått här i Sverige. Tänk oxå på att köpa med dig en meter tyg eller så, bra att ha!

• Frangipani

RosaEsposa
    Visst är det bra, det känns som man får den att sitta uppe så bra.. Hur ser din klänning ut? Nyfiken i en strut

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?