• Paulaa

Septemberbrudar 2005 var är ni?

HALOJ!
    Har inte sett till något forum för septemberbrudar 2005 så jag hänger med höst2005 och augusti eftersom det var då vi täntke slå till först.
    vore dock kul även att ha kontakt med andra septemberbrudar både från stockholm (som mig) och andra ställen
    hej så länge :)

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?
  • Paulaa

Frangipani vi ska bjuda mellan 60-70 st ! och festen ska vi ha på en bygdegård

• Titrania

Frangi, jag är från Kungshamn ursprungligen (flyttat TILL gbg! ;)) Så vi ska gifta oss i k-hamn. Klänningen är lite Galadriel/Éowyn-stuk på. Den heter "Figursydd klänning med klockärm" och det jag sett verkar vara precis det jag vill ha! =)
    Apropå storleken på bröllopet så bjuder ví nog runt 50 pers, men betvivlar skarpt att alla kommer.. ;)

• Frangipani

Nä, det är ju just det, om man bjuder 65 kommer ju förhoppningsvis 50.. Vi kommer bjuda gamla vänner ifrån Australien oxå, (utöver alla andra gäster) men antagligen blir det tufft för dem att komma..

Idag har jag köpt mina brudskor, Friis & Co. Off white, ca 4-5 cm klack, på rea! Snart är min outfit klar!

• Noiva

Mellan 50 och 60. Hade gärna bjudit flera med det kommer inte budgeten tillåta :(

• RosaEsposa

Vi funderar på att flytta till gbg i framtiden... mkt trevligare än sthlm.

Vi ska bjuda ca90 pers. Men då har vi också några vänner från oz, så vi räknar med att det kommer ca80.. men vi får se. Det är inte många som tackar nej till ett bröllop..

• Frangipani

Så då är det en hel del som ska ha runt 50-60 gäster ändå!! Härligt med sällskap!!

RosaEsposa, vem vet, vi kanske blir grannar i framtiden . Nog för att Skåne är trevligt, men Göteborg är himla härligt!! Har funderat fram och tillbax på att ha bröllopet på en liten ö i norra skärgården (där vi har sommarhus) men är rädd att det blir svårhanterligt

• Titrania

Frangi: Angående ö-bröllop... kan vara klurigt om man har såpass många gäster kanske? Fast det låter som en helt underbar idé!

• Frangipani

Titrania,
    Mjaa, är egentligen fullt möjligt då det finns kursgård, rum/stugor att hyra för alla.. Men ingen kyrka på "vår" lilla ö.. Dock skulle catering osv kanske vara möjligt, vet att de haft brölopp där förr. Jag får tänka lite till, men känner att det kan vara jobbigt för flertalet gäster att ta sig ifrån Malmö till Gbg?
    Jag vet inte..

• Titrania

nääe, resan tar ju med bil max 3 timmar.. O finns det då möjlighet att bo i närheten så! ;)

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?