• Paulaa

Septemberbrudar 2005 var är ni?

HALOJ!
    Har inte sett till något forum för septemberbrudar 2005 så jag hänger med höst2005 och augusti eftersom det var då vi täntke slå till först.
    vore dock kul även att ha kontakt med andra septemberbrudar både från stockholm (som mig) och andra ställen
    hej så länge :)

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?
  • Titrania

Ah, vad kul RosaEsposa, hoppas det går bra imorgon då! ;)
    Och Noiva vad det gäller slöja håller jag med Frangi, det går ju att fixa utan större problem! =) Kyrkan för mig är jätteviktig, vi ska gifta oss i den kyrka där vi båda är döpta och konfirmerade...

• Frangipani

RosaEsposa
    Grattis i förskott! Coolt att göra som man "ska" göra, alltså gifta sig inom ett år! Njut i fulla drag, det är ju ett minne för livet!

• Paulaa

Hej brudar!
    vilka stressiga dagar på jobbet man hinner inte ens göra det viktigaste av allt: kolla in på BT! HUR mår ni ?
    här är det bara bra jag kommer som vanligt ingenstans med planeringen, men har börjat pilla ihop lite idéer till inbjudningskort.
    Rosaesposa: har ni planerat att vara på nåt speciellt ställe när ni förlovar er osv? MYSIGT lycka till, det kommer säkert bli en oförglömlig dag ;)
    Frangipani: man ser inte mycket av lokalen på hemsidan men du känner ju till den och tårtan låter GOOOD!

Noivia! vad för slags tiara ville du ha från början, en silver med strass och pärlor eller? men har du testat det kankse inte är något man ser att det inte är exakt samma vita nyans på den o klänningen!

kram på er

• Noiva

Paulaa:

Har ingen speciell bild på hur den skall se ut bara att det skall vara låg.
    Tänkte mer att jag skulle veta att det var den när jag såg den :)
    Men guldfärgad hade jag absolut inte tänkt mig.
    Vi får se.
    Är mer orolig över slöjan. Men men det löser sig :)
    Jag kanske inte skall haka upp mig på vad en person säger.
    T ex där jag köpte förlovningsringen sa hon att man absolut inte kan ha en vitguldsallians om man har rött guld på förlovningsring.
    Däremot där jag ev. skall köpa alliansringen (dom hade semester när vi skulle förlova oss) sa att det var inga problem :) Vi kom överens att ha 7 stenar så att när man tittat ovanpå så ser man bara diamanter. Anleningen till att jag vill ha vitguld på den ringen är att jag tycker att diamanter gör sig finare på vitt guld :)

Tack för att ni finns :)

• RosaEsposa

Novia, dina ringar låter precis som mina. Jag har inte heller köpt vigselringen än, men den ska se ut precis så. Kul!! Vad bra smak vi har!! Det kommer säker lösa sig med slöjan.

Nej vi ska inte vara på ngt speciellt ställe när vi förlovar oss. Fast hemma hos oss är ju ganska speciellt . Vi har hämtat ringarna nu och dom ligger i sin ask. Vi kanske väntar tills klockan slagit tolv och sätter på dom då . Då är det ju den 17e..

Det känns så himla kul, jag har bara gått omkring och smilat hela dagen. Fantastiskt nöjd med livet!!

Kram.

• Noiva

RosaEsposa:

Hur gick förlovningen? :)
    Så kul!!!!!!!!! :)
    Min förlovning bara hände! Vi var ute och firade vår 1-årsdag (på en fredag) och i den vevan bestämde vi oss att förlova oss just då och dagen efter var vi och beställde ringar :) vi fick dom på fredagen efter och var så oromantiska att vi tog på oss ringarna i affären då vi inte skulle hem :)

Angående ring:
    hehehe bra smak :)
    Funderade först på om jag var för tråkig som ville ha en vanlig alliansring istället för att kanske hitta ngt "different" men då jag har en rätt grov ring (6 mm bred och 2 mm hög) så gör sig en alliansring bättre :)

• RosaEsposa

Nu har vi ringarna på oss!!!
    Tänk vad glad man kan bli av ett litet guldstycke!!

Jag ville absolut inte ha en ring med stenar som står upp och är ivägen. Jag jobbar nämligen mycket med händerna, hantverksyrke.. Så det skulle helt enkelt inte funka. Sen tycker jag den typen (som jag valt) av fattning är snyggaste också.

• Titrania

Grattis RosaEsposa! Så himla kul dag för er idag!! ;)

Vad det gäller vigselring så funderar jag på om jag är lite udda som inte vill ha vita stenar (alltså typ diamant) i... Jag vill ha röda!!

• Paulaa

men fasen jag har inte ringt prästen ännu! ;( arghhh hoppas jag hinner imorgon
    min förlovningsring är i röttguld med 26 SMÅ nedsÄnkta diamanter och jag funderar på att ta alliansring i vittguld tycker det kan vara snygg med den kombinationen men jag måste prova. annars är jag inne på en slät o röttguld med kankse en fyrkantig diamat i mitten. det finns så snygga ringar man blir helt galen!

titrania, vad är det för slags sten som är röd ? kommer inte på nåt !:)

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?