• Paulaa

Septemberbrudar 2005 var är ni?

HALOJ!
    Har inte sett till något forum för septemberbrudar 2005 så jag hänger med höst2005 och augusti eftersom det var då vi täntke slå till först.
    vore dock kul även att ha kontakt med andra septemberbrudar både från stockholm (som mig) och andra ställen
    hej så länge :)

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?
  • Frangipani

Hmm.. Värst vad jag var på hugget idag då!! Ville bara säga att besöket på vårt absoluta förstaval av restaurang avlöpte fantastiskt väl! Kreativt och kul, samt att vårt "pacific" tema blev varmt mottaget.. Vi har lite udda ideér (ex ev 2 förrätter och slopad efterrätt) så det var skönt!
    Iallafall är jag jätteglad! Ha en trevlig kväll allihop!

• Titrania

Vad ni är flitiga allesammans.. känner mig lite...lat? -ler-
    Än sålänge har jag "bara" bokat kyrka o präst ju... Fast jag tänker ju på bröllop nästan varje vaken minut! ;)

• RosaEsposa

Frangipani, kul att det gick bra med restaurangmötet! Har ni bestämt meny nu? Eller var det bara för att se om ni ens ville använda dom? Hör det till festlokalen? Hundra frågor ...
    Jag tänker också på det nästan hela tiden..

• Paulaa

hej flickor hur går det för er. jag håller med novia, jag kommer inte riktigt till skott med alla grejer jag borde hålla på o planera, jag vill inte lämna allt till sista sekunden fr det kommer förstöra nöjet i det men nu känsn det sååå låångt kvar så man har ingen press på sej! jag borde verkligen ringa prästen.. hahha har fortfarande inte gjort det som ni ser..

frangi! vilken ställe har ni varit o tittat på?? nyfiken!

• RosaEsposa

Hej tjejer.
    Hur har ni det? Vi verkar alla vara rätt överens om att det är ganska långt kvar.. Tur att man kan häng här och lufta alla ideer. Annars alla "vanliga" människor runt omkring oss skulle tro att vi var galna som tänkte så mycket på det..
    Vi ska iaf hämta våra förlovningsringar idag. Sen ska vi förlova oss på fredag, 17sept! Exakt ett år innan bröllopet!! Tjoho!!Jag undrar om vi kommer kunna låta bli att ha dom på oss idag..
    Kram.

• RosaEsposa

Hej tjejer.
    Hur har ni det? Vi verkar alla vara rätt överens om att det är ganska långt kvar.. Tur att man kan häng här och lufta alla ideer. Annars alla "vanliga" människor runt omkring oss skulle tro att vi var galna som tänkte så mycket på det..
    Vi ska iaf hämta våra förlovningsringar idag. Sen ska vi förlova oss på fredag, 17sept! Exakt ett år innan bröllopet!! Tjoho!!Jag undrar om vi kommer kunna låta bli att ha dom på oss idag..
    Kram.

• RosaEsposa

Oj då... det var inte meningen... min dator är lite konstig..

• Frangipani

Hej igen, alla september brudar,
    Jag har oxå planering på hjärnan, det är så mkt att tänka på..
    Här var vi:
    www.bloom-grill.com/
    Jättefint, det är ett av mina favoritställen! Det är en restaurang, med lounge. Vi har mer lagt fram våra planer, och köksmästaren har förklarat sitt jobb. Han har bl.a. jobbat som konditor i Paris i 3 år, och kan även göra bröllopstårtan. Han föreslog en mousse tårta (alltså utan bottnar osv) med kärna av mörk choklad, utanpå hallon/citron, och sedan ett tjockt lager med vit chokladmousse. Som dekoration: kanderade rosenblad.. Ojoj tjejer, vilka val man står inför!! Nu väntar jag på menyförslag på vårt tema samt en offert. Jag letar fortfarande efter alternativa lokaler, men jag är ingen slotts-tjej, och har inte hittat så många ställen som skulle passa mig, här i söder..

• Noiva

Hej!

Igår följde jag med min vän när hon skulle hämta sin klänning så hon gifter sig snart. Det är samma affär jag köpt min klänning och jag passade på att titta på slöjor och tiara.
    Vad jag dock har missat är att då min klänning är lite mörkare och har små lite mörkare pärlor broderaty på livet så kan man ju inte ha vad som helst till den :(

Hon i affären föreslog att ha en guldfärgad tiara med bara pärlor och helst utam massa glitter.
    Jag gillar inte de guldfärgade :(

Sen var det slöjan...jag vill ha en lång och hon hade bara 1 enda som passade men var kort :(

BUHU!!

Måste kanske tänka om samt leta på andra ställen t o m kanske åka över till Köpenhamn.

Det kanske var tur i oturen att jag kollade på det nu så jag vet att det inte blir så lätt att hitta något.

Blev inspirerad och provade min klänning igår kväll (sambon var borta).
    Från början hade jag tänkt en helt annan klänning men skulle aldrig ha råd så jag har anpasst drömklänningen efter plånboken heheheh och ändo har jag betalat 6000 kr för den. Men jag är nöjd fast jag skulle behöva tappa några kilon hehehe

Sen funderade jag på om jag bara valde en kyrka bara för att den är som ligger nära oss och är nära lokalen. Har inte ens varit inne i den!!!

Spelar kyrkan så stor roll?

ursäkta att det blev så långt

• Frangipani

Noiva,
    Du hittar säkert den slöja/tiara som du vill ha, du har ju ett helt år på dig! Huvudsaken är att du är nöjd med klänningen! Bra att vara på det klara så här tidigt vad man letar efter. Det går ju att sy/få uppsytt slöja, och tiaror finns det massvis av på div. web sidor.
    Ang kyrka, jag har ingen som helst aning än, men jag tycker läge är jätteviktigt! Det går nog bra med allt!

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?