• Paulaa

Septemberbrudar 2005 var är ni?

HALOJ!
    Har inte sett till något forum för septemberbrudar 2005 så jag hänger med höst2005 och augusti eftersom det var då vi täntke slå till först.
    vore dock kul även att ha kontakt med andra septemberbrudar både från stockholm (som mig) och andra ställen
    hej så länge :)

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?
  • Titrania

Vi ska gifta oss i min "hemförsamling", Kungshamn (ni kanske känner till Smögen bättre? ;)) Och vår präst har varit "med" oss sen vi blev ihop, då jag o min m2b träffades i en ungdomsgrupp i kyrkan... -ler-

• Titrania

Apropå tärnor, jag ska ha min bästa vän som tärna. Inga tvivel där inte! ;) O så har jag tänkt fråga min brors sambo om hon har lust att vara "Back up"- tärna IFALL nåt skulle hända...

• RosaEsposa

Jag känner till både Kungshamn och Smögen Otroligt vackert och goda räkor..

• Titrania

RosaEsposa
    Yep! Helt klart vackert! ;)

• Frangipani

Paulaa,
    Det var ganska klurigt med klänningen.. Man ska ha bra koll och ha tänkt ut alla detaljer innan, och kunna alla detaljer på engelska, typ bustle, boning osv. T.ex var min snörning utan tyg bakom, (alltså man kunde se ryggen..) och de har iförsig fixat det, men tyget sitter med tryckknappar, alla sätt är ju bra utom de dåliga !! Jag kommer inte ha underkjol av klassiskt snitt, eftersom klänningen är såpass "tajt".. Fast finns det typ tajta underkjolar, med vidd endast nedtill???
    Paulaa, va stenhård så får du allt precis som du vill! Ha så många detaljerade bilder som möjligt. Välj en skräddare du har förttroende för. Kräv minst 4 fittings! Lycka till!!!
    Priserna är bra, klänningen kostade runt 1800 sek! Och det är min drömklänning (hoppas jag, eftersom det är ett tag kvar!)

• Frangipani

Har ni alla börjat fundera på färgtema? Jag tycker det är sååå svårt!! Utan färgtema kan man ju inte tänka på varken inbjudningar eller blommor.. Vad har ni för färgtema, eller har ni möjligtvis valt ngt mer övergripande, typ marint/romantik/höst?

• RosaEsposa

Jag älskar rosa, rött, cerise, lila.. Starka varma färger. För mig är dekoreringen av bord och lokal viktigast. Och det kommer gå i dom färgerna.

• Frangipani

RosaEsposa - det låter fint! Gillar oxå riktigt rosa och rött! Är det väldigt romantiskt du tänker dig, typ röda/rosa rosor och mer klassiskt sött/vackert? Eller är det åt det coola moderna, typ flamingoblommor och orkideér? De färgerna går ju att göra så mycket av...

• Engla

Jag har tänkt mig hösttema, kanske ha rönnbär och massor med ljus som bordsdekoration och höstiga färger som gult, orange och grönt i buketten.

Fast kring buketten uppstår ett litet problem. Jag har alltid tänkt mig få "stela" blommor i buketten, typ kallor men då faller ju lite av färg & hösttema bort. Vilka bekymmer man skaffar sig!

Har bokat tid för att titta på eventuell festlokal nästa vecka, nu börjar det hända grejjer!

• Frangipani

Engla,
    Har du sett de snygga gul-röda kalla liljorna? Mango heter dem... De måste ju vara perfekta med: röda lönnblad, röd coxcomb, dahlior?? Jättemycket höst! Åhh vad fint!!

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?