• Paulaa

Septemberbrudar 2005 var är ni?

HALOJ!
    Har inte sett till något forum för septemberbrudar 2005 så jag hänger med höst2005 och augusti eftersom det var då vi täntke slå till först.
    vore dock kul även att ha kontakt med andra septemberbrudar både från stockholm (som mig) och andra ställen
    hej så länge :)

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?
  • Engla

Vi bor i Stockholm. I vilken kyrka har ni tänkt gifta er,Paulaa?
    Ibland tycker jag man känner sig som en riktig bridezilla som redan börjar planera, det är ju trots allt ett helt år kvar! Men man har ju hängt på BT ett tag och förstått att det tar lång tid att planera ett bröllop. Vore kul om vi alla i tråden kunde följas åt i vår planering.
    Lycka till tjejer!

• Noiva

Paulaa:
    Jag vill absolut ha slöja så då får jag helt enkelt byta frisyr. Då jag inte vet förrän dec vilken tid jag kommer gifta mig på så väntar jag tills dess med att kontakta en frisör.

Min klänning:
    PÅ lappen stod det camel som färg men jag och min tärna tycker att den är champagnefärgad så den är champagnefärgad :)
    På livet är det broderat med samma färg samt att på brodyren är det sytt med småsmåsmå pärlor :)
    Så är den "off shoulder" tror att det heter så. Den ser ut att vara 2-delad med det är den inte. "kjolen" är slät (utan mösnter) med ett jättelångt släp och så är det kmappa heeeeela vägen :)
    Det finns en "inbyggd" underkjol men är sugen på att hyra en till

Storlek på bröllop:
    50-60 personer. Hade gärna haft flera men begränsas av ekonomin tyvärr.

• Frangipani

Hej allihop,
    September är det planlagt till, men eftersom företaget stänger ner (förlorat jobbet)så vet jag inte om jag kommer hinna spara.. Snyft!! Men det är för tidigt att veta än.. Jag har precis fått min brudklänning uppsydd i Thailand, och den är perfekt!! Gjord i finaste offwhite thaisiden (utan "revor"), tänk 40 talets Hollywood, strapless, lite mermaid ifrån sidan men inte framifrån, släp, figurnära men med vidd nedanför mitten av låren.. Små och lite större pärlor utströdda längst upp. Enkel snörning bak. Dessutom designade jag en liten, kort jacka med ståkrage och större manchetter till.. Jag är så glad att jag designade och fick allt som jag ville, själv!! Pojkvännen vill nämligen inte se förrän i kyrkan.. En pärs!
    Vet dock inte om man kan ha slöja och liten jacka (tar naturligtvis av jackan inför middagen..)?? Iallafall hänger jag på septembertråden tills jag vet, annars får jag gå över till maj 2006..
    Lycka till med planeringen allihop!!

• Titrania

Frangipani, hoppas allt går vägen för er!

• Frangipani

Tack Titrania!
    Det blir ju av iallafall, fast det är inte kul att skjuta upp det, det är därför jag inte vill sätta datum än.. Fast ett par månader mer eller mindre? Både september och maj är fantastiska månader, bra val tjejer!!

• Septemberbrud-05

Hej! Vi gifter oss 3 september 2005 och vi har bokat Djursholms Kapell för vigseln och Djursholms Slott för festen. Har även bokat in Jannis som fotograf och gjort i ordning en prel. gästlista :)

• RosaEsposa

Hej igen.
    Vi håller på och försöker välja fotograf. Jätte svårt!!
    Klänningen kan man se på www.ramonadesign.se Det är en Pronovias, det är modell nr 5 den heter Flama. Den är som gjord för mig. Min m2b var med i butiken ,såklart, och han bara stod o log.
    Hur går det för er?
    Kram.

• Paulaa

Engla, vi kommer förmodligen gifta oss i katolska domkyrkan på söder, om det går :)
    vilken kyrka har ni tänkt er?
    ja det vore kul om vi kunde följas åt i planeringarna. det är mycket att planera så det är bra att börja tidigt (det är verkligen inte min starka sida i vanliga fall) så det roliga inte förstörs av all stress där mot slutet !

titrania; det är inte antalet som är viktigt ju utan att ni får dela eran lyckliga dag med alla era nära o kära :)

rosaesposa! fiiiin klänning! kul att alla börjar köpa in sina klänningar så man kan få lite inspiration själv

noivia, har du nån bild på klännignen? låter väldigt fin !

FRANGIPANI, hej!! kommre du ihåg mej, vi har ju diskuterat thailandklänningar förr, vi åker som sagt i februari, så har du tips, var det bra priser, var det svårt att få allt rätt? låter som du fick precis det du ville i alafall!kul!

välkommen in i tråden septemberbrud! jag är oxå nyfiken på jannis, har ni träffat honom ?

• RosaEsposa

Paulaa: Tack tack. Jag är verkligen nöjd!! Men det känns ändå läskigt att köpa den så här långt innan..

• Engla

Vi ska gifta oss i Högalidskyrkan.
    Jag har också tänkt på Jannis som fotograf, kanske dax att verkligen spika datum så att jag kan börja boka grejjer, blir nästan lite stressad när man läser hur duktiga ni andra är.

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?